TY - GEN AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna TI - Hol vagyunk és merre tartunk? A horgászszervezeti és horgász megkérdezések tapasztalatai PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34355398 ID - 34355398 N1 - [Konferencia-előadás] LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Happ, Éva TI - Digitalizáció a horgászturizmusban? Az új technológiák elfogadásának elméleti háttere JF - TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULMÁNYOK J2 - TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULM VL - 8 PY - 2023 IS - 3 SP - 36 EP - 53 PG - 18 SN - 2677-0431 DO - 10.15170/TVT.2023.08.03.03 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193544 ID - 34193544 AB - Az elmúlt 10 esztendőben bebizonyosodott, hogy a horgászturizmus a korábbi feltevésekkel szemben nem lokális és nem alacsony árbevételű, nem egyéni és nem állandó helyhez kötött tevékenység, sőt a családtagok, kísérők igényein túl is erősen kötődik más kiegészítő (sport-, gasztro-, wellness-) szolgáltatások igénybevételi lehetőségéhez, s ez erősíti a „négy évszakos” jelleget. 2013 és 2018 között hatalmas változások mentek végbe Magyarországon a horgászat szabályozásában, szervezeti rendszerében, 2016-ban pedig a természetes vizek halgazdálkodási joga a horgászszervezetekhez került, amivel egy új időszámítás kezdődött el. A folyamat magával hozta a horgászok létszámának ugrásszerű növekedését Magyarországon és ezzel együtt a horgászturizmus fejlődését. 2019 ismét fontos mérföldkő volt, ekkor indult a horgászat adminisztrációjának elektronikus támogatása a HORINFO-rendszer által. Jelen munkánkban röviden összefoglaljuk a változásokat, azok következményeit, majd a korábban megalkotott modellünk alapján végigvezetjük az egyes területek érintettségét. Feltárjuk a horgászturizmus jelenlegi digitalizációját, valamint szekunder adatok elemzésével vizsgáljuk a horgászok részéről az új technológiák elfogadását. A kutatás eredménye azt mutatja, hogy COVID-19 járvány időszakában felgyorsult a digitalizáció, az új technológiák bevezetése, ugyanakkor ezek elfogadása a horgászturizmusban lassabb mértékű. Az új technológiák tényleges felhasználóinak aránya 10–15% között mozog. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Dérer, István ED - Miskolczi, Márk TI - A horgászturizmus térhódítása Magyarországon, avagy vidékfejlesztés horgászatra alapozva T2 - Változó perspektívák napjaink turizmusában PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634549734 T3 - Turizmus és mobilitás, ISSN 2732-1495 PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34152008 ID - 34152008 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Kupi, Marcell AU - Happ, Éva TI - THE ROLE OF TOURISM MANAGEMENT FOR SUSTAINABLE TOURISM DEVELOPMENT IN NATURE RESERVES IN HUNGARY JF - GEOJOURNAL OF TOURISM AND GEOSITES J2 - GEOJ TOURISM GEOSITES VL - 49 PY - 2023 IS - 3 SP - 893 EP - 900 PG - 8 SN - 2065-1198 DO - 10.30892/gtg.49306-1090 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34134157 ID - 34134157 AB - The aim of the research is to reveal the opinion of regional professionals involved in the management of sustainable tourism and its three pillars. Through the results of 27 in-depth interviews with decision-makers and NGOs, we have explored the perceptions of the economic, environmental and social factors, both positive and negative, and the importance of each factor. The analysis of the results clearly shows a difference of opinion between decision-makers and NGOs. The negative impacts of tourism were highlighted by respondents, mainly in terms of the impact on the natural and economic environment, however, the positive impacts were more prominent. The research showed that the impacts on social environment were perceived more positively by respondents, and NGOs did not emphasise negative impacts in this category. The study shows that the role of tourism management in nature conservation areas is necessary and important for sustainable tourism development. The research clearly demonstrates that sustainability is an important issue in tourism. The results of the research also show that decision-makers are not familiar with the concept of sustainability, its precise content and their preparation and knowledge are insufficient to make the right decisions on the subject. The research shows that there is a shortage of professionals with expertise in tourism management, which makes it difficult to implement coordinated tourism development in the area under study. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Happ, Éva ED - Csóka, László ED - Csapó, János TI - Digitalizáció a horgászturizmusban? Az új technológiák elfogadásának elméleti háttere T2 - A turizmus korszakváltása – Okos desztinációk és okos magatartás válságok idején = A new era in tourism - Smart destinations and smart behaviour in times of crises PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261153 PY - 2023 SP - 60 EP - 61 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34050688 ID - 34050688 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Kupi, Marcell ED - Albert Tóth, Attila ED - Happ, Éva ED - Kőmíves, Csaba József ED - Printz-Markó, Erzsébet TI - A Szigetköz horgász imázsa T2 - „Új turizmus? – Lehetőségek és kihívások” PB - Széchenyi István Egyetem CY - Győr SN - 9786156443199 PY - 2023 SP - 43 EP - 58 PG - 16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34047201 ID - 34047201 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Kőmíves, Csaba József AU - Nagy-Keglovich, Júlia AU - Happ, Éva TI - Examining a menu on the basis of the Kasavana - Smith model in a Hungarian restaurant JF - DETUROPE: THE CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF REGIONAL DEVELOPMENT AND TOURISM J2 - DETUROPE VL - 14 PY - 2022 IS - 1 SP - 111 EP - 127 PG - 17 SN - 1821-2506 DO - 10.32725/det.2022.006 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32916353 ID - 32916353 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Happ, Éva AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna TI - A STUDY OF DIGITAL MARKETING TOOLS USAGE HABITS AMONG HUNGARIAN TOURISTS JF - GEOJOURNAL OF TOURISM AND GEOSITES J2 - GEOJ TOURISM GEOSITES VL - 32 PY - 2020 IS - 4 SP - 1283 EP - 1289 PG - 7 SN - 2065-1198 DO - 10.30892/gtg.32414-570 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31650599 ID - 31650599 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Kőmíves, Csaba József AU - Nagy-Keglovich, Júlia AU - Happ, Éva TI - Mindent a szemnek! Egy dunántúli szálloda éttermi kínálatának vizsgálata a Kasavana – Smith modell szerint JF - MARKETING ÉS MENEDZSMENT J2 - MARKETING ÉS MENEDZSMENT VL - 54 PY - 2020 IS - 3 SP - 71 EP - 83 PG - 13 SN - 1219-0349 DO - 10.15170/MM.2020.54.03.07 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31599560 ID - 31599560 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Happ, Éva AU - Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna AU - Kupi, Marcell TI - Digitális eszközök és módszerek használatának marketingszempontú feltáró elemzése a magyar turisták körében JF - TURIZMUS BULLETIN J2 - TURIZMUS BULLETIN VL - 20 PY - 2020 IS - 2 SP - 4 EP - 13 PG - 10 SN - 1416-9967 DO - 10.14267/TURBULL.2020v20n2.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31353879 ID - 31353879 LA - Hungarian DB - MTMT ER -