@article{MTMT:32920200, title = {Achieving high international market performance via simple vs complex configuration of international managerial network ties: A set theoretic approach across two countries}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32920200}, author = {Nagy, Gábor and Bilgin-Wührer, Zeynep and Akrout, Houcine and Lioliou, Eleni and Hofer, Katharina Maria and Berács, József}, doi = {10.1080/00472778.2022.2046014}, journal-iso = {J SMALL BUS MANAGE}, journal = {JOURNAL OF SMALL BUSINESS MANAGEMENT}, volume = {62}, unique-id = {32920200}, issn = {0047-2778}, year = {2024}, eissn = {1540-627X}, pages = {283-330}, orcid-numbers = {Nagy, Gábor/0000-0003-1810-6893} } @inbook{MTMT:34528201, title = {Student Mobility of Hungary from International Perspectives}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34528201}, author = {Berács, József}, booktitle = {BRI and Internationalization of Higher Education}, unique-id = {34528201}, year = {2023}, pages = {228-259} } @inbook{MTMT:34528045, title = {Piaci fundamentalizmus és marketing. Gondolatok Polányi Károly megközelítéséből}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34528045}, author = {Berács, József}, booktitle = {Változó világ}, unique-id = {34528045}, year = {2023}, pages = {164-182} } @inbook{MTMT:34184197, title = {Piacorientáció és a társadalmi ügyekkel kapcsolatos empátia}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34184197}, author = {Berács, József}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34184197}, year = {2023}, pages = {27-30} } @article{MTMT:34528022, title = {Challenges to quality assurance in the coming growth period of Hungarian higher education,}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34528022}, author = {Berács, József}, journal = {Hungarian Accreditation Review}, volume = {2022}, unique-id = {34528022}, year = {2022}, pages = {17-21} } @article{MTMT:34526564, title = {A minőségbiztosítással szembeni kihívások a magyar felsőoktatás előtt álló növekedési periódusban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34526564}, author = {Berács, József}, journal-iso = {Magyar Akkreditációs Szemle}, journal = {Magyar Akkreditációs Szemle}, unique-id = {34526564}, year = {2022}, pages = {17-21} } @article{MTMT:33296872, title = {Polányi hatása a marketingelméleti iskolákra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33296872}, author = {Berács, József}, doi = {10.18414/KSZ.2022.12.1533}, journal-iso = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, journal = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, volume = {69}, unique-id = {33296872}, issn = {0023-4346}, abstract = {Polányi Károly újságíró, gazdaságtörténész, gazdaságantropológus 1944-ben írta meg fő művét, A nagy átalakulást, amely korunk sok problémájára is választ kínál. Alaposan elemezte a 19. században létrejött liberális önszabályozó piac működését, amelyben a föld, a munkaerő és a pénz is áruvá vált, amelyek természetüknél fogva nem erre rendeltettek. A tanulmány Polányi gazdaságantropológiai kutatásai alapján mutatja be a koordinációs mechanizmusok – a redisztribúció, a reciprocitás és a piaci csere – fő jellemzőit. A kereskedelem négy területét – a személyzet, a javak, a szállítás és a kétoldalú jelleg – Polányi a mai közgazdasági és üzleti tudomány szempontjából is releváns módon, a primitív, az archaikus és a modern társadalmak elemzésével tárta fel. A marketing fejlődése, amely egyre inkább magában foglalja a kereskedelmet is, történelmileg egybeesett a liberális piacgazdaság kialakulásával. Polányi nézeteinek összehasonlítása a marketingelméleti iskolákkal – kiemelten a funkcionális és az árupiaci iskolával – igazolta, hogy helytelen a semleges marketinget a liberális kapitalizmus szolgálólányaként interpretálni. Polányi vezérelve, a társadalom és az emberek érdekeinek a középpontba állítása összhangban van a marketing évszázados filozófiájával.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: M3, N7, P1.}, year = {2022}, pages = {1533-1554} } @article{MTMT:33238719, title = {Managerial antecedent factors of export market-oriented organizations and their performance consequences. Studying hungarian higher education institutions using a configurational approach}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33238719}, author = {Berács, József and Nagy, Gábor}, doi = {10.14267/VEZTUD.2022.11.01}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {53}, unique-id = {33238719}, issn = {0133-0179}, abstract = {A tanulmány az exportpiaci orientáció vezetői előzményeire fókuszál, és e tényezők komplex kölcsönhatását teszteli két érdekes eredménnyel (vagyis a magas exportpiaci teljesítmény vs. a magas exportpiaci teljesítmény hiányával) egy fuzzy-set minőségi összehasonlító analitikus megközelítéssel (fsQCA). Huszonöt magyarországi székhelyű exportorientált felsőoktatási intézmény összesített felmérésének adatai alapján az eredmények azt mutatják, hogy az exportpiaci orientáció és az exportpiaci orientáció vezetői előzménytényezőinek komplex kölcsönhatása magas exportpiaci teljesítményt eredményez, míg az ezek közötti eltérések. tényezői a magas exportpiaci teljesítmény hiányát eredményezik; egy complex elemző és elméleti megközelítés hiányzik az exportpiac-orientált és stratégiai humánerőforrás-menedzsment szakirodalomból. A vizsgálat eredményei gazdagíthatják a vezetői előrejelző tényezők complex kölcsönhatásának az exportpiaci orientációval kapcsolatos megértését; értékes betekintést nyújtva a tudományos és vezetői közönség számára egyaránt.}, year = {2022}, pages = {2-15} } @techreport{MTMT:31648048, title = {Polányi Károly kereskedelem és piacfelfogásának újabb kori megítélése közgazdasági és üzleti/menedzsment szempontból. Kutatási tanulmány}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31648048}, author = {Berács, József}, unique-id = {31648048}, year = {2020} } @article{MTMT:31009884, title = {Marketingkutatások változásai - visszatekintő elemzés egy tudományos folyóiratban megjelent publikációk alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31009884}, author = {Bauer, András and Berács, József and Gáti, Mirkó}, doi = {10.14267/VEZTUD.2019.12.04}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {50}, unique-id = {31009884}, issn = {0133-0179}, year = {2019}, pages = {32-49}, orcid-numbers = {Gáti, Mirkó/0000-0001-5879-6353} }