@inbook{MTMT:34543108, title = {A digitális platformok és társadalmi felelősségvállalás = Digital platforms and social responsibility}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34543108}, author = {Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira?}, doi = {10.14232/gtk.nmgt.2023.3}, unique-id = {34543108}, abstract = {A tanulmány a digitális platformok társadalmi és környezeti hatásaittekinti át, és igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy az új technológiaiforradalom eredményezte előnyöknek ára van. A téma nagyon sokrétű, így ez atanulmány csak a fenntarthatósági, környezeti és etikai kérdéseket járjakörül, miközben igyekszik az üzleti digitális platformokat is figyelembevenni. A szekunder kutatás elgondolkodtató eredménye, hogy sokkal több azelőnyöket hangsúlyozó tanulmány, ám nagyon kevés, és erősen visszafogottazon kutatások, adatokon alapuló megállapítások köre, amelyek ahátrányokkal, kockázatokkal foglalkoznak. Bár a publicisztikai írásokbanszámtalan adat áll rendelkezésre a digitális üzleti platformokról is, ezeka kérdések csak ritkán jelennek meg a mérvadó folyóiratokban publikálttudományos kutatások körében. Az összefoglaló következtetése pedig az, hogyamennyiben ezeket a változásokat nem kezeljük kellő óvatosággal, jószándékúkritikával, és figyelmen kívül hagyjuk a kockázatokat, úgy a digitalizációkapcsán fetisizált előnyök nagyon könnyen köddé válhatnak.}, year = {2023}, pages = {28-38}, orcid-numbers = {Hetesi, Erzsébet/0000-0001-8518-407X} } @inbook{MTMT:34542909, title = {Megérdemli-e a marketing az empátiát? Empatikus Marketing Interdiszciplináris közelítésben.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542909}, author = {Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34542909}, year = {2023}, pages = {82-86} } @{MTMT:34542850, title = {Valóban ez a legjobb út?: Generációs különbségek az online kutatásmódszertan megítélésében.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542850}, author = {Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {KAPOCS (Kultúra, Könyvtár, Közösség – Andragógia – Pedagógia – Oktatás – KutatóCSoport) Generációk – egymás közt = Generations among generations Konferencia}, unique-id = {34542850}, year = {2023}, pages = {&} } @inbook{MTMT:34542795, title = {Valóban társadalmilag felelős a globális polgár?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542795}, author = {Vizi, Noémi and Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA}, unique-id = {34542795}, year = {2023}, pages = {&} } @article{MTMT:34542708, title = {Valóban ez a legjobb út?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542708}, author = {Hetesi, Erzsébet}, doi = {10.14232/kapocs.2023.1.17-28}, journal-iso = {KAPOCS}, journal = {KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL}, volume = {3}, unique-id = {34542708}, abstract = {A kutatásmódszertani trendek több évtizede azt jelzik, hogy a klasszikus kvantitatív és kvalitatív eljárások kiszorulnak, és átveszi helyüket az online világ. A digitalizáció azonban a kutatásmódszertan területén is számos ellentmondást, kétséget, dilemmát vet fel. A Big Data napjaink egyik legnagyszerűbb lehetősége, mások szerint legnagyobb veszélye. Miután életünk legapróbb részlete is mérhetővé tehető, adattá alakítható és felhasználható, a Big Data a lehetőségek mellett rendkívül fontos etikai kérdéseket vet fel, és veszélyeket rejt. A Big Data bűvöletében élők azonban ritkán szólnak annak etikai kérdéseiről, a személyiségi jogokról, az adatbiztonságról, és hasonlóan visszafogott a szemkamerák, webkamerák, vagy akár a neuromarketing alkalmazásával kapcsolatos „sötét oldalak” feltárása is. A Big Data mellett megjelenő alternatív kvalitatív kutatásmódszertani eljárások talán még nagyobb népszerűségnek örvendenek a fiatal generáció körében, miközben ezek is számtalan hátránnyal, kockázattal, és az adatok, információk sérülésével járnak. A tanulmány rámutat arra, hogy az új lehetőségek zöme egyáltalán nem új, hanem évtizedekkel ezelőtt is használták ezeket, és felhívja a figyelmet a valóban újnak tekinthető eljárások hátrányaira, kockázataira.}, year = {2023}, eissn = {2786-3484}, pages = {17-28}, orcid-numbers = {Hetesi, Erzsébet/0000-0001-8518-407X} } @inbook{MTMT:34323142, title = {Hogyan értelmezhető a felelősség a divatiparban? = How can responsibility be interpreted in the fashion industry?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34323142}, author = {Vizi, Noémi and Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira?}, doi = {10.14232/gtk.nmgt.2023.2}, unique-id = {34323142}, abstract = {Melyik aspektus a fontosabb a divatipar fenntarthatósági törekvéseiesetén? A környezeti, a társadalmi vagy a gazdasági? Bármelyikben iskövetkezik be változás, hatással lesz a másik kettőre és ezzel újabbkihívásokat generál. Tanulmányunk egy olyan szakirodalmi áttekintésenalapul, amely kérdéseket vet fel a felelősségre vonatkozóan, ahol a fókusza fast fashion, amely a fogyasztói tömeg szélesebb rétegét érinti. Az újtípusú gyártói-fogyasztói szerepeket - röviden ugyan -, de több oldalrólkívánjuk elemezni. kérdéseket fogalmazunk meg arra vonatkozóan, hogy a kétfél cselekvéseiben fellelhetők-e a fenntarthatósági törekvések. A választtermészetesen nem tudjuk, hiszen maga a jelenség (a divat) társadalmi,környezeti és gazdasági érdekek szövevénye. Nincsen egyértelmű igazság,minden változásnak következményei lesznek gazdasági-, társadalmi-,környezeti aspektusban egyaránt. Véleményünk szerint a fenntarthatósághozszükség van egyfajta szemléletváltásra, amely a fogyasztók oldalán a magasminőségű termékek fogyasztásában, a tartósságban gyökerezik, nem a divatállandó hajszolásában; a divatipari szervezetek esetén pedig a társadalmi-,környezeti szempontok előtérbe helyezésére a gazdasági érdekek és a profitnövelésével szemben.}, year = {2023}, pages = {20-27}, orcid-numbers = {Hetesi, Erzsébet/0000-0001-8518-407X} } @inbook{MTMT:34201296, title = {Megérdemli-e a marketing az empátiát?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34201296}, author = {Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34201296}, year = {2023}, pages = {82-85} } @book{MTMT:34189017, title = {Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34189017}, isbn = {9789633069554}, doi = {10.14232/gtk.nmgt.2023}, editor = {Hetesi, Erzsébet}, publisher = {University of Szeged, Faculty of Economics and Business Administration}, unique-id = {34189017}, year = {2023} } @CONFERENCE{MTMT:34010620, title = {Investigation of relationship between global citizenship and responsible consumption, and an optional narrowed area: fashion industry as an optional research area in the future}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34010620}, author = {Hetesi, Erzsébet and Vizi, Noémi}, booktitle = {IAPNM 2022 BOOK OF ABSTRACT}, unique-id = {34010620}, year = {2022}, pages = {24-24} } @{MTMT:33548542, title = {Szervezeti piacok – vásárlói magatartás és kapcsolati marketing}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33548542}, author = {Révész, Balázs and Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Bevezetés a marketingbe}, unique-id = {33548542}, year = {2022}, pages = {&&} }