TY - CONF AU - Hubert, József AU - Bauer, András TI - Stylometry-based analysis of real estate listings. T2 - 52nd Annual EMAC Conference PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34420908 ID - 34420908 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Hubert, József AU - Bauer, András ED - EMAC, European Marketing Academy TI - Challenges and dilemmas: the organizational aspects of social media marketing T2 - Proceedings of the European Marketing Academy, 49th, (60908) PB - European Marketing Academy (EMAC) C1 - Budapest PY - 2020 SP - 62726 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34420893 ID - 34420893 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Gáti, Mirkó AU - Bauer, András AU - Mitev Ariel, Zoltán TI - Sales supporting function and salespeople’s attitude towards social media, and its effect on client retention T2 - EMAC 2020 Annual Conference PB - European Marketing Academy (EMAC) C1 - Brussels PY - 2020 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31818811 ID - 31818811 AB - The paper analyses how the sales supporting role of social media and the salesperson’s individual perceived usefulness towards social media affects the actual use of these tools in their sales-related activities, and how social media affects client retention. Besides, the paper also analyses how the intensity of online communication influences actual social media use and finally client retention in a sales organization. For the analysis structural equation modelling (SEM), namely PLS-SEM was used, because it is adequate to apply in case of exploratory research design, and the model is valid even if sample size is not so large. Results show that although the use of social media can be stimulated if the salesperson understands the sales supporting role of social media and consequently considers the utilization of social media useful. Nevertheless, social media does not result in higher client retention (unlike other online tools), which brings up questions related to the necessity and suitability of social media. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bauer, András AU - Berács, József AU - Gáti, Mirkó TI - Marketingkutatások változásai - visszatekintő elemzés egy tudományos folyóiratban megjelent publikációk alapján JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 50 PY - 2019 IS - 12 SP - 32 EP - 49 PG - 18 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2019.12.04 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31009884 ID - 31009884 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bauer, András AU - Mitev Ariel, Zoltán AU - Gáti, Mirkó TI - Kommunikációs csatornák és az innovációs magatartás hatása a bizalomra, valamint a vevőkapcsolati teljesítményre a személyes értékesítésben JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 50 PY - 2019 IS - 9 SP - 6 EP - 13 PG - 8 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2019.09.02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30806086 ID - 30806086 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Gáti, Mirkó AU - Bauer, András AU - Mitev Ariel, Zoltán TI - The effect of communication channels and innovation behaviour on trust and customer retention in personal selling T2 - 48th EMAC Annual Conference PB - Universität Hamburg C1 - Hamburg PY - 2019 PG - 11 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30786787 ID - 30786787 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Bauer, András AU - Gáti, Mirkó ED - Veres, Zoltán ED - Sasné Grósz, Annamária ED - Liska, Fanny TI - Bibliometriai elemzés a Vezetéstudomány folyóirat elmúlt 50 évében megjelent marketing témájú cikkei alapján [Bibliometric analysis based on the marketing-related articles published in the last 50 years in the Budapest Management Review] T2 - Ismerjük a vevőt? : A vásárlás pszichológiája PB - Pannon Egyetem CY - Veszprém SN - 9786150058603 PY - 2019 SP - 197 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30778285 ID - 30778285 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Zsótér, Boglárka AU - Bauer, András TI - The Importance of Institutional Trust for Financial Service Providers Among Young Adults and Their Parents in an Emerging Market JF - SOCIETY AND ECONOMY J2 - SOC ECON VL - 41 PY - 2019 IS - 2 SP - 211 EP - 225 PG - 15 SN - 1588-9726 DO - 10.1556/204.2019.005 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30757607 ID - 30757607 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gáti, Mirkó AU - Bauer, András TI - Marketing decision-making in hungarian smes JF - TRZISTE / MARKET J2 - TRZISTE VL - 31 PY - 2019 IS - 1 SP - 39 EP - 59 PG - 21 SN - 0353-4790 DO - 10.22598/mt/2019.31.1.39 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30718371 ID - 30718371 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Mitev Ariel, Zoltán AU - Bauer, András AU - Gáti, Mirkó TI - A személyes értékesítők hálózatépítési tevékenysége JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - 66 PY - 2019 IS - 1 SP - 95 EP - 113 PG - 19 SN - 0023-4346 DO - 10.18414/KSZ.2019.1.95 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30387911 ID - 30387911 AB - Vizsgálatunk középpontjában az értékesítők hálózatokban betöltött szerepe áll. Áttekintjük azt a szakirodalmat, amely a bizalom közgazdasági szerepét, valamint létrehozóik hálózatépítési gyakorlatát elemzi. Egyrészt bemutatjuk, hogy az internet aktív használata a személyes értékesítést is jelentősen átalakítja, és hatással van a hálózat szereplői közötti kapcsolatokra. Másrészt, hogy milyen fejlődési lépéseken keresztül jelenik meg a technológia a személyes értékesítési folyamatban. Az empirikus részben az értékesítőkkel készített interjúkat elemezzük a megalapozott elmélet (grounded theory) segítségével. Ez alkalmas egy olyan elméleti keretrendszer felállítására, amely strukturáltan mutatja be a hálózatépítés előzményeit, a hálózatépítés jelenségét, valamint annak következményeit. A kutatás eredményei szerint a személyes értékesítéssel történő hálózatépítés szoros koordinációt igényel, s míg rövid távon kevésbé lehet hatékony, hosszú távon csökkenti a tranzakciós költségeket.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: M31, L14. LA - Hungarian DB - MTMT ER -