@misc{MTMT:34517902, title = {Collaboration of For-Profit and Non-Profit Organizations in Healthcare Prevention Events}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34517902}, author = {Simon, Judit and Dóra, Tímea Beatrice and Szalkai, Zsuzsanna}, unique-id = {34517902}, year = {2023} } @article{MTMT:34104481, title = {Intentional non-adherence in chronic illness before and during the COVID-19 pandemic}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34104481}, author = {Simon, Judit and Kemény, Ildikó and Kun, Zsuzsanna and Weinman, J.}, doi = {10.1007/s11096-023-01537-5}, journal-iso = {INT J CLIN PHARM}, journal = {INTERNATIONAL JOURNAL OF CLINICAL PHARMACY}, volume = {45}, unique-id = {34104481}, issn = {2210-7703}, year = {2023}, eissn = {2210-7711}, pages = {278-279} } @article{MTMT:34015735, title = {Exposure of valenced fake news frames to country brand equity and the role of news credibility in this process}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34015735}, author = {Novoselova, Olga and Simon, Judit and Kemény, Ildikó and Kai, Zhu and Vargáné Csobán, Katalin and Balogh, Andrej and Dávid, Lóránt Dénes}, doi = {10.1515/mmcks-2023-0009}, journal-iso = {MANAG MARK}, journal = {MANAGEMENT AND MARKETING}, volume = {18}, unique-id = {34015735}, issn = {1842-0206}, abstract = {The stronger capacity of falsehood to diffuse in comparison with the truth pushes researchers to identify fake news effects on the formation of country brand equity due to the distant and intangible nature of this notion. To explore this exposure, valenced framing theory is applied as a suitable framework where credibility and cognitive image are checked to be mediators in this relationship. This study adopted a perceived and projected image approach for online survey design, and a quantitative method was applied. The results depict that fake news frames have an indirect effect on a country's brand equity mediated by news credibility and cognitive image toward the country. We show that news credibility and cognitive image function as sequential mediators, meaning that the level of believability and cognitive preconceptions about a certain country directly affect country brand equity. Moreover, this study demonstrates that negatively framed fake news can affect all dimensions of country brand equity negatively, whereas positive fake news frames do not change people's perceptions significantly. According to the outcomes, we proved that the level of credibility is significantly influenced by the type of valenced fake news frame as well. We discuss the implications of the findings and future research directions in the field of fake news and country brands.}, keywords = {Fake News; news credibility; valenced frames; country brand equity; cognitive image}, year = {2023}, eissn = {2069-8887}, pages = {145-171}, orcid-numbers = {Balogh, Andrej/0000-0003-0309-042X; Dávid, Lóránt Dénes/0000-0001-7880-9860} } @article{MTMT:33567611, title = {Új lendület a PLS-SEM alkalmazásában az üzleti kutatások terén : Avagy hazai helyzetkép, szószedet és a módszertani korlátok feloldása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33567611}, author = {Kemény, Ildikó and Kun, Zsuzsanna and Simon, Judit and Kulhavi, Nikoletta and Henseler, Jörg}, doi = {10.14267/VEZTUD.2023.01.01}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {54}, unique-id = {33567611}, issn = {0133-0179}, abstract = {A strukturális egyenletek módszere (SEM) népszerű többváltozós elemzési eszköz a marketingkutatások területén, mivel látens változók és a közöttük lévő kapcsolatok feltárását teszi lehetővé. A módszer két fő iránya a varianciaalapú (PLS) és a kovarianciaalapú (CB) megközelítés mostanra egyenrangú elemzési módszerek a nemzetközi publikációkban, köszönhetően a PLS-SEM utóbbi évekbeli fejlesztésének. Jelen publikáció módszertani célja, hogy a PLS-SEM alkalmazásával kapcsolatos módszertani korlátokat feloldja, valamint a hazai elterjedést egységes magyar nyelvű fogalomkészlet megalkotásával segítse. A cikk második fele a 2016-2020 között megjelent, SEM-módszert alkalmazó hazai tudományos üzleti publikációkat vizsgálja. Elsőként a megjelent cikkek megoszlása és tematikája kapcsán kiderült, hogy a magasabb MTA-besorolású publikációk nagyobb arányban jelentetnek meg SEM-módszertannal dolgozó írásokat. Másodikként a választott SEM-módszertan és az alkalmazott elemző szoftver kapcsán fény derült arra, hogy több publikációban nem definiálták az alkalmazott eszközt. Harmadikként a kutatói hálózat ábrázolása megmutatta, hogy néhány tudományos közösség munkálkodik a SEM módszertanát alkalmazva.}, year = {2023}, pages = {2-13}, orcid-numbers = {Kemény, Ildikó/0000-0002-6738-8252; Kulhavi, Nikoletta/0000-0001-9656-2232; Henseler, Jörg/0000-0002-9736-3048} } @CONFERENCE{MTMT:34394185, title = {A hidden face of resource interaction. the role of knowledge}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34394185}, author = {Mandják, Tibor and Szalkai, Zsuzsanna and Hlédik, Erika and Neumann‐Bódi, Edit and Simon, Judit}, booktitle = {38th IMP Conference}, unique-id = {34394185}, year = {2022}, pages = {1-13}, orcid-numbers = {Mandják, Tibor/0000-0002-1376-1592; Hlédik, Erika/0000-0003-3573-3151} } @CONFERENCE{MTMT:33625284, title = {Factors influencing the adaption implementation of telehealth during the COVID-19 pandemic}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33625284}, author = {Kemény, Ildikó and Székely, Alíz and Rojkovich, Ádám Konstantin and Kun, Zsuzsanna and Simon, Judit}, booktitle = {EMCB 2022 Conference Proceedings}, unique-id = {33625284}, year = {2022}, pages = {61-62} } @CONFERENCE{MTMT:33625245, title = {Intentional non-adherence in chronic illness before and during the COVID-19 pandemic}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33625245}, author = {Simon, Judit and Kemény, Ildikó and Kun, Zsuzsanna and Weinman, John}, booktitle = {Espacomp 2022 PROGRAMME & ABSTRACT BOOK}, unique-id = {33625245}, year = {2022}, pages = {91-92} } @CONFERENCE{MTMT:33215122, title = {The role of COVID anxiety in case of intention to use e-health services}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215122}, author = {Kemény, Ildikó and Kun, Zsuzsanna and Kulhavi, Nikoletta Márta and Rojkovich, Ádám Konstantin and Simon, Judit}, booktitle = {EMAC 2022 Annual}, unique-id = {33215122}, year = {2022} } @CONFERENCE{MTMT:33215083, title = {Clustering Patients According to their Medication Preference based on Conjoint Analysis}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215083}, author = {Kun, Zsuzsanna and Pusztai, Tamás and Kemény, Ildikó and Kovács, Bence and Simon, Judit}, booktitle = {EMAC 2022 Annual}, unique-id = {33215083}, year = {2022} } @CONFERENCE{MTMT:33215068, title = {Applying channel preferences as a mediating and segmentation variable in the case of sports goods customers – an omnichannel behaviour perspective}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33215068}, author = {Nagy, Ákos and Kemény, Ildikó and Szűcs, Krisztián and Simon, Judit}, booktitle = {EMAC 2022 Annual}, unique-id = {33215068}, year = {2022} }