TY - CHAP AU - Csányi, Róbert AU - Molnár, Gyöngyvér ED - Habók, Anita ED - Nagy, Márió Tibor TI - A tesztmegoldási erőfeszítés mérése a feladattal töltött idő és a kattintások száma alapján alacsony téttel bíró teszteken T2 - XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633069820 PY - 2024 SP - 67 EP - 67 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835567 ID - 34835567 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Rahmanu, I Wayan Eka Dian AU - Molnár, Gyöngyvér ED - Habók, Anita ED - Nagy, Márió Tibor TI - Evaluating the Influence of SV-IVR on English Language Proficiency: A Preliminary Investigation with Indonesian EFL Second-Year University Students T2 - XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633069820 PY - 2024 SP - 52 EP - 52 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835564 ID - 34835564 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pásztor-Kovács, Anita AU - Pásztor, Attila AU - Molnár, Gyöngyvér ED - Habók, Anita ED - Nagy, Márió Tibor TI - A Kollaboratív képesség kérdőív működése egyetemi tanulmányaikat megkezdő hallgatók körében T2 - XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633069820 PY - 2024 SP - 47 EP - 47 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835562 ID - 34835562 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pásztor, Attila AU - Molnár, Gyöngyvér ED - Habók, Anita ED - Nagy, Márió Tibor TI - Egyetemi tanulmányaikat kezdő hallgatók matematikai gondolkodásának fejlettsége és változása az elmúlt kilenc év tükrében T2 - XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633069820 PY - 2024 SP - 24 EP - 24 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835561 ID - 34835561 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Molnár, Gyöngyvér TI - A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 33 PY - 2024 IS - 1 SP - 55 EP - 64 PG - 10 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.33.2024.1.6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826853 ID - 34826853 AB - Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk azoktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbenvaló alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé isállítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értékelésitechnikákban, melyek lehetővé teszik nagy adathalmazok gyors elemzését és aszemélyre szabott visszacsatolás megvalósítását, benne van az a lehetőség, hogya hagyományos értékelési módszerek átalakításával jelentős mértékben fokozzák atanulási folyamat hatékonyságát és emeljék a tanítás minőségét. Autentikus,megbízható és valid adatok nélkül azonban az adatokon, bizonyítékokon alapulófejlesztés kudarcra van ítélve. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbentörténő alkalmazása nem csupán technológiai vagy infrastrukturális, sokkalinkább pedagógiai és módszertani kihívás. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Magyar, Andrea AU - Habók, Anita AU - Molnár, Gyöngyvér ED - Habók, Anita ED - Nagy, Márió Tibor TI - A tankönyvi szövegek feldolgozását segítő szókincsfejlesztő program hatásvizsgálata T2 - XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633069820 PY - 2024 SP - 56 EP - 56 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826825 ID - 34826825 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Habók, Anita AU - Magyar, Andrea AU - Molnár, Gyöngyvér ED - Habók, Anita ED - Nagy, Márió Tibor TI - Felsőoktatásba belépők szövegértésének összefüggése az olvasás iránti attitűddel és további tanulást meghatározó affektív faktorokkal T2 - XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts PB - Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola CY - Szeged SN - 9789633069820 PY - 2024 SP - 46 EP - 46 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826824 ID - 34826824 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kocsis, Ádám AU - Molnár, Gyöngyvér TI - Factors influencing academic performance and dropout rates in higher education JF - OXFORD REVIEW OF EDUCATION J2 - OXFORD REV EDUC PY - 2024 PG - 19 SN - 0305-4985 DO - 10.1080/03054985.2024.2316616 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34717706 ID - 34717706 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kiss, Renáta Mária AU - Szili, Katalin AU - Csapó, Benő AU - Molnár, Gyöngyvér TI - Empowering first graders with computer-based training to master pre-reading skills and bridge the learning gap JF - EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES J2 - EDUC INF TECHNOL PY - 2024 SN - 1360-2357 DO - 10.1007/s10639-023-12356-6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34429787 ID - 34429787 AB - The ability to read is fundamental in determining an individual’s academic success and social integration, and it is also known to have an impact on other cognitive abilities. A lack of foundational pre-reading skills can accumulate later, causing reading and learning problems. Early diagnosis and development of these skills are therefore essential. Although the importance of early reading development has always been stressed, recent years have drawn increasing attention to the need for targeted improvement. We have addressed this need by developing a computer-based training program in pre-reading skills for first graders; the present paper presents the results of an intervention using this program. Participants in the quasi-experimental study were 336 first graders. To increase the validity of the results, propensity score matching was utilized to analyze the impact of the pre-reading skills program. As a result of the program, students’ development in the intervention group significantly accelerated (Cohen’s d = .59). An immense effect of the intervention was indicated among students in the lower third skill group (Cohen’s d = 2.83).Latent-change analyses supported the relevance and importance of the development of phonological awareness at the ages of 6–8 and the generalizability of the results (χ 2 = 14.9; df = 10; p < .05; CFI = .991; TLI = .989; RMSEA = .58 (CI: .000, .114). This research demonstrates that an effective computer-based program can effectively bridge the learning gap in pre-reading skills during early stages of education, even in challenging times without the direct involvement of a teacher. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Molnár, Gyöngyvér AU - Kocsis, Ádám TI - Cognitive and non-cognitive predictors of academic success in higher education: a large-scale longitudinal study JF - STUDIES IN HIGHER EDUCATION J2 - STUD HIGH EDUC PY - 2024 PG - 15 SN - 0307-5079 DO - 10.1080/03075079.2023.2271513 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34205692 ID - 34205692 LA - English DB - MTMT ER -