@{MTMT:34835567, title = {A tesztmegoldási erőfeszítés mérése a feladattal töltött idő és a kattintások száma alapján alacsony téttel bíró teszteken}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835567}, author = {Csányi, Róbert and Molnár, Gyöngyvér}, booktitle = {XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts}, unique-id = {34835567}, year = {2024}, pages = {67-67}, orcid-numbers = {Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @{MTMT:34835564, title = {Evaluating the Influence of SV-IVR on English Language Proficiency: A Preliminary Investigation with Indonesian EFL Second-Year University Students}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835564}, author = {Rahmanu, I Wayan Eka Dian and Molnár, Gyöngyvér}, booktitle = {XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts}, unique-id = {34835564}, year = {2024}, pages = {52-52}, orcid-numbers = {Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @{MTMT:34835562, title = {A Kollaboratív képesség kérdőív működése egyetemi tanulmányaikat megkezdő hallgatók körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835562}, author = {Pásztor-Kovács, Anita and Pásztor, Attila and Molnár, Gyöngyvér}, booktitle = {XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts}, unique-id = {34835562}, year = {2024}, pages = {47-47}, orcid-numbers = {Pásztor, Attila/0000-0001-8441-446X; Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @{MTMT:34835561, title = {Egyetemi tanulmányaikat kezdő hallgatók matematikai gondolkodásának fejlettsége és változása az elmúlt kilenc év tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835561}, author = {Pásztor, Attila and Molnár, Gyöngyvér}, booktitle = {XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts}, unique-id = {34835561}, year = {2024}, pages = {24-24}, orcid-numbers = {Pásztor, Attila/0000-0001-8441-446X; Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @article{MTMT:34826853, title = {A mesterséges intelligencia hatása a mérés-értékelésre}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826853}, author = {Molnár, Gyöngyvér}, doi = {10.1556/2063.33.2024.1.6}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {33}, unique-id = {34826853}, issn = {1216-3384}, abstract = {Minden új technológia megjelenése lehetőséget ad arra, hogy átgondoljuk azoktatás céljait, hatékonyságát. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbenvaló alkalmazása nemcsak új lehetőségeket kínál, hanem komoly kihívások elé isállítja az oktatás szereplőit. A mesterségesintelligencia-alapú értékelésitechnikákban, melyek lehetővé teszik nagy adathalmazok gyors elemzését és aszemélyre szabott visszacsatolás megvalósítását, benne van az a lehetőség, hogya hagyományos értékelési módszerek átalakításával jelentős mértékben fokozzák atanulási folyamat hatékonyságát és emeljék a tanítás minőségét. Autentikus,megbízható és valid adatok nélkül azonban az adatokon, bizonyítékokon alapulófejlesztés kudarcra van ítélve. A mesterséges intelligencia mérés-értékelésbentörténő alkalmazása nem csupán technológiai vagy infrastrukturális, sokkalinkább pedagógiai és módszertani kihívás.}, year = {2024}, eissn = {1419-8827}, pages = {55-64}, orcid-numbers = {Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @{MTMT:34826825, title = {A tankönyvi szövegek feldolgozását segítő szókincsfejlesztő program hatásvizsgálata}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826825}, author = {Magyar, Andrea and Habók, Anita and Molnár, Gyöngyvér}, booktitle = {XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts}, unique-id = {34826825}, year = {2024}, pages = {56-56}, orcid-numbers = {Magyar, Andrea/0000-0002-0759-3158; Habók, Anita/0000-0003-0904-8206; Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @{MTMT:34826824, title = {Felsőoktatásba belépők szövegértésének összefüggése az olvasás iránti attitűddel és további tanulást meghatározó affektív faktorokkal}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826824}, author = {Habók, Anita and Magyar, Andrea and Molnár, Gyöngyvér}, booktitle = {XX. Pedagógiai Értékelési Konferencia = 20th Conference on Educational Assessment : PÉK 2024 = CEA 2024 : program és összefoglalók = program and abstracts}, unique-id = {34826824}, year = {2024}, pages = {46-46}, orcid-numbers = {Habók, Anita/0000-0003-0904-8206; Magyar, Andrea/0000-0002-0759-3158; Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @article{MTMT:34717706, title = {Factors influencing academic performance and dropout rates in higher education}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34717706}, author = {Kocsis, Ádám and Molnár, Gyöngyvér}, doi = {10.1080/03054985.2024.2316616}, journal-iso = {OXFORD REV EDUC}, journal = {OXFORD REVIEW OF EDUCATION}, unique-id = {34717706}, issn = {0305-4985}, year = {2024}, eissn = {1465-3915}, orcid-numbers = {Kocsis, Ádám/0009-0008-4469-598X; Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @article{MTMT:34429787, title = {Empowering first graders with computer-based training to master pre-reading skills and bridge the learning gap}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34429787}, author = {Kiss, Renáta Mária and Szili, Katalin and Csapó, Benő and Molnár, Gyöngyvér}, doi = {10.1007/s10639-023-12356-6}, journal-iso = {EDUC INF TECHNOL}, journal = {EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES}, unique-id = {34429787}, issn = {1360-2357}, abstract = {The ability to read is fundamental in determining an individual’s academic success and social integration, and it is also known to have an impact on other cognitive abilities. A lack of foundational pre-reading skills can accumulate later, causing reading and learning problems. Early diagnosis and development of these skills are therefore essential. Although the importance of early reading development has always been stressed, recent years have drawn increasing attention to the need for targeted improvement. We have addressed this need by developing a computer-based training program in pre-reading skills for first graders; the present paper presents the results of an intervention using this program. Participants in the quasi-experimental study were 336 first graders. To increase the validity of the results, propensity score matching was utilized to analyze the impact of the pre-reading skills program. As a result of the program, students’ development in the intervention group significantly accelerated (Cohen’s d = .59). An immense effect of the intervention was indicated among students in the lower third skill group (Cohen’s d = 2.83).Latent-change analyses supported the relevance and importance of the development of phonological awareness at the ages of 6–8 and the generalizability of the results (χ 2 = 14.9; df = 10; p < .05; CFI = .991; TLI = .989; RMSEA = .58 (CI: .000, .114). This research demonstrates that an effective computer-based program can effectively bridge the learning gap in pre-reading skills during early stages of education, even in challenging times without the direct involvement of a teacher.}, year = {2024}, eissn = {1573-7608}, orcid-numbers = {Kiss, Renáta Mária/0000-0001-9520-2833; Csapó, Benő/0000-0001-7550-6354; Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904} } @article{MTMT:34205692, title = {Cognitive and non-cognitive predictors of academic success in higher education: a large-scale longitudinal study}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34205692}, author = {Molnár, Gyöngyvér and Kocsis, Ádám}, doi = {10.1080/03075079.2023.2271513}, journal-iso = {STUD HIGH EDUC}, journal = {STUDIES IN HIGHER EDUCATION}, unique-id = {34205692}, issn = {0307-5079}, year = {2024}, eissn = {1470-174X}, orcid-numbers = {Molnár, Gyöngyvér/0000-0003-4890-6904; Kocsis, Ádám/0009-0008-4469-598X} }