TY - JOUR AU - Antalné Szabó, Ágnes TI - Fülöp Lajosra emlékezünk JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 17 PY - 2024 IS - 1 SP - 113 EP - 116 PG - 4 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34825839 ID - 34825839 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Antalné Szabó, Ágnes TI - Fülöp Lajos (1932–2024) JF - MAGYAR NYELV J2 - MAGYAR NYELV VL - 120 PY - 2024 IS - 1 SP - 108 EP - 110 PG - 3 SN - 0025-0228 DO - 10.18349/MagyarNyelv.2024.1.108 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34824351 ID - 34824351 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Antalné Szabó, Ágnes ED - Istók, Béla ED - Lőrincz, Gábor ED - Török, Tamás ED - Baka, L. Patrik TI - A helyesírás-tanulás stratégiái T2 - A helyesírás-tanítás aktuális kérdései PB - Selye János Egyetem CY - Révkomárom SN - 9788081224805 PY - 2023 SP - 11 EP - 22 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34566303 ID - 34566303 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Antalné Szabó, Ágnes TI - 15 éve az anyanyelv-pedagógia szolgálatában JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 16 PY - 2023 IS - 1 SP - 121 EP - 129 PG - 9 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2023.1.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34163996 ID - 34163996 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Antalné Szabó, Ágnes TI - A Simonyi helyesírási verseny 25 évének emlékezetes pillanatai JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 15 PY - 2022 IS - 3 SP - 119 EP - 121 PG - 3 SN - 2060-0623 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34164426 ID - 34164426 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Antalné Szabó, Ágnes TI - Az anyanyelvi órák zárása retorikai és szakpedagógiai nézőpontból JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 15 PY - 2022 IS - 4 SP - 98 EP - 124 PG - 27 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2022.4.5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33743143 ID - 33743143 AB - Az óratervezés olyan komplex folyamat, amelyben több tudományterület kutatási eredményeire is lehet, sőt szükséges építeni. A tanulmány azt vizsgálja, hogyan alkalmazhatók a retorika tanításai az anyanyelvi órák záró szakaszának a megtervezésében. A retorikai nézőponton túl didaktikai, szakpedagógiai szempontból is foglalkozik az RJR-modellre épülő anyanyelvi órák reflektáló szakaszának a céljaival és funkcióival, továbbá pszichológiai kutatási eredményekkel is alátámasztja a retorikai elvek alkalmazásának a hasznosságát és szükségességét. A tanulmány bemutatja az anyanyelvi órák tervezésével kapcsolatos, két nem reprezentatív vizsgálat eredményeit. Ezeknek célja annak feltárása volt, hogy a magyartanárjelölt hallgatók mennyire veszik figyelembe a korábban megismert anyanyelv-pedagógiai ajánlásokat az óratervezéskor az anyanyelv-pedagógiai szemináriumon, valamint az összefüggő egyéni iskolai gyakorlaton, tartalmaz-e az óratervük összegző, reflektáló részt, valamint ehhez milyen módszertani megoldást választanak. A tanulmány befejező része példákat mutat be az anyanyelvi órák záró szakaszában alkalmazható gyakorlattípusokra, figyelembe véve a retorikai és a szakpedagógiai elveket egyaránt. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Antalné Szabó, Ágnes TI - Fülöp Lajos 90 éves JF - MAGYAR NYELV J2 - MAGYAR NYELV VL - 118 PY - 2022 IS - 3 SP - 375 EP - 378 PG - 4 SN - 0025-0228 DO - 10.18349/MagyarNyelv.2022.3.375 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33262552 ID - 33262552 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Antalné Szabó, Ágnes TI - Lehetőségek egy kortárs mentorprogramban JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 14 PY - 2021 IS - 3 SP - 97 EP - 107 PG - 11 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2021.3.11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32526106 ID - 32526106 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Antalné Szabó, Ágnes TI - A megújuló Simonyi Zsigmond helyesírási verseny JF - ANYANYELV-PEDAGÓGIA J2 - ANYANYELV-PEDAGÓGIA VL - 13 PY - 2020 IS - 3 SP - 96 EP - 103 PG - 8 SN - 2060-0623 DO - 10.21030/anyp.2020.3.11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31793957 ID - 31793957 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Antalné Szabó, Ágnes ED - Feldné Knapp, Ilona TI - A szakszóhasználat vizsgálata az osztálytermi kontextusban magyarórák alapján T2 - Lexik PB - ELTE Eötvös József Collegium CY - Budapest SN - 9786155897375 T3 - Cathedra Magistrorum Lehrerforschung - Lehrer-Denken und Lehrer-Wissen, ISSN 2063-837X ; 5. PY - 2020 SP - 396 EP - 416 PG - 21 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31793912 ID - 31793912 LA - Hungarian DB - MTMT ER -