TY - JOUR AU - Nagy, Ádám AU - Kerpel-Fronius, Balázs TI - The Field of Free Time as Tertiary Agency of Socialisation JF - ACTA EDUCATIONIS GENERALIS J2 - AEG VL - 14 PY - 2024 IS - 1 SP - 40 EP - 62 PG - 23 SN - 2585-741X UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34525751 ID - 34525751 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Böcskei, Balázs AU - Fekete, Marianna AU - Nagy, Ádám AU - Szabó, Andrea TI - Hoztam is ajándékot, meg nem is. A generációs diskurzus értelme és a COVID-generáció JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 2023 PY - 2023 IS - 11-12 SP - 75 EP - 83 PG - 9 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34565328 ID - 34565328 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Böcskei, Balázs AU - Fekete, Marianna AU - Nagy, Ádám AU - Szabó, Andrea TI - A maszkon túl. Generációs koronavírus- és válságmegélések vizsgálata több kutatási módszer együttes alkalmazásával TS - Generációs koronavírus- és válságmegélések vizsgálata több kutatási módszer együttes alkalmazásával PB - Gondolat Kiadó CY - Budapest PY - 2023 SN - 9789635564880 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34413609 ID - 34413609 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Nagy, Ádám AU - Torbó, Annamária AU - Gábor, Polyák TI - The Multiverse of Lies T2 - Danny Graydon; Torsten Caeners PY - 2023 SP - 111 EP - 112 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34110211 ID - 34110211 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Nagy, Ádám ED - Oláh, Róbert TI - Özvegy Baradlayné, a helikopterszülő – formabontó szempontok a Baradlay famíliához T2 - „A sok közt e kis tréfa..." – Ünnepi tanulmánykötet Kriston-Vízi József etnográfus-muzeológus 70. születésnapjára PB - Magánkiadás (nemzetközi) CY - Nagykőrös SN - 9786150178226 PY - 2023 SP - 380 EP - 391 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34050654 ID - 34050654 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Muity, György AU - Nagy, Ádám AU - Pirisi, Gábor TI - A Klebelsberg-féle népiskolai program területi hatásai JF - TERÜLETI STATISZTIKA J2 - TERÜLETI STATISZTIKA VL - 63 PY - 2023 IS - 3 SP - 336 EP - 358 PG - 23 SN - 0018-7828 DO - 10.15196/TS630303 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33923550 ID - 33923550 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Andrea AU - Fekete, Marianna AU - Böcskei, Balázs AU - Nagy, Ádám TI - Real-time experiences of Hungarian youth in digital education as an example of the impact of pandemia.. “I’ve never had better grades on average: I got straight all the time” TS - “I’ve never had better grades on average: I got straight all the time” JF - INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT J2 - INT J EDUC DEV VL - 99 PY - 2023 PG - 8 SN - 0738-0593 DO - 10.1016/j.ijedudev.2023.102782 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33762653 ID - 33762653 AB - In this paper, we attempted to find an answer to the perceptions and experiences related to online education, with the help of the stories told, which can adequately indicate the epidemic's effects on the 15–29-year-old age group. The global pandemic events of 2020, 2021 and partly 2022, associated with digital education, may have profound and long-lasting effects on young people as a social group. However, we have only a few scientific findings contributing to assessing the COVID-19 pandemic's long-term effects on young people. The social listening analysis used during the research, precisely the so-called social listening method, the experiences and opinions of 15–29-year-olds related to online education were explored, and the perceived differences in competence in terms of infrastructural, educational organisation, and tool use. Young people's assessment of digital education is two-fold: positive attitudes are primarily related to the measurement/evaluation of student performance, negative ones to the effectiveness of the learning process, which has increased the value of face-to-face education, as well as the eroding effect of online school on social relations, and the difficulties related to the epidemiological regulations (mask-wearing, vaccination) or non-compliance (keeping a distance) were also reflected on. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Fekete, Marianna AU - Nagy, Ádám AU - Szabó, Andrea AU - Böcskei, Balázs TI - „Carpe diem!” helyett „Carpe punctum!”. Új irányok az ifjúság véleményének megismerésében TS - Új irányok az ifjúság véleményének megismerésében JF - KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG J2 - KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG PY - 2023 IS - 1 SP - 53 EP - 61 PG - 9 SN - 0133-2597 DO - 10.35402/kek.2023.1.10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33757339 ID - 33757339 AB - A rendszerváltás utáni magyarországi nagymintás keresztmetszeti ifjúságkutatások survey alapúak (néhány alkalommal fókuszcsoportos kikérdezéssel megtámogatva), módszertani hátterük - főként 2012-től - jól dokumentált (Székely 2013; Székely 2018; Székely 2022). Ez nem jelenti azonban azt, hogy azokkal kapcsolatban tartalmi és módszertani értelemben ne lennének "ontológiai" hátterű (értsd: a létezéséből önmagában adódó), illetve az idők során a társadalmi változások miatt megnövekedett kérdőjelek. Ezen kérdőjelek egy részét ismertetve úgy gondoljuk, hogy elérkeztünk a survey alapú kutatások olyan határához, amelynél kijelenthetjük, hogy a valóság leírásához a kérdőíves kérdezésen túl kell nyúlnunk. Ennek kapcsán igyekszünk egy új alapokra helyezett ifjúságkutatási programot körvonalazni. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kerpel-Fronius, Balázs AU - Nagy, Ádám TI - Regionális civil jelenlét és civil centrum-periféria lejtő a nagymintás ifjúságkutatások alapján JF - PÓLUSOK J2 - PÓLUSOK VL - 2 PY - 2023 IS - 3 SP - 113 EP - 137 PG - 25 SN - 2732-1851 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33709863 ID - 33709863 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Fekete, Marianna AU - Péter, TÓTH AU - Nagy, Ádám TI - Who will save the world? –from the missing hero to the index of Captain Planet JF - OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS J2 - OPUS ET EDUCATIO VL - 9 PY - 2023 IS - 4 SP - 242 EP - 247 PG - 6 SN - 2064-9908 DO - 10.3311/ope.525 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33709809 ID - 33709809 LA - English DB - MTMT ER -