TY - JOUR AU - Nagy, Gábor AU - Bilgin-Wührer, Zeynep AU - Akrout, Houcine AU - Lioliou, Eleni AU - Hofer, Katharina Maria AU - Berács, József TI - Achieving high international market performance via simple vs complex configuration of international managerial network ties: A set theoretic approach across two countries JF - JOURNAL OF SMALL BUSINESS MANAGEMENT J2 - J SMALL BUS MANAGE VL - 62 PY - 2024 IS - 1 SP - 283 EP - 330 PG - 48 SN - 0047-2778 DO - 10.1080/00472778.2022.2046014 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32920200 ID - 32920200 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Berács, József ED - Sharma, Amit ED - Shengjiang, Shan ED - Heidrich, Balázs ED - Neszmélyi, György Iván TI - Student Mobility of Hungary from International Perspectives T2 - BRI and Internationalization of Higher Education PB - Bloomsbury Publishing CY - New Delhi SN - 9789354356162 PY - 2023 SP - 228 EP - 259 PG - 32 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34528201 ID - 34528201 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Berács, József ED - Benczes, István ED - Szunomár, Ágnes TI - Piaci fundamentalizmus és marketing. Gondolatok Polányi Károly megközelítéséből TS - Gondolatok Polányi Károly megközelítéséből T2 - Változó világ PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest SN - 9789634548812 PY - 2023 SP - 164 EP - 182 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34528045 ID - 34528045 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Berács, József ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - Piacorientáció és a társadalmi ügyekkel kapcsolatos empátia T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 27 EP - 30 PG - 4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34184197 ID - 34184197 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Berács, József TI - Challenges to quality assurance in the coming growth period of Hungarian higher education, JF - Hungarian Accreditation Review VL - 2022 PY - 2022 IS - 4 SP - 17 EP - 21 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34528022 ID - 34528022 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Berács, József TI - A minőségbiztosítással szembeni kihívások a magyar felsőoktatás előtt álló növekedési periódusban JF - Magyar Akkreditációs Szemle J2 - Magyar Akkreditációs Szemle PY - 2022 IS - 4 SP - 17 EP - 21 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34526564 ID - 34526564 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Berács, József TI - Polányi hatása a marketingelméleti iskolákra JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - 69 PY - 2022 IS - 12 SP - 1533 EP - 1554 PG - 22 SN - 0023-4346 DO - 10.18414/KSZ.2022.12.1533 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33296872 ID - 33296872 AB - Polányi Károly újságíró, gazdaságtörténész, gazdaságantropológus 1944-ben írta meg fő művét, A nagy átalakulást, amely korunk sok problémájára is választ kínál. Alaposan elemezte a 19. században létrejött liberális önszabályozó piac működését, amelyben a föld, a munkaerő és a pénz is áruvá vált, amelyek természetüknél fogva nem erre rendeltettek. A tanulmány Polányi gazdaságantropológiai kutatásai alapján mutatja be a koordinációs mechanizmusok – a redisztribúció, a reciprocitás és a piaci csere – fő jellemzőit. A kereskedelem négy területét – a személyzet, a javak, a szállítás és a kétoldalú jelleg – Polányi a mai közgazdasági és üzleti tudomány szempontjából is releváns módon, a primitív, az archaikus és a modern társadalmak elemzésével tárta fel. A marketing fejlődése, amely egyre inkább magában foglalja a kereskedelmet is, történelmileg egybeesett a liberális piacgazdaság kialakulásával. Polányi nézeteinek összehasonlítása a marketingelméleti iskolákkal – kiemelten a funkcionális és az árupiaci iskolával – igazolta, hogy helytelen a semleges marketinget a liberális kapitalizmus szolgálólányaként interpretálni. Polányi vezérelve, a társadalom és az emberek érdekeinek a középpontba állítása összhangban van a marketing évszázados filozófiájával.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: M3, N7, P1. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Berács, József AU - Nagy, Gábor TI - Managerial antecedent factors of export market-oriented organizations and their performance consequences. Studying hungarian higher education institutions using a configurational approach TS - Studying hungarian higher education institutions using a configurational approach JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 53 PY - 2022 IS - 11 SP - 2 EP - 15 PG - 14 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2022.11.01 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33238719 ID - 33238719 AB - A tanulmány az exportpiaci orientáció vezetői előzményeire fókuszál, és e tényezők komplex kölcsönhatását teszteli két érdekes eredménnyel (vagyis a magas exportpiaci teljesítmény vs. a magas exportpiaci teljesítmény hiányával) egy fuzzy-set minőségi összehasonlító analitikus megközelítéssel (fsQCA). Huszonöt magyarországi székhelyű exportorientált felsőoktatási intézmény összesített felmérésének adatai alapján az eredmények azt mutatják, hogy az exportpiaci orientáció és az exportpiaci orientáció vezetői előzménytényezőinek komplex kölcsönhatása magas exportpiaci teljesítményt eredményez, míg az ezek közötti eltérések. tényezői a magas exportpiaci teljesítmény hiányát eredményezik; egy complex elemző és elméleti megközelítés hiányzik az exportpiac-orientált és stratégiai humánerőforrás-menedzsment szakirodalomból. A vizsgálat eredményei gazdagíthatják a vezetői előrejelző tényezők complex kölcsönhatásának az exportpiaci orientációval kapcsolatos megértését; értékes betekintést nyújtva a tudományos és vezetői közönség számára egyaránt. LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Berács, József TI - Polányi Károly kereskedelem és piacfelfogásának újabb kori megítélése közgazdasági és üzleti/menedzsment szempontból. Kutatási tanulmány TS - Kutatási tanulmány PY - 2020 PG - 59 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31648048 ID - 31648048 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bauer, András AU - Berács, József AU - Gáti, Mirkó TI - Marketingkutatások változásai - visszatekintő elemzés egy tudományos folyóiratban megjelent publikációk alapján JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 50 PY - 2019 IS - 12 SP - 32 EP - 49 PG - 18 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2019.12.04 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31009884 ID - 31009884 LA - Hungarian DB - MTMT ER -