@article{MTMT:34525751, title = {The Field of Free Time as Tertiary Agency of Socialisation}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34525751}, author = {Nagy, Ádám and Kerpel-Fronius, Balázs}, journal-iso = {AEG}, journal = {ACTA EDUCATIONIS GENERALIS}, volume = {14}, unique-id = {34525751}, issn = {2585-741X}, year = {2024}, eissn = {2585-7444}, pages = {40-62} } @article{MTMT:34565328, title = {Hoztam is ajándékot, meg nem is. A generációs diskurzus értelme és a COVID-generáció}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34565328}, author = {Böcskei, Balázs and Fekete, Marianna and Nagy, Ádám and Szabó, Andrea}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {2023}, unique-id = {34565328}, issn = {1215-1807}, year = {2023}, eissn = {1788-2400}, pages = {75-83}, orcid-numbers = {Szabó, Andrea/0000-0002-7181-287X} } @book{MTMT:34413609, title = {A maszkon túl. Generációs koronavírus- és válságmegélések vizsgálata több kutatási módszer együttes alkalmazásával}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34413609}, isbn = {9789635564880}, author = {Böcskei, Balázs and Fekete, Marianna and Nagy, Ádám and Szabó, Andrea}, publisher = {Gondolat Publishers}, unique-id = {34413609}, year = {2023}, orcid-numbers = {Szabó, Andrea/0000-0002-7181-287X} } @CONFERENCE{MTMT:34110211, title = {The Multiverse of Lies}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34110211}, author = {Nagy, Ádám and Torbó, Annamária and Gábor, Polyák}, booktitle = {Danny Graydon; Torsten Caeners}, unique-id = {34110211}, year = {2023}, pages = {111-112} } @{MTMT:34050654, title = {Özvegy Baradlayné, a helikopterszülő – formabontó szempontok a Baradlay famíliához}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34050654}, author = {Nagy, Ádám}, booktitle = {„A sok közt e kis tréfa..." – Ünnepi tanulmánykötet Kriston-Vízi József etnográfus-muzeológus 70. születésnapjára}, unique-id = {34050654}, year = {2023}, pages = {380-391} } @article{MTMT:33923550, title = {A Klebelsberg-féle népiskolai program területi hatásai}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33923550}, author = {Muity, György and Nagy, Ádám and Pirisi, Gábor}, doi = {10.15196/TS630303}, journal-iso = {TERÜLETI STATISZTIKA}, journal = {TERÜLETI STATISZTIKA}, volume = {63}, unique-id = {33923550}, issn = {0018-7828}, year = {2023}, eissn = {2064-8251}, pages = {336-358}, orcid-numbers = {Pirisi, Gábor/0000-0003-0179-3228} } @article{MTMT:33762653, title = {Real-time experiences of Hungarian youth in digital education as an example of the impact of pandemia.. “I’ve never had better grades on average: I got straight all the time”}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33762653}, author = {Szabó, Andrea and Fekete, Marianna and Böcskei, Balázs and Nagy, Ádám}, doi = {10.1016/j.ijedudev.2023.102782}, journal-iso = {INT J EDUC DEV}, journal = {INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT}, volume = {99}, unique-id = {33762653}, issn = {0738-0593}, abstract = {In this paper, we attempted to find an answer to the perceptions and experiences related to online education, with the help of the stories told, which can adequately indicate the epidemic's effects on the 15–29-year-old age group. The global pandemic events of 2020, 2021 and partly 2022, associated with digital education, may have profound and long-lasting effects on young people as a social group. However, we have only a few scientific findings contributing to assessing the COVID-19 pandemic's long-term effects on young people. The social listening analysis used during the research, precisely the so-called social listening method, the experiences and opinions of 15–29-year-olds related to online education were explored, and the perceived differences in competence in terms of infrastructural, educational organisation, and tool use. Young people's assessment of digital education is two-fold: positive attitudes are primarily related to the measurement/evaluation of student performance, negative ones to the effectiveness of the learning process, which has increased the value of face-to-face education, as well as the eroding effect of online school on social relations, and the difficulties related to the epidemiological regulations (mask-wearing, vaccination) or non-compliance (keeping a distance) were also reflected on.}, year = {2023}, eissn = {1873-4871}, orcid-numbers = {Szabó, Andrea/0000-0002-7181-287X} } @article{MTMT:33757339, title = {„Carpe diem!” helyett „Carpe punctum!”. Új irányok az ifjúság véleményének megismerésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33757339}, author = {Fekete, Marianna and Nagy, Ádám and Szabó, Andrea and Böcskei, Balázs}, doi = {10.35402/kek.2023.1.10}, journal-iso = {KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG}, journal = {KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG}, unique-id = {33757339}, issn = {0133-2597}, abstract = {A rendszerváltás utáni magyarországi nagymintás keresztmetszeti ifjúságkutatások survey alapúak (néhány alkalommal fókuszcsoportos kikérdezéssel megtámogatva), módszertani hátterük - főként 2012-től - jól dokumentált (Székely 2013; Székely 2018; Székely 2022). Ez nem jelenti azonban azt, hogy azokkal kapcsolatban tartalmi és módszertani értelemben ne lennének "ontológiai" hátterű (értsd: a létezéséből önmagában adódó), illetve az idők során a társadalmi változások miatt megnövekedett kérdőjelek. Ezen kérdőjelek egy részét ismertetve úgy gondoljuk, hogy elérkeztünk a survey alapú kutatások olyan határához, amelynél kijelenthetjük, hogy a valóság leírásához a kérdőíves kérdezésen túl kell nyúlnunk. Ennek kapcsán igyekszünk egy új alapokra helyezett ifjúságkutatási programot körvonalazni.}, year = {2023}, eissn = {2732-0286}, pages = {53-61}, orcid-numbers = {Szabó, Andrea/0000-0002-7181-287X} } @article{MTMT:33709863, title = {Regionális civil jelenlét és civil centrum-periféria lejtő a nagymintás ifjúságkutatások alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33709863}, author = {Kerpel-Fronius, Balázs and Nagy, Ádám}, journal-iso = {PÓLUSOK}, journal = {PÓLUSOK}, volume = {2}, unique-id = {33709863}, year = {2023}, eissn = {2732-1851}, pages = {113-137} } @article{MTMT:33709809, title = {Who will save the world? –from the missing hero to the index of Captain Planet}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33709809}, author = {Fekete, Marianna and Péter, TÓTH and Nagy, Ádám}, doi = {10.3311/ope.525}, journal-iso = {OPUS ET EDUCATIO}, journal = {OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS}, volume = {9}, unique-id = {33709809}, year = {2023}, eissn = {2064-9908}, pages = {242-247} }