TY - BOOK AU - Simon, Judit AU - Dóra, Tímea Beatrice AU - Szalkai, Zsuzsanna TI - Collaboration of For-Profit and Non-Profit Organizations in Healthcare Prevention Events PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34517902 ID - 34517902 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Simon, Judit AU - Kemény, Ildikó AU - Kun, Zsuzsanna AU - Weinman, J. TI - Intentional non-adherence in chronic illness before and during the COVID-19 pandemic JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF CLINICAL PHARMACY J2 - INT J CLIN PHARM VL - 45 PY - 2023 IS - 1 SP - 278 EP - 279 PG - 2 SN - 2210-7703 DO - 10.1007/s11096-023-01537-5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34104481 ID - 34104481 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Novoselova, Olga AU - Simon, Judit AU - Kemény, Ildikó AU - Kai, Zhu AU - Vargáné Csobán, Katalin AU - Balogh, Andrej AU - Dávid, Lóránt Dénes TI - Exposure of valenced fake news frames to country brand equity and the role of news credibility in this process JF - MANAGEMENT AND MARKETING J2 - MANAG MARK VL - 18 PY - 2023 IS - 2 SP - 145 EP - 171 PG - 27 SN - 1842-0206 DO - 10.1515/mmcks-2023-0009 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34015735 ID - 34015735 AB - The stronger capacity of falsehood to diffuse in comparison with the truth pushes researchers to identify fake news effects on the formation of country brand equity due to the distant and intangible nature of this notion. To explore this exposure, valenced framing theory is applied as a suitable framework where credibility and cognitive image are checked to be mediators in this relationship. This study adopted a perceived and projected image approach for online survey design, and a quantitative method was applied. The results depict that fake news frames have an indirect effect on a country's brand equity mediated by news credibility and cognitive image toward the country. We show that news credibility and cognitive image function as sequential mediators, meaning that the level of believability and cognitive preconceptions about a certain country directly affect country brand equity. Moreover, this study demonstrates that negatively framed fake news can affect all dimensions of country brand equity negatively, whereas positive fake news frames do not change people's perceptions significantly. According to the outcomes, we proved that the level of credibility is significantly influenced by the type of valenced fake news frame as well. We discuss the implications of the findings and future research directions in the field of fake news and country brands. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kemény, Ildikó AU - Kun, Zsuzsanna AU - Simon, Judit AU - Kulhavi, Nikoletta AU - Henseler, Jörg TI - Új lendület a PLS-SEM alkalmazásában az üzleti kutatások terén : Avagy hazai helyzetkép, szószedet és a módszertani korlátok feloldása JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 54 PY - 2023 IS - 1 SP - 2 EP - 13 PG - 12 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2023.01.01 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33567611 ID - 33567611 AB - A strukturális egyenletek módszere (SEM) népszerű többváltozós elemzési eszköz a marketingkutatások területén, mivel látens változók és a közöttük lévő kapcsolatok feltárását teszi lehetővé. A módszer két fő iránya a varianciaalapú (PLS) és a kovarianciaalapú (CB) megközelítés mostanra egyenrangú elemzési módszerek a nemzetközi publikációkban, köszönhetően a PLS-SEM utóbbi évekbeli fejlesztésének. Jelen publikáció módszertani célja, hogy a PLS-SEM alkalmazásával kapcsolatos módszertani korlátokat feloldja, valamint a hazai elterjedést egységes magyar nyelvű fogalomkészlet megalkotásával segítse. A cikk második fele a 2016-2020 között megjelent, SEM-módszert alkalmazó hazai tudományos üzleti publikációkat vizsgálja. Elsőként a megjelent cikkek megoszlása és tematikája kapcsán kiderült, hogy a magasabb MTA-besorolású publikációk nagyobb arányban jelentetnek meg SEM-módszertannal dolgozó írásokat. Másodikként a választott SEM-módszertan és az alkalmazott elemző szoftver kapcsán fény derült arra, hogy több publikációban nem definiálták az alkalmazott eszközt. Harmadikként a kutatói hálózat ábrázolása megmutatta, hogy néhány tudományos közösség munkálkodik a SEM módszertanát alkalmazva. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Mandják, Tibor AU - Szalkai, Zsuzsanna AU - Hlédik, Erika AU - Neumann‐Bódi, Edit AU - Simon, Judit TI - A hidden face of resource interaction. the role of knowledge TS - the role of knowledge T2 - 38th IMP Conference PY - 2022 SP - 1 EP - 13 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34394185 ID - 34394185 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kemény, Ildikó AU - Székely, Alíz AU - Rojkovich, Ádám Konstantin AU - Kun, Zsuzsanna AU - Simon, Judit TI - Factors influencing the adaption implementation of telehealth during the COVID-19 pandemic T2 - EMCB 2022 Conference Proceedings PY - 2022 SP - 61 EP - 62 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33625284 ID - 33625284 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Simon, Judit AU - Kemény, Ildikó AU - Kun, Zsuzsanna AU - Weinman, John TI - Intentional non-adherence in chronic illness before and during the COVID-19 pandemic T2 - Espacomp 2022 PROGRAMME & ABSTRACT BOOK PY - 2022 SP - 91 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33625245 ID - 33625245 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kemény, Ildikó AU - Kun, Zsuzsanna AU - Kulhavi, Nikoletta Márta AU - Rojkovich, Ádám Konstantin AU - Simon, Judit TI - The role of COVID anxiety in case of intention to use e-health services T2 - EMAC 2022 Annual PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215122 ID - 33215122 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kun, Zsuzsanna AU - Pusztai, Tamás AU - Kemény, Ildikó AU - Kovács, Bence AU - Simon, Judit TI - Clustering Patients According to their Medication Preference based on Conjoint Analysis T2 - EMAC 2022 Annual PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215083 ID - 33215083 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Nagy, Ákos AU - Kemény, Ildikó AU - Szűcs, Krisztián AU - Simon, Judit TI - Applying channel preferences as a mediating and segmentation variable in the case of sports goods customers – an omnichannel behaviour perspective T2 - EMAC 2022 Annual PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215068 ID - 33215068 LA - English DB - MTMT ER -