@inbook{MTMT:34543108, title = {A digitális platformok és társadalmi felelősségvállalás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34543108}, author = {Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira?}, doi = {10.14232/gtk.nmgt.2023.3}, unique-id = {34543108}, abstract = {A tanulmány a digitális platformok társadalmi és környezeti hatásaittekinti át, és igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy az új technológiaiforradalom eredményezte előnyöknek ára van. A téma nagyon sokrétű, így ez atanulmány csak a fenntarthatósági, környezeti és etikai kérdéseket járjakörül, miközben igyekszik az üzleti digitális platformokat is figyelembevenni. A szekunder kutatás elgondolkodtató eredménye, hogy sokkal több azelőnyöket hangsúlyozó tanulmány, ám nagyon kevés, és erősen visszafogottazon kutatások, adatokon alapuló megállapítások köre, amelyek ahátrányokkal, kockázatokkal foglalkoznak. Bár a publicisztikai írásokbanszámtalan adat áll rendelkezésre a digitális üzleti platformokról is, ezeka kérdések csak ritkán jelennek meg a mérvadó folyóiratokban publikálttudományos kutatások körében. Az összefoglaló következtetése pedig az, hogyamennyiben ezeket a változásokat nem kezeljük kellő óvatosággal, jószándékúkritikával, és figyelmen kívül hagyjuk a kockázatokat, úgy a digitalizációkapcsán fetisizált előnyök nagyon könnyen köddé válhatnak.}, year = {2023}, pages = {28-38}, orcid-numbers = {Hetesi, Erzsébet/0000-0001-8518-407X} } @{MTMT:34542850, title = {Valóban ez a legjobb út?: Generációs különbségek az online kutatásmódszertan megítélésében.}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542850}, author = {Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {KAPOCS (Kultúra, Könyvtár, Közösség – Andragógia – Pedagógia – Oktatás – KutatóCSoport) Generációk – egymás közt = Generations among generations Konferencia}, unique-id = {34542850}, year = {2023}, pages = {&} } @inbook{MTMT:34542795, title = {Valóban társadalmilag felelős a globális polgár?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542795}, author = {Vizi, Noémi and Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {REZILIENS MARKETING - VÁLASZOK VÁLTOZÓ KIHÍVÁSOKRA}, doi = {10.62561/EMOK-2023-11}, unique-id = {34542795}, year = {2023}, pages = {126-136} } @article{MTMT:34542708, title = {Valóban ez a legjobb út?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34542708}, author = {Hetesi, Erzsébet}, doi = {10.14232/kapocs.2023.1.17-28}, journal-iso = {KAPOCS}, journal = {KÖZÖSSÉGI KAPCSOLÓDÁSOK - TANULMÁNYOK KULTÚRÁRÓL ÉS OKTATÁSRÓL}, volume = {3}, unique-id = {34542708}, abstract = {A kutatásmódszertani trendek több évtizede azt jelzik, hogy a klasszikus kvantitatív és kvalitatív eljárások kiszorulnak, és átveszi helyüket az online világ. A digitalizáció azonban a kutatásmódszertan területén is számos ellentmondást, kétséget, dilemmát vet fel. A Big Data napjaink egyik legnagyszerűbb lehetősége, mások szerint legnagyobb veszélye. Miután életünk legapróbb részlete is mérhetővé tehető, adattá alakítható és felhasználható, a Big Data a lehetőségek mellett rendkívül fontos etikai kérdéseket vet fel, és veszélyeket rejt. A Big Data bűvöletében élők azonban ritkán szólnak annak etikai kérdéseiről, a személyiségi jogokról, az adatbiztonságról, és hasonlóan visszafogott a szemkamerák, webkamerák, vagy akár a neuromarketing alkalmazásával kapcsolatos „sötét oldalak” feltárása is. A Big Data mellett megjelenő alternatív kvalitatív kutatásmódszertani eljárások talán még nagyobb népszerűségnek örvendenek a fiatal generáció körében, miközben ezek is számtalan hátránnyal, kockázattal, és az adatok, információk sérülésével járnak. A tanulmány rámutat arra, hogy az új lehetőségek zöme egyáltalán nem új, hanem évtizedekkel ezelőtt is használták ezeket, és felhívja a figyelmet a valóban újnak tekinthető eljárások hátrányaira, kockázataira.}, year = {2023}, eissn = {2786-3484}, pages = {17-28}, orcid-numbers = {Hetesi, Erzsébet/0000-0001-8518-407X} } @inbook{MTMT:34323142, title = {Hogyan értelmezhető a felelősség a divatiparban? [How can responsibility be interpreted in the fashion industry?]}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34323142}, author = {Vizi, Noémi and Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira?}, doi = {10.14232/gtk.nmgt.2023.2}, unique-id = {34323142}, abstract = {Melyik aspektus a fontosabb a divatipar fenntarthatósági törekvéseiesetén? A környezeti, a társadalmi vagy a gazdasági? Bármelyikben iskövetkezik be változás, hatással lesz a másik kettőre és ezzel újabbkihívásokat generál. Tanulmányunk egy olyan szakirodalmi áttekintésenalapul, amely kérdéseket vet fel a felelősségre vonatkozóan, ahol a fókusza fast fashion, amely a fogyasztói tömeg szélesebb rétegét érinti. Az újtípusú gyártói-fogyasztói szerepeket - röviden ugyan -, de több oldalrólkívánjuk elemezni. kérdéseket fogalmazunk meg arra vonatkozóan, hogy a kétfél cselekvéseiben fellelhetők-e a fenntarthatósági törekvések. A választtermészetesen nem tudjuk, hiszen maga a jelenség (a divat) társadalmi,környezeti és gazdasági érdekek szövevénye. Nincsen egyértelmű igazság,minden változásnak következményei lesznek gazdasági-, társadalmi-,környezeti aspektusban egyaránt. Véleményünk szerint a fenntarthatósághozszükség van egyfajta szemléletváltásra, amely a fogyasztók oldalán a magasminőségű termékek fogyasztásában, a tartósságban gyökerezik, nem a divatállandó hajszolásában; a divatipari szervezetek esetén pedig a társadalmi-,környezeti szempontok előtérbe helyezésére a gazdasági érdekek és a profitnövelésével szemben.}, year = {2023}, pages = {20-27}, orcid-numbers = {Hetesi, Erzsébet/0000-0001-8518-407X} } @inbook{MTMT:34201296, title = {Megérdemli-e a marketing az empátiát?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34201296}, author = {Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34201296}, year = {2023}, pages = {82-85} } @book{MTMT:34189017, title = {Megváltozik-e a nonbusiness marketing szerepe a globális trendek hatásaira?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34189017}, isbn = {9789633069554}, doi = {10.14232/gtk.nmgt.2023}, editor = {Hetesi, Erzsébet}, publisher = {University of Szeged, Faculty of Economics and Business Administration}, unique-id = {34189017}, year = {2023} } @CONFERENCE{MTMT:34010620, title = {Investigation of relationship between global citizenship and responsible consumption, and an optional narrowed area: fashion industry as an optional research area in the future}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34010620}, author = {Hetesi, Erzsébet and Vizi, Noémi}, booktitle = {IAPNM 2022 BOOK OF ABSTRACT}, unique-id = {34010620}, year = {2022}, pages = {24-24} } @{MTMT:33548542, title = {Szervezeti piacok – vásárlói magatartás és kapcsolati marketing}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33548542}, author = {Révész, Balázs and Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Bevezetés a marketingbe}, unique-id = {33548542}, year = {2022}, pages = {&&} } @inbook{MTMT:33548224, title = {Health Communication During the COVID-19 Pandemic in Hungary}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33548224}, author = {Juhász, Zoltán and Hetesi, Erzsébet}, booktitle = {Research Anthology on Managing Crisis and Risk Communications}, doi = {10.4018/978-1-6684-7145-6.ch018}, unique-id = {33548224}, abstract = {In this chapter, the authors are looking for the answer to how novel coronavirus disease (COVID-19) has influenced health communication in online platforms. The aim was to investigate with a newer qualitative research method (netnography) how the scenes of communication have been changed during the COVID-19 crisis. The content of some popular online public forums was analyzed that came up during the outbreak in Hungary. The participant opinions and attitudes regarding health communication of COVID-19 crisis management were observed. The community acceptance of two measures were investigated: necessity of wearing a mask and the mandatory evacuation of hospital beds. These topics divided the opinion of the citizens. In spite of the efficient COVID-19 outbreak management, there were very extreme and different opinions (skepticism, indignation, accusation, acceptance) in the online community about the accuracy and reliability of health communication. The results may support the future improvement of health crisis management.}, year = {2022}, pages = {333-353} }