TY - JOUR AU - Miklós, Zsófia AU - Kónya, Anikó AU - Ragó, Anett TI - Az absztrakció képességének mérése​: a D-KEFs közmondásteszt magyar nyelvű változatának bemutatása JF - ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA J2 - ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA VL - 20 PY - 2020 IS - 2 SP - 91 EP - 110 PG - 20 SN - 1419-872X DO - 10.17627/ALKPSZICH.2020.2.91 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32015466 ID - 32015466 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kárpáti, Judit AU - Kónya, Anikó AU - Király, Ildikó TI - A tér-idői emlékezet fejlődése gyermekeknél: a figyelmi kontroll szerepe JF - ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA J2 - ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA VL - 18 PY - 2018 IS - 1 SP - 7 EP - 25 PG - 19 SN - 1419-872X DO - 10.17627/ALKPSZICH.2018.1.7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30343026 ID - 30343026 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Somogyi, Eszter AU - Kapitány, E AU - Kenyeres, K AU - Donauer, N AU - Fagard, J AU - Kónya, Anikó TI - Visual feedback increases postural stability in children with autism spectrum disorder JF - RESEARCH IN AUTISM SPECTRUM DISORDERS J2 - RES AUTISM SPECT DIS VL - 29-30 PY - 2016 SP - 48 EP - 56 PG - 9 SN - 1750-9467 DO - 10.1016/j.rasd.2016.06.001 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3114068 ID - 3114068 AB - Autism spectrum disorders (ASD) are often associated with poor motor control, which depends greatly on postural stability. Firstly, this study examined postural stability in young children with ASD, as little is known about early postural skills in this population. Children with ASD are known to depend considerably on visual cues when maintaining balance. We therefore wished to explore whether visual stimuli would in turn improve postural stability. We recruited 18 children with ASD (aged 6–11) and also 12 age-matched typically developing (TD) children. We measured their baseline postural stability and their ability to maintain balance when provided contingent visual feedback of the movements of their center of pressure. Postural performances were measured with a force platform. Baseline postural stability of children with ASD was significantly reduced compared to TD children, as indicated by higher sway scores. When provided visual feedback, children with ASD improved their balance significantly. We conclude that although deficient postural control in ASD is present in childhood, this may be improved in facilitating settings where children with ASD can rely on visual cues. © 2016 Elsevier Ltd LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kárpáti, Judit AU - Donauer, N AU - Somogyi, Eszter AU - Kónya, Anikó TI - Working Memory Integration Processes in Benign Childhood Epilepsy with Centrotemporal Spikes JF - COGNITIVE AND BEHAVIORAL NEUROLOGY J2 - COGN BEHAV NEUROL VL - 28 PY - 2015 IS - 4 SP - 207 EP - 214 PG - 8 SN - 1543-3633 DO - 10.1097/WNN.0000000000000075 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2991706 ID - 2991706 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kasek, Roland AU - Takács, Szabolcs AU - Kónya, Anikó TI - Visual expertise in immediate spatial localisation tasks. [Space and Situated Cognition: Proceedings of the Sixth International Conference on Spatial Cognition (ICSC 2015)] TS - [Space and Situated Cognition: Proceedings of the Sixth International Conference on Spatial Cognition (ICSC 2015)] JF - COGNITIVE PROCESSING J2 - COGNIT PROCESS VL - 16 PY - 2015 IS - Suppl 1 SP - S91 EP - S91 SN - 1612-4782 DO - 10.1007/s10339-015-0732-7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2955307 ID - 2955307 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Mészáros, Andrea AU - Kónya, Anikó TI - A Rey–Osterrieth Komplex Ábra fejlődési értékelése diszlexiás gyermekeknél JF - MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE J2 - M PSZICH SZLE VL - 69 PY - 2014 IS - 1 SP - 91 EP - 115 PG - 25 SN - 0025-0279 DO - 10.1556/MPSzle.69.2014.1.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2942212 ID - 2942212 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kárpáti, Judit AU - Kónya, Anikó AU - Király, Ildikó TI - Development of spatio-temporal binding: Integration of spatial sequence and temporal order information T2 - BCCCD 2013 : Budapest CEU Conference on Cognitive Development C1 - Budapest PY - 2013 SP - 164 EP - 164 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3183406 ID - 3183406 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szőllősi, Ágnes AU - Fazekas, Kata AU - Kónya, Anikó TI - Önéletrajzi emlékezet: élmény és elbeszélés JF - PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) J2 - PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) VL - 33 PY - 2013 IS - 3 SP - 205 EP - 222 PG - 18 SN - 0230-0508 DO - 10.1556/Pszicho.33.2013.3.4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2426415 ID - 2426415 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kárpáti, Judit AU - Király, Ildikó AU - Kónya, Anikó TI - A téri szekvencia és a fogalmi sorrend emlékezeti összekapcsolásának fejlődése JF - PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) J2 - PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) VL - 33 PY - 2013 IS - 3 SP - 185 EP - 204 PG - 20 SN - 0230-0508 DO - 10.1556/Pszicho.33.2013.3.3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2404968 ID - 2404968 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kónya, Anikó AU - Király, Ildikó TI - Előszó : Az emlékezetkutatás ismerős de megoldatlan kérdései: az epizódikus emlékezet és a mentális időutazás JF - PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) J2 - PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) VL - 33 PY - 2013 IS - 3 SP - 159 EP - 168 PG - 10 SN - 0230-0508 DO - 10.1556/Pszicho.33.2013.3.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2404967 ID - 2404967 LA - Hungarian DB - MTMT ER -