TY - CHAP AU - Oláh, Szabolcs ED - Horváth, Andrea TI - Über die benennende und begründende Kraft der Sprache in der Markenführung T2 - Sprache der Macht – Macht der Sprache PB - Praesens Verlag CY - Wien SN - 9783706912068 PY - 2023 SP - 25 EP - 48 PG - 24 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34232461 ID - 34232461 LA - German DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Oláh, Szabolcs ED - Balajthy, Ágnes ED - Melhardt, Gergő ED - Radnai, Dániel Szabolcs TI - "Tudásom halálos tudás" : A határ érzékeltetése jelzi a túllépést (Térey János: Hadrianus Redivivus) T2 - „A szellős térben és a szűk időben”. Tanulmányok Térey Jánosról PB - Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) CY - Budapest SN - 9786155517921 T3 - PIM Studiolo, ISSN 2064-7581 PY - 2023 SP - 121 EP - 146 PG - 26 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34229170 ID - 34229170 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Oláh, Szabolcs ED - Balázs, László TI - Transzmédia-logika a tanítási folyamat tervezésében T2 - Fenntarthatóság a kommunikáció oktatásában PB - Hungarovox Kiadó CY - Budapest SN - 9789635341719 T3 - A kommunikáció oktatása, ISSN 2062-8540 ; 15. PY - 2023 SP - 21 EP - 34 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34092353 ID - 34092353 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Oláh, Szabolcs ED - Balajthy, Ágnes ED - Mezei, Gábor TI - A vers nem lomb, csak ajánlás, mi számítson igaznak róla. Korpa Tamás verbális beavatkozásairól a természet rendjébe TS - Korpa Tamás verbális beavatkozásairól a természet rendjébe T2 - "fényem nő: magam termelem" PB - Prae Kiadó CY - Budapest SN - 9786156199560 PY - 2022 SP - 143 EP - 172 PG - 30 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33532214 ID - 33532214 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Oláh, Szabolcs ED - Draskóczy, Eszter ED - Etlinger, Mihály TI - Csőrös maszk. A pestisvédelmi öltözet biopolitikai jelentősége TS - A pestisvédelmi öltözet biopolitikai jelentősége T2 - Betegség és gyógyulás a kora újkori irodalomban (1450–1760) PB - Reciti Kiadó CY - Budapest SN - 9786156255556 T3 - Reciti konferenciakötetek ; 16. PY - 2022 SP - 143 EP - 174 PG - 32 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33532213 ID - 33532213 N1 - https://www.reciti.hu/2022/7353 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Oláh, Szabolcs ED - Hulyák-Tomesz, Tímea TI - A pedagógia digitális részvételi átalakítása T2 - A digitális oktatás tapasztalatai a kommunikációs készségfejlesztésben PB - Hungarovox Kiadó CY - Budapest SN - 9789635341283 T3 - A kommunikáció oktatása, ISSN 2062-8540 ; 14. PY - 2022 SP - 47 EP - 57 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32868416 ID - 32868416 N1 - http://komnev.hu/wp-content/uploads/2022/05/TK14.pdf LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Oláh, Szabolcs TI - A rengeteg versnyelvi képződmény. (Korpa Tamás: A lombhullásról egy júliusi tölggyel) TS - (Korpa Tamás: A lombhullásról egy júliusi tölggyel) JF - SZKHOLION J2 - SZKHOLION VL - 19 PY - 2021 IS - 2 SP - 45 EP - 54 PG - 10 SN - 1785-0479 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32821733 ID - 32821733 N1 - https://szkholion.unideb.hu/wp-content/uploads/2022/04/szkholion-2021-2.pdf LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Oláh, Szabolcs ED - Balázs, László TI - Figyelem-összpontosítás a teljesen online osztályban T2 - Digitális kommunikáció és tudatosság PB - Hungarovox Kiadó CY - Budapest SN - 9789635340743 T3 - A kommunikáció oktatása, ISSN 2062-8540 ; 13. PY - 2021 SP - 44 EP - 53 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31893212 ID - 31893212 N1 - http://komnev.hu/wp-content/uploads/2021/02/TK13print_vegleges.pdf LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Oláh, Szabolcs TI - Attention Management in a Completely Online Class. Why virtual teaching cannot replace the traditional classroom TS - Why virtual teaching cannot replace the traditional classroom JF - WERKSTATT: ARBEITSPAPIERE ZUR GERMANISTISCHEN SPRACH- UND LITERATURWISSENSCHAFT J2 - WERKSTATT VL - 15 PY - 2020 SP - 87 EP - 98 PG - 11 SN - 1585-3667 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31893234 ID - 31893234 N1 - http://werkstatt.unideb.hu/2020/olahsz.pdf AB - The COVID-19 pandemic has had a deep impact on the global education sector. Online classes have offered only supplemental forms of learning besides conventional classes so far. Migrating from traditional learning to online delivery strategy will not happen overnight. Fully online learning is an effective mode in times of crisis, but – and that is the thesis of this article – distant education without a school atmosphere cannot be a substitute for group learning in physical classroom environment. Furthermore this essay presents examples how tech industry giants exercise soft governance by digitalizing school leadership, by the conversion of teaching and learning material into intelligent software, by offering resources, training courses, lesson plans and how-to guides for remote learning. EdTech companies believe that online education will become an integral part of school education. Finally the article outlines the challenges of designing distance learning alternatives to traditional attendance classes. It sketches a media study perspective on the educational use of video conferencing in the situation-dependent interactive education system. The essay provides insights into the reasons why can’t we fully transfer the regular classroom teaching into the digital space. Keywords: COVID-19, distance learning, video conferencing, EdTech companies LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Oláh, Szabolcs ED - H. Varga, Gyula TI - Mi zajlik a globális lapkiadói tartalomiparban? – A médiatudatosság kontextusai (2018) T2 - Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában PB - Hungarovox Kiadó CY - Budapest SN - 9789635340378 T3 - A kommunikáció oktatása, ISSN 2062-8540 ; 12. PY - 2020 SP - 167 EP - 180 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31634314 ID - 31634314 LA - Hungarian DB - MTMT ER -