TY - CHAP AU - Hetesi, Erzsébet ED - Hetesi, Erzsébet TI - A digitális platformok és társadalmi felelősségvállalás = Digital platforms and social responsibility T2 - Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira? PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar CY - Szeged SN - 9789633069554 PY - 2023 SP - 28 EP - 38 PG - 11 DO - 10.14232/gtk.nmgt.2023.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34543108 ID - 34543108 AB - A tanulmány a digitális platformok társadalmi és környezeti hatásaittekinti át, és igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy az új technológiaiforradalom eredményezte előnyöknek ára van. A téma nagyon sokrétű, így ez atanulmány csak a fenntarthatósági, környezeti és etikai kérdéseket járjakörül, miközben igyekszik az üzleti digitális platformokat is figyelembevenni. A szekunder kutatás elgondolkodtató eredménye, hogy sokkal több azelőnyöket hangsúlyozó tanulmány, ám nagyon kevés, és erősen visszafogottazon kutatások, adatokon alapuló megállapítások köre, amelyek ahátrányokkal, kockázatokkal foglalkoznak. Bár a publicisztikai írásokbanszámtalan adat áll rendelkezésre a digitális üzleti platformokról is, ezeka kérdések csak ritkán jelennek meg a mérvadó folyóiratokban publikálttudományos kutatások körében. Az összefoglaló következtetése pedig az, hogyamennyiben ezeket a változásokat nem kezeljük kellő óvatosággal, jószándékúkritikával, és figyelmen kívül hagyjuk a kockázatokat, úgy a digitalizációkapcsán fetisizált előnyök nagyon könnyen köddé válhatnak. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hetesi, Erzsébet ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - Megérdemli-e a marketing az empátiát? Empatikus Marketing Interdiszciplináris közelítésben. T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 82 EP - 86 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542909 ID - 34542909 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hetesi, Erzsébet ED - Szirmai, Éva ED - Hevesi, Tímea ED - Urbanik, Tímea TI - Valóban ez a legjobb út?: Generációs különbségek az online kutatásmódszertan megítélésében. T2 - KAPOCS (Kultúra, Könyvtár, Közösség – Andragógia – Pedagógia – Oktatás – KutatóCSoport) Generációk – egymás közt = Generations among generations Konferencia PB - SZTE JGYPK Művelődéstudományi Intézet CY - Szeged SN - 9786155946967 PY - 2023 SP - & UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542850 ID - 34542850 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Vizi, Noémi AU - Hetesi, Erzsébet ED - Révész, Balázs ED - Gyulai, Zsófia TI - Valóban társadalmilag felelős a globális polgár? T2 - REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA PB - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért CY - Szeged SN - 9789633069608 PY - 2023 SP - & UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542795 ID - 34542795 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hetesi, Erzsébet TI - Valóban ez a legjobb út? JF - KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL J2 - KAPOCS VL - 3 PY - 2023 IS - 1 SP - 17 EP - 28 PG - 12 SN - 2786-3484 DO - 10.14232/kapocs.2023.1.17-28 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542708 ID - 34542708 AB - A kutatásmódszertani trendek több évtizede azt jelzik, hogy a klasszikus kvantitatív és kvalitatív eljárások kiszorulnak, és átveszi helyüket az online világ. A digitalizáció azonban a kutatásmódszertan területén is számos ellentmondást, kétséget, dilemmát vet fel. A Big Data napjaink egyik legnagyszerűbb lehetősége, mások szerint legnagyobb veszélye. Miután életünk legapróbb részlete is mérhetővé tehető, adattá alakítható és felhasználható, a Big Data a lehetőségek mellett rendkívül fontos etikai kérdéseket vet fel, és veszélyeket rejt. A Big Data bűvöletében élők azonban ritkán szólnak annak etikai kérdéseiről, a személyiségi jogokról, az adatbiztonságról, és hasonlóan visszafogott a szemkamerák, webkamerák, vagy akár a neuromarketing alkalmazásával kapcsolatos „sötét oldalak” feltárása is. A Big Data mellett megjelenő alternatív kvalitatív kutatásmódszertani eljárások talán még nagyobb népszerűségnek örvendenek a fiatal generáció körében, miközben ezek is számtalan hátránnyal, kockázattal, és az adatok, információk sérülésével járnak. A tanulmány rámutat arra, hogy az új lehetőségek zöme egyáltalán nem új, hanem évtizedekkel ezelőtt is használták ezeket, és felhívja a figyelmet a valóban újnak tekinthető eljárások hátrányaira, kockázataira. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Vizi, Noémi AU - Hetesi, Erzsébet ED - Hetesi, Erzsébet TI - Hogyan értelmezhető a felelősség a divatiparban? = How can responsibility be interpreted in the fashion industry? T2 - Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira? PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar CY - Szeged SN - 9789633069554 PY - 2023 SP - 20 EP - 27 PG - 8 DO - 10.14232/gtk.nmgt.2023.2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34323142 ID - 34323142 AB - Melyik aspektus a fontosabb a divatipar fenntarthatósági törekvéseiesetén? A környezeti, a társadalmi vagy a gazdasági? Bármelyikben iskövetkezik be változás, hatással lesz a másik kettőre és ezzel újabbkihívásokat generál. Tanulmányunk egy olyan szakirodalmi áttekintésenalapul, amely kérdéseket vet fel a felelősségre vonatkozóan, ahol a fókusza fast fashion, amely a fogyasztói tömeg szélesebb rétegét érinti. Az újtípusú gyártói-fogyasztói szerepeket - röviden ugyan -, de több oldalrólkívánjuk elemezni. kérdéseket fogalmazunk meg arra vonatkozóan, hogy a kétfél cselekvéseiben fellelhetők-e a fenntarthatósági törekvések. A választtermészetesen nem tudjuk, hiszen maga a jelenség (a divat) társadalmi,környezeti és gazdasági érdekek szövevénye. Nincsen egyértelmű igazság,minden változásnak következményei lesznek gazdasági-, társadalmi-,környezeti aspektusban egyaránt. Véleményünk szerint a fenntarthatósághozszükség van egyfajta szemléletváltásra, amely a fogyasztók oldalán a magasminőségű termékek fogyasztásában, a tartósságban gyökerezik, nem a divatállandó hajszolásában; a divatipari szervezetek esetén pedig a társadalmi-,környezeti szempontok előtérbe helyezésére a gazdasági érdekek és a profitnövelésével szemben. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hetesi, Erzsébet ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - Megérdemli-e a marketing az empátiát? T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 82 EP - 85 PG - 4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34201296 ID - 34201296 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Hetesi, Erzsébet TI - Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira? PB - Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar CY - Szeged PY - 2023 SP - 118 SN - 9789633069554 DO - 10.14232/gtk.nmgt.2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34189017 ID - 34189017 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Hetesi, Erzsébet AU - Vizi, Noémi TI - Investigation of relationship between global citizenship and responsible consumption, and an optional narrowed area: fashion industry as an optional research area in the future T2 - IAPNM 2022 BOOK OF ABSTRACT PY - 2022 SP - 24 EP - 24 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34010620 ID - 34010620 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Révész, Balázs AU - Hetesi, Erzsébet ED - Rekettye, Gábor ED - Törőcsik, Mária ED - Hetesi, Erzsébet TI - Szervezeti piacok – vásárlói magatartás és kapcsolati marketing T2 - Bevezetés a marketingbe PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634547754 PY - 2022 SP - && UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33548542 ID - 33548542 LA - Hungarian DB - MTMT ER -