TY - BOOK AU - Meleg, Csilla TI - A lelki egészségvédelem iskolai modellje. Pedagógiai esettanulmány TS - Pedagógiai esettanulmány PB - L'Harmattan Kiadó CY - Budapest PY - 2021 SN - 9789634147770 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32211609 ID - 32211609 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Meleg, Csilla TI - ,,Számomra az ISKOLA szent hely" JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 66 PY - 2016 IS - 1-2 SP - 31 EP - 31 PG - 1 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3099586 ID - 3099586 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Meleg, Csilla ED - Géczi, János ED - Tölgyesi, József TI - A problémalátás társadalmi, pedagógiai és metodológiai közös tükre T2 - Neveléstudomány, sors, idő: A 90 éves Orosz Sándor köszöntése PB - Pannon Egyetem Modern Filológiai és Társadalomtudományi Kar CY - Veszprém SN - 9789633960837 PY - 2016 SP - 79 EP - 90 PG - 12 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3040081 ID - 3040081 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Meleg, Csilla ED - Varga, Aranka TI - Nevelésszociológiai problémakörök és nézőpontok. T2 - A nevelésszociológia alapjai PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Wlislocki Henrik Szakkollégium CY - Pécs SN - 9789636428532 PY - 2015 SP - 19 EP - 47 PG - 29 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2960061 ID - 2960061 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Meleg, Csilla TI - Pedagógiai problémák és értelmezési keretek JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 65 PY - 2015 IS - 3-4 SP - 54 EP - 64 PG - 11 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2908848 ID - 2908848 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Meleg, Csilla TI - A bizalom hálójában - társadalmi nézőpontok. Harmónia és diszharmónia a társadalomban TS - Harmónia és diszharmónia a társadalomban JF - TANÍTÓ J2 - TANÍTÓ VL - 53 PY - 2015 IS - 1 SP - 5 EP - 8 PG - 4 SN - 0496-8387 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2829423 ID - 2829423 N1 - #hozzárendelt szerző nem található: Meleg Csilla LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Meleg, Csilla AU - Hevesi, Krisztina AU - Nyitrai, Erika AU - Kövi, Zsuzsanna ED - Vargha, András TI - Az érintés szerepe a párkapcsolatokban T2 - Kapcsolataink világa PB - Magyar Pszichológiai Társaság CY - Budapest SN - 9789638791580 PY - 2013 SP - 157 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30723606 ID - 30723606 AB - Előadásunk témája az érintés párkapcsolatokban betöltött szerepe, melyen belül az érintések pozitív és negatív mintázataival, valamint az érintésekben megnyilvánuló párkapcsolati mintázatokkal foglalkozunk a párkapcsolattal és az élettel való elégedettség tükrében. Számos kísérlet bizonyítja az érintés jelentőségét születésünk percétől kezdve életünk végéig (Gallace & Spence, 2008; Field, 2009; Serino & Haggard, 2009; Wilhelm, Kochar, Roth & Gross, 2001). Ezen kutatások az érintés szerepét mind pszichológiai, mind biokémiai aspektusból különböző „kapcsolatokon” keresztül vizsgálták (pl.: anya-gyermek, barát-barát, idegen-idegen stb. közt). A párkapcsolatok kialakulásában és fenntartásában is fontos szerepet játszik az érintés (Nyitrai, 2011), azonban számos probléma okozója is lehet, ha a felek más érintés-nyelvet beszélnek, vagy eltérő mértékben vágynak az érintésre. 135, párkapcsolatban élő egyetemi hallgatóval töltettünk ki papír-ceruza teszteket. Az érintés kérdéskörét Brennan, Wu és Loev (1998) Hét érintés kérdőívével vizsgáltuk, mely hét dimenziót foglal magában (Több érintésre vágyik, Érzelmi közelség, Szexuális érintés, Érintés-averzió, Idegenkedés a nyilvánosság előtti érintéstől, Kényszerítő kontroll, Érintés mint menedék). Emellett mértük a párkapcsolati elégedettséget (DAS; Spanier, 1976) és az élettel való szubjektív elégedettséget (SWB; Diener & Emmons, 1985). Az érintés dimenziói közül egyedül a szexuális érintés mutatott szignifikáns pozitív kapcsolatot az élettel való elégedettséggel, ugyanakkor az érintés kérdőív összes dimenziója szignifikáns kapcsolatban állt a párkapcsolati elégedettség legalább egyik dimenziójával. Az ’Érzelmi közelség’, ’Szexuális érintés’ és ’Érintés mint menedék’ pozitív lineáris kapcsolatban, míg a ’Több érintésre vágyik’, ’Érintés-averzió’, ’Idegenkedés a nyilvánosság előtti érintéstől’, ’Kényszerítő kontroll’ negatív lineáris kapcsolatban állt a párkapcsolati elégedettséggel. A párkapcsolati elégedettség összes dimenziója és az élettel való elégedettség között is szignifikáns együttjárást találtunk. Az élettel való elégedettség a legerősebb kapcsolatot a párkapcsolati kohézió alskálával mutatta, mely az érintés alskálák közül legnagyobb mértékben a szexuális érintéssel járt együtt. Összefoglalva eredményeink arra mutattak rá, hogy az érintés fontos szerepet játszik a párkapcsolatokban, és ezáltal az élettel való elégedettségben is. Kulcsszavak: érintés, párkapcsolati elégedettség, élettel való elégedettség, szexuális érintés LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Meleg, Csilla TI - Pedagógiai probléma - szervezeti válasz. Az egészségnevelés példája TS - Az egészségnevelés példája JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 22 PY - 2013 IS - 2 SP - 213 EP - 223 PG - 11 SN - 1216-3384 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2390924 ID - 2390924 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Lajosy, Ildikó ED - Meleg, Csilla ED - Herger, Csabáné TI - JAME. Jogi Asszisztensek Magyarországi Egyesülete 2007-2012 TS - Jogi Asszisztensek Magyarországi Egyesülete 2007-2012 ET - 0 PB - Jogi Asszisztensek Magyarországi Egyesülete (JAME) CY - Pécs PY - 2012 SP - 78 SN - 9789630856874 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2203528 ID - 2203528 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Meleg, Csilla TI - A bizalom hálójában – társadalmi nézőpontok JF - JURA J2 - JURA VL - 18 PY - 2012 IS - 1 SP - 72 EP - 77 PG - 6 SN - 1218-0793 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/2004467 ID - 2004467 LA - Hungarian DB - MTMT ER -