TY - CHAP AU - Amberg, Nóra AU - Lehota, József AU - Gyenge, Balázs ED - Szűcs, Krisztián ED - Csapó, János ED - Jakopánecz, Eszter TI - A hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása T2 - Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar CY - Pécs SN - 9789636261726 PY - 2023 SP - 7 EP - 11 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34444115 ID - 34444115 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Fehér, István AU - Fertő, Imre AU - Fogarassy, Csaba AU - Lakner, Zoltán AU - Lehota, József TI - A lengyel és a magyar agrárgazdaság versenyképességének összehasonlító elemzése PB - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem CY - Gödöllő PY - 2023 SP - 272 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33754607 ID - 33754607 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Amberg, Nóra AU - Gyenge, Balázs AU - Lehota, József TI - Kozmetikumvásárlók szegmentálása az üzletekben történő kozmetikumok vásárlását befolyásoló tényezők alapján JF - GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM J2 - GAZD TÁRS VL - 15 (33) PY - 2022 IS - 4 SP - 88 EP - 115 PG - 28 SN - 0865-7823 DO - 10.21637/GT.2022.4.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34162758 ID - 34162758 AB - A tanulmány témája az üzletekben történő kozmetikumvásárlások tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak a különböző kozmetikumokat (is) árusító üzletekben, amelyek között megtalálhatóak natúr, vegyi kozmetikumok, illetve ezek valamilyen kombinációja. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést az üzletekben történő kozmetikumok megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá az üzletekben történő kozmetikumvásárlásokra ható faktorok és klaszterek. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Lehota, Zsuzsanna AU - Lehota, József AU - Lencsés, Enikő AU - Hegedűs, Szilárd TI - A magyar dinnyefogyasztói magatartás jellemzői JF - GAZDÁLKODÁS J2 - GAZDÁLKODÁS VL - 66 PY - 2022 IS - 5 SP - 454 EP - 467 PG - 14 SN - 0046-5518 DO - 10.53079/GAZDALKODAS.66.5.t.pp_454-468 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33208644 ID - 33208644 AB - a görögdinnye és a sárgadinnye Magyarországon is a magas kedveltségű nyári gyümölcsök közé tartozik, bár a sárgadinnye kedveltsége elmarad a görögdinnyéhez képest a nagyobb vásárlási és az élettani hatásai miatt. a vásárlási preferenciák esetében szinte kizárólagos a tapasztalati terméktulajdonságok, azon belül is főleg a dinnyehús színe és nem az íze, ami meghatározó. az információkeresésre (egészségügyi hatások) épülő terméktulajdonságok szerepét a magyar fogyasztók kevésbé becsülik a nemzetközi szinthez képest, a népszerűbb görögdinnye kedvezőbb egészségügyi hatását magasabbra értékelik, bár a kulcsfontoságú pozitív egészségügyi tényezők számát és szintjét tekintve a tudomány a sárgadinnyét tartja jobbnak. a magyar dinnyefogyasztói magatartás jellemzői jelentősen eltérnek az amerikai és az ausztrál fogyasztókétól. a magyar fogyasztásban szinte kizárólagosan a friss dinynye fogyasztása jellemző, a feldolgozott termékek csaknem teljes egészében hiányoznak, holott ez tenné lehetővé a nyári hőségcsúcsok esetén a dömping levezetését így javítva az ágazat fenntarthatóságát a hulladékok és veszteségek csökkentése révén. a magyar fogyasztói magatartás keretében még ki sem alakultak azok az élelmiszertermékkategóriák, amelyek lehetővé tennék az új életstílustrendekhez (snack étel, on-the-go termék, street food alkategória) való igazodást. a fentiek alapján célszerű lenne a dinnyeprogramokban eddig követett eladásösztönzési célokat megváltoztatni, mert a friss otthoni fogyasztás erősen korlátozott, illetve ebben nem tudják a termelők a belföldi és külföldi turizmus keresleti lehetőségeit kihasználni. további kulcsfejlesztési lehetőség lenne a feldolgozókapacitás kiépítése és a feldolgozott termékek piaci bevezetése. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Amberg, Nóra AU - Gyenge, Balázs AU - Lehota, József ED - Karlovitz, János Tibor TI - A magyarországi kozmetikum-vásárlói magatartást befolyásoló tényezők feltárása kvalitatív kutatás segítségével, különös tekintettel a téma modellfejlesztési vonatkozásaira T2 - Az ember és gazdagsága egészséges és biztonságos környezetben PB - International Research Institute CY - Komárno SN - 9788089691739 PY - 2022 SP - 26 EP - 46 PG - 21 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32785651 ID - 32785651 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szabó, Imola AU - Lehota, Zsuzsanna AU - Lehota, József ED - Obádovics, Csilla ED - Széles, Zsuzsanna TI - Zöldség-gyümölcs fogyasztás Covid-19 világjárvány idején T2 - A termelési függvényektől az okos gazdálkodásig PB - Soproni Egyetemi Kiadó CY - Sopron SN - 9789633344279 PY - 2022 SP - 85 EP - 96 PG - 12 DO - 10.35511/978-963-334-428-6-Szabo-Lehota-Lehota UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32768862 ID - 32768862 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Amberg, Nóra AU - Gyenge, Balázs AU - Lehota, József TI - Kozmetikumvásárlók szegmentálása a környezet- és egészségtudatosság tényezői alapján JF - GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM J2 - GAZD TÁRS VL - 14 PY - 2021 IS - 3-4 SP - 95 EP - 122 PG - 28 SN - 0865-7823 DO - 10.21637/GT.2021.3-4.06 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33350887 ID - 33350887 AB - A tanulmány témája a környezet- és egészségtudatosság tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a kozmetikai ipar folyamatos „zöldülése” által a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak, amely, mind a Föld egészségére, mind az azt vásárló fogyasztók egészségi állapotára kedvező hatást gyakorol. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést a környezet- és egészségtudatos kozmetikai termékek megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá a környezet- és egészségtudatos kozmetikumok igénybevételére ható faktorok és klaszterek. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Amberg, Nóra AU - Gyenge, Balázs AU - Lehota, József ED - Karlovitz, J T TI - A magyarországi kozmetikumvásárlói magatartást befolyásoló tényezők feltárása kvalitatív kutatás segítségével, különös tekintettel a téma modellfejlesztési vonatkozásaira T2 - IX. IRI Társadalomtudományi Konferencia : Marcelová, 2021. június 10-12. PB - International Research Institute CY - Komárno SN - 9788089691722 PY - 2021 SP - 12 EP - 12 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32068882 ID - 32068882 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szabó, Imola AU - Lehota, József TI - „Miért olyan nehéz?” Az egészséges életmódra való áttérés akadályai és a változtatás lehetőségei - szakirodalmi feldolgozás JF - GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM J2 - GAZD TÁRS VL - 13 PY - 2020 IS - 2 SP - 5 EP - 20 PG - 16 SN - 0865-7823 DO - 10.21637/GT.2020.2.01 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32289969 ID - 32289969 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Lehota, Zsuzsanna AU - Lehota, József AU - Komáromi, Nándor AU - Illés, Bálint Csaba ED - Lencsés, Enikő ED - Pataki, László TI - Az élelmiszerfogyasztói információ-ellátottság, a bizalom és a fogyasztói magatartás kapcsolatrendszere T2 - Menedzsment válaszok a XXI. század gazdasági és társadalmi kihívásaira PB - Inform Kiadó és Nyomda Kft. CY - Budapest SN - 9786155666438 PY - 2020 SP - 201 EP - 211 PG - 11 DO - 10.18515/dBEM.M2020.n01.ch14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32074157 ID - 32074157 LA - Hungarian DB - MTMT ER -