TY - JOUR AU - Szegedi, Krisztina AU - Khan, Yahya AU - Lentner, Csaba AU - Tatay, Tibor TI - A társadalmi felelősségvállalás és a pénzügyi teljesítmény kapcsolata a hagyományos és az iszlám kereskedelmi bankok gyakorlatában a pakisztáni bankrendszer tükrében JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 55 PY - 2024 IS - 3 SP - 44 EP - 57 PG - 14 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2024.03.04 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34738245 ID - 34738245 AB - A szerzők tanulmányukban a nyugati bankok által követett CSR-koncepció iszlám alapokra támaszkodó duális bankrendszer gyakorlatába való beépülését járták körbe. Empirikus kutatásuk Pakisztán tőzsdén jegyzett kereskedelmi bankjaira terjedt ki. A pakisztáni tőzsdén jegyzett kereskedelmi bankok társadalmi felelősségvállalási tevékenységét és annak jelentésekben való közzétételét tanulmányozták a 2008-2018 közötti időszakban és azt, hogy ez hogyan hatott a bankok pénzügyi teljesítményére. A kutatás eredményei alapján a társadalmi felelősségvállalásról szóló adatközlés átlagosan 15 százalékkal növekedett a vizsgált időszakban, 56,48%-ról 71,06%-ra. A vizsgálat során kapott eredmények alátámasztják, hogy amely bank tudatosan részt vesz a társadalmi felelősségvállalási tevékenységekben és ezt megfelelően kommunikálja, az jobb gazdasági teljesítményt ér el. A társadalmi felelősségvállalásra vonatkozó információk közzététele azonban nincs szignifikáns hatással a tőzsdén jegyzett bankok piaci értékeltségére, amit a Tobin-féle Q rátával mértek. A kutatás hatókörét a jövőben érdemes kiterjeszteni, így vizsgálni azt is, hogy az eredményekre mennyiben van hatása annak, hogy a bankok mennyire működnek az iszlám gazdálkodási alapelvek szerint. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szegedi, Krisztina AU - Győri, Zsuzsanna AU - Juhász, Tímea TI - Factors affecting quality of life and learning-life balance of university students in business higher education JF - HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS J2 - HUM SOC SCI COMMUN VL - 11 PY - 2024 SN - 2662-9992 DO - 10.1057/s41599-024-02603-7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34517153 ID - 34517153 AB - This article examines the key factors that determine the quality of life of business students and the extent to which they achieve a learning-life balance, including the individual characteristics that influence them, with a particular focus on the role of the family. The authors conducted a questionnaire survey of 1188 business students and univariate and multivariate analyses, including ANOVA, T-test, correlation, logistic regression, Confirmatory factor analysis (CFA), using SPSS version 28 and AMOS version 28. The results show that the most important factors in business students’ quality of life are physical state, psychological state and family relations. Most of them believe that overload can induce stress and burnout during business higher education. The impact of a greater number of demands is that students are less likely to be able to pay attention to their families and pursue their hobbies. Business students in different grades perceive university workloads, expectations and the possibilities of balancing life and learning differently. The quality of life of business students is strongly influenced by the student’s gender, grade and family ties as independent variables and can be associated with emotional intelligence, conscientiousness, cooperation and innovation as factors. However, gender is the only variable in the perception of the characteristics that facilitate the reconciliation of learning and private life. LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Szegedi, Krisztina TI - Szemelvények a BGE kutatásaiból II. kötet PB - Budapesti Gazdasági Egyetem CY - Budapest PY - 2023 SP - 339 SN - 9786156342768 DO - 10.29180/978-615-6342-76-8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34447061 ID - 34447061 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Szegedi, Krisztina TI - Alkalmazott kutatással a gazdasági és társadalmi hatásért PB - Budapesti Gazdasági Egyetem CY - Budapest PY - 2023 SN - 9786156342744 DO - 10.29180/978-615-6342-74-4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34352386 ID - 34352386 AB - Kutatói Nap. Konferencia kiadvány LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Szegedi, Krisztina AU - Juhász, Tímea AU - Győri, Zsuzsanna TI - Családbarátság a felsőoktatásban - nemzetközi jó gyakorlatok PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34211837 ID - 34211837 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Fabio, Pizzutilo AU - Győri, Zsuzsanna AU - Sági, Judit AU - Szegedi, Krisztina TI - Social capital, risk, and market performance: evidence from the EU financial industry CY - 2023. szeptember 28-29. PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34203949 ID - 34203949 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Szegedi, Krisztina TI - SDGs in practice – how to operate sustainable?. VI. BBS International Sustainability Student Conference Proceeding TS - VI. BBS International Sustainability Student Conference Proceeding PB - Budapesti Gazdasági Egyetem CY - Budapest PY - 2023 SP - 115 SN - 9786156342690 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34119133 ID - 34119133 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szegedi, Krisztina AU - Andrási, Gábor AU - Győri, Zsuzsanna ED - Szegedi, Krisztina TI - Innovatív oktatási megoldások: fenntarthatóság a BGE-n T2 - Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés PB - Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) CY - Budapest SN - 9786156342508 PY - 2023 SP - 219 EP - 234 PG - 16 DO - 10.29180/978-615-6342-50-8_18 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33771696 ID - 33771696 AB - A szakirodalom szerint a fenntarthatóság oktatásának leghatékonyabb eszközei azok a megoldások, amelyek megragadják a hallgató képzeletét és képesek a hallgatói attitűdöket megváltoztatni. A kutatók által javasolt megoldások élmény-alapúak; projektekhez, digitális megoldásokhoz kapcsolódnak. A BGE számos innovatív megoldást kifejlesztett az elmúlt években, köztük a 21-napos kihívást, amely egy projekt-alapú önálló hallgatói feladat. A szerzők bemutatják, hogy a kihívást elvégző és arról visszajelzést adó mintegy ezer fő, túlnyomórészt alapszakos hallgató véleménye alapján mennyire alkalmazható ez a projekt a fenntarthatóság oktatásában. Az eredmények azt mutatják, hogy a hallgatók többsége hasznosnak és érdekesnek találta a projektet, és érzésük szerint az pozitív irányba változtatta meg a fenntarthatósághoz való hozzáállásukat. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Szegedi, Krisztina TI - Integrált gondolkodás és integrált vállalati jelentés. Fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában – BGE Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023 TS - Fenntarthatósági kockázatok a gazdasági és energetikai válság árnyékában – BGE Magyar Tudomány Ünnepe konferencia kötet 2023 PB - Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) CY - Budapest PY - 2023 SN - 9786156342508 DO - 10.29180/978-615-6342-50-8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33769537 ID - 33769537 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Győri, Zsuzsanna AU - Juhász, Tímea AU - Szegedi, Krisztina TI - A családbarát foglalkoztatási szemlélet néhány aspektusa egy magyarországi felsőoktatási intézmény dimenziójában JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 54 PY - 2023 IS - 2 SP - 12 EP - 24 PG - 13 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2023.02.02 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33639129 ID - 33639129 AB - A munka és a magánélet egyensúlya a felsőoktatásban is fontossá vált, a növekvő hallgatói létszám, az elvárások növekedése és a változó szabályozó környezeti feltételek miatt. Ám az egyetemi szférában keveset tudunk a családbarát foglalkoztatásról. A cikk célja a családbarát foglalkoztatási szemlélet vizsgálata a magyar felsőoktatás területén. Ennek megvalósítása érdekében a vonatkozó szakirodalom áttekintése után 31 mélyinterjút folytattak le a szerzők a legnagyobb magyarországi üzleti, felsőoktatási intézményben, bevonva a különböző korú, nemű és a szervezeti hierarchia nem azonos szintjén lévő oktatókat, kutatókat és a nem oktató munkatársakat. Az eredmények azt mutatják, hogy az életminőség kérdésének megítélésben nincs különbség nem, életkor és beosztás alapján, miközben a munka és magánélet érintettségéről ez már nem mondható el. LA - Hungarian DB - MTMT ER -