@misc{MTMT:34355398, title = {Hol vagyunk és merre tartunk? A horgászszervezeti és horgász megkérdezések tapasztalatai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34355398}, author = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna}, unique-id = {34355398}, year = {2023}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402} } @article{MTMT:34193544, title = {Digitalizáció a horgászturizmusban? Az új technológiák elfogadásának elméleti háttere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34193544}, author = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna and Happ, Éva}, doi = {10.15170/TVT.2023.08.03.03}, journal-iso = {TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULM}, journal = {TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULMÁNYOK}, volume = {8}, unique-id = {34193544}, issn = {2677-0431}, abstract = {Az elmúlt 10 esztendőben bebizonyosodott, hogy a horgászturizmus a korábbi feltevésekkel szemben nem lokális és nem alacsony árbevételű, nem egyéni és nem állandó helyhez kötött tevékenység, sőt a családtagok, kísérők igényein túl is erősen kötődik más kiegészítő (sport-, gasztro-, wellness-) szolgáltatások igénybevételi lehetőségéhez, s ez erősíti a „négy évszakos” jelleget. 2013 és 2018 között hatalmas változások mentek végbe Magyarországon a horgászat szabályozásában, szervezeti rendszerében, 2016-ban pedig a természetes vizek halgazdálkodási joga a horgászszervezetekhez került, amivel egy új időszámítás kezdődött el. A folyamat magával hozta a horgászok létszámának ugrásszerű növekedését Magyarországon és ezzel együtt a horgászturizmus fejlődését. 2019 ismét fontos mérföldkő volt, ekkor indult a horgászat adminisztrációjának elektronikus támogatása a HORINFO-rendszer által. Jelen munkánkban röviden összefoglaljuk a változásokat, azok következményeit, majd a korábban megalkotott modellünk alapján végigvezetjük az egyes területek érintettségét. Feltárjuk a horgászturizmus jelenlegi digitalizációját, valamint szekunder adatok elemzésével vizsgáljuk a horgászok részéről az új technológiák elfogadását. A kutatás eredménye azt mutatja, hogy COVID-19 járvány időszakában felgyorsult a digitalizáció, az új technológiák bevezetése, ugyanakkor ezek elfogadása a horgászturizmusban lassabb mértékű. Az új technológiák tényleges felhasználóinak aránya 10–15% között mozog.}, year = {2023}, eissn = {2498-6984}, pages = {36-53}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402} } @inbook{MTMT:34152008, title = {A horgászturizmus térhódítása Magyarországon, avagy vidékfejlesztés horgászatra alapozva}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34152008}, author = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna and Dérer, István}, booktitle = {Változó perspektívák napjaink turizmusában}, unique-id = {34152008}, year = {2023}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402} } @article{MTMT:34134157, title = {THE ROLE OF TOURISM MANAGEMENT FOR SUSTAINABLE TOURISM DEVELOPMENT IN NATURE RESERVES IN HUNGARY}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34134157}, author = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna and Kupi, Marcell and Happ, Éva}, doi = {10.30892/gtg.49306-1090}, journal-iso = {GEOJ TOURISM GEOSITES}, journal = {GEOJOURNAL OF TOURISM AND GEOSITES}, volume = {49}, unique-id = {34134157}, issn = {2065-1198}, abstract = {The aim of the research is to reveal the opinion of regional professionals involved in the management of sustainable tourism and its three pillars. Through the results of 27 in-depth interviews with decision-makers and NGOs, we have explored the perceptions of the economic, environmental and social factors, both positive and negative, and the importance of each factor. The analysis of the results clearly shows a difference of opinion between decision-makers and NGOs. The negative impacts of tourism were highlighted by respondents, mainly in terms of the impact on the natural and economic environment, however, the positive impacts were more prominent. The research showed that the impacts on social environment were perceived more positively by respondents, and NGOs did not emphasise negative impacts in this category. The study shows that the role of tourism management in nature conservation areas is necessary and important for sustainable tourism development. The research clearly demonstrates that sustainability is an important issue in tourism. The results of the research also show that decision-makers are not familiar with the concept of sustainability, its precise content and their preparation and knowledge are insufficient to make the right decisions on the subject. The research shows that there is a shortage of professionals with expertise in tourism management, which makes it difficult to implement coordinated tourism development in the area under study.}, year = {2023}, eissn = {2065-0817}, pages = {893-900}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402; Kupi, Marcell/0000-0001-6154-9732} } @{MTMT:34050688, title = {Digitalizáció a horgászturizmusban? Az új technológiák elfogadásának elméleti háttere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34050688}, author = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna and Happ, Éva}, booktitle = {A turizmus korszakváltása – Okos desztinációk és okos magatartás válságok idején = A new era in tourism - Smart destinations and smart behaviour in times of crises}, unique-id = {34050688}, year = {2023}, pages = {60-61}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402} } @inbook{MTMT:34047201, title = {A Szigetköz horgász imázsa}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34047201}, author = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna and Kupi, Marcell}, booktitle = {„Új turizmus? – Lehetőségek és kihívások”}, unique-id = {34047201}, year = {2023}, pages = {43-58}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402} } @article{MTMT:32916353, title = {Examining a menu on the basis of the Kasavana - Smith model in a Hungarian restaurant}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32916353}, author = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna and Kőmíves, Csaba József and Nagy-Keglovich, Júlia and Happ, Éva}, doi = {10.32725/det.2022.006}, journal-iso = {DETUROPE}, journal = {DETUROPE: THE CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF REGIONAL DEVELOPMENT AND TOURISM}, volume = {14}, unique-id = {32916353}, year = {2022}, eissn = {1821-2506}, pages = {111-127}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402; Kőmíves, Csaba József/0000-0001-6458-1631} } @article{MTMT:31650599, title = {A STUDY OF DIGITAL MARKETING TOOLS USAGE HABITS AMONG HUNGARIAN TOURISTS}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31650599}, author = {Happ, Éva and Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna}, doi = {10.30892/gtg.32414-570}, journal-iso = {GEOJ TOURISM GEOSITES}, journal = {GEOJOURNAL OF TOURISM AND GEOSITES}, volume = {32}, unique-id = {31650599}, issn = {2065-1198}, year = {2020}, eissn = {2065-0817}, pages = {1283-1289}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402} } @article{MTMT:31599560, title = {Mindent a szemnek! Egy dunántúli szálloda éttermi kínálatának vizsgálata a Kasavana – Smith modell szerint}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31599560}, author = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna and Kőmíves, Csaba József and Nagy-Keglovich, Júlia and Happ, Éva}, doi = {10.15170/MM.2020.54.03.07}, journal-iso = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, journal = {MARKETING ÉS MENEDZSMENT}, volume = {54}, unique-id = {31599560}, issn = {1219-0349}, year = {2020}, eissn = {2786-3395}, pages = {71-83}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402; Kőmíves, Csaba József/0000-0001-6458-1631} } @article{MTMT:31353879, title = {Digitális eszközök és módszerek használatának marketingszempontú feltáró elemzése a magyar turisták körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31353879}, author = {Happ, Éva and Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna and Kupi, Marcell}, doi = {10.14267/TURBULL.2020v20n2.1}, journal-iso = {TURIZMUS BULLETIN}, journal = {TURIZMUS BULLETIN}, volume = {20}, unique-id = {31353879}, issn = {1416-9967}, year = {2020}, eissn = {1587-0928}, pages = {4-13}, orcid-numbers = {Ivancsóné Horváth, Zsuzsanna/0000-0001-8527-0402; Kupi, Marcell/0000-0001-6154-9732} }