@{MTMT:34444115, title = {A hazai kozmetikumpiacra ható trendek bemutatása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34444115}, author = {Amberg, Nóra and Lehota, József and Gyenge, Balázs}, booktitle = {Empatikus Marketing Interdiszciplináris Megközelítésben}, unique-id = {34444115}, year = {2023}, pages = {7-11}, orcid-numbers = {Amberg, Nóra/0000-0003-3583-9132} } @book{MTMT:33754607, title = {A lengyel és a magyar agrárgazdaság versenyképességének összehasonlító elemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33754607}, author = {Fehér, István and Fertő, Imre and Fogarassy, Csaba and Lakner, Zoltán and Lehota, József}, publisher = {MATE}, unique-id = {33754607}, year = {2023}, orcid-numbers = {Fertő, Imre/0000-0002-3742-5964} } @article{MTMT:34162758, title = {Kozmetikumvásárlók szegmentálása az üzletekben történő kozmetikumok vásárlását befolyásoló tényezők alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34162758}, author = {Amberg, Nóra and Gyenge, Balázs and Lehota, József}, doi = {10.21637/GT.2022.4.05}, journal-iso = {GAZD TÁRS}, journal = {GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM}, volume = {15 (33)}, unique-id = {34162758}, issn = {0865-7823}, abstract = {A tanulmány témája az üzletekben történő kozmetikumvásárlások tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak a különböző kozmetikumokat (is) árusító üzletekben, amelyek között megtalálhatóak natúr, vegyi kozmetikumok, illetve ezek valamilyen kombinációja. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést az üzletekben történő kozmetikumok megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá az üzletekben történő kozmetikumvásárlásokra ható faktorok és klaszterek.}, keywords = {vásárlás; üzlet; használat; klaszter; kozmetikum}, year = {2022}, pages = {88-115}, orcid-numbers = {Amberg, Nóra/0000-0003-3583-9132} } @article{MTMT:33208644, title = {A magyar dinnyefogyasztói magatartás jellemzői}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33208644}, author = {Lehota, Zsuzsanna and Lehota, József and Lencsés, Enikő and Hegedűs, Szilárd}, doi = {10.53079/GAZDALKODAS.66.5.t.pp_454-468}, journal-iso = {GAZDÁLKODÁS}, journal = {GAZDÁLKODÁS}, volume = {66}, unique-id = {33208644}, issn = {0046-5518}, abstract = {a görögdinnye és a sárgadinnye Magyarországon is a magas kedveltségű nyári gyümölcsök közé tartozik, bár a sárgadinnye kedveltsége elmarad a görögdinnyéhez képest a nagyobb vásárlási és az élettani hatásai miatt. a vásárlási preferenciák esetében szinte kizárólagos a tapasztalati terméktulajdonságok, azon belül is főleg a dinnyehús színe és nem az íze, ami meghatározó. az információkeresésre (egészségügyi hatások) épülő terméktulajdonságok szerepét a magyar fogyasztók kevésbé becsülik a nemzetközi szinthez képest, a népszerűbb görögdinnye kedvezőbb egészségügyi hatását magasabbra értékelik, bár a kulcsfontoságú pozitív egészségügyi tényezők számát és szintjét tekintve a tudomány a sárgadinnyét tartja jobbnak. a magyar dinnyefogyasztói magatartás jellemzői jelentősen eltérnek az amerikai és az ausztrál fogyasztókétól. a magyar fogyasztásban szinte kizárólagosan a friss dinynye fogyasztása jellemző, a feldolgozott termékek csaknem teljes egészében hiányoznak, holott ez tenné lehetővé a nyári hőségcsúcsok esetén a dömping levezetését így javítva az ágazat fenntarthatóságát a hulladékok és veszteségek csökkentése révén. a magyar fogyasztói magatartás keretében még ki sem alakultak azok az élelmiszertermékkategóriák, amelyek lehetővé tennék az új életstílustrendekhez (snack étel, on-the-go termék, street food alkategória) való igazodást. a fentiek alapján célszerű lenne a dinnyeprogramokban eddig követett eladásösztönzési célokat megváltoztatni, mert a friss otthoni fogyasztás erősen korlátozott, illetve ebben nem tudják a termelők a belföldi és külföldi turizmus keresleti lehetőségeit kihasználni. további kulcsfejlesztési lehetőség lenne a feldolgozókapacitás kiépítése és a feldolgozott termékek piaci bevezetése.}, year = {2022}, pages = {454-467} } @inbook{MTMT:32785651, title = {A magyarországi kozmetikum-vásárlói magatartást befolyásoló tényezők feltárása kvalitatív kutatás segítségével, különös tekintettel a téma modellfejlesztési vonatkozásaira}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32785651}, author = {Amberg, Nóra and Gyenge, Balázs and Lehota, József}, booktitle = {Az ember és gazdagsága egészséges és biztonságos környezetben}, unique-id = {32785651}, year = {2022}, pages = {26-46}, orcid-numbers = {Amberg, Nóra/0000-0003-3583-9132} } @inbook{MTMT:32768862, title = {Zöldség-gyümölcs fogyasztás Covid-19 világjárvány idején}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32768862}, author = {Szabó, Imola and Lehota, Zsuzsanna and Lehota, József}, booktitle = {A termelési függvényektől az okos gazdálkodásig}, doi = {10.35511/978-963-334-428-6-Szabo-Lehota-Lehota}, unique-id = {32768862}, year = {2022}, pages = {85-96} } @article{MTMT:33350887, title = {Kozmetikumvásárlók szegmentálása a környezet- és egészségtudatosság tényezői alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33350887}, author = {Amberg, Nóra and Gyenge, Balázs and Lehota, József}, doi = {10.21637/GT.2021.3-4.06}, journal-iso = {GAZD TÁRS}, journal = {GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM}, volume = {14}, unique-id = {33350887}, issn = {0865-7823}, abstract = {A tanulmány témája a környezet- és egészségtudatosság tényezőinek hatása a kozmetikumvásárlási és -fogyasztási döntésekre. A téma jelentősége abban rejlik, hogy a kozmetikai ipar folyamatos „zöldülése” által a vásárlók egyre szélesebb szortimentű kozmetikai termékpalettából válogathatnak, amely, mind a Föld egészségére, mind az azt vásárló fogyasztók egészségi állapotára kedvező hatást gyakorol. A tanulmány célja annak a vizsgálata, hogy a fogyasztók/vásárlók milyen tényezők hatására hoznak döntést a környezet- és egészségtudatos kozmetikai termékek megvásárlása és használata mellett, és ezek alapján ezen kozmetikai termékek vásárlói és fogyasztói hogyan szegmentálhatók. A kutatás módszertanát tekintve kvantitatív kutatás, formája online megkérdezés (n=1.439). Elvárt eredményekként kerül bemutatásra egy saját elméleti és egy saját kutatási modell, illetve a két modell közötti kapcsolat, továbbá a környezet- és egészségtudatos kozmetikumok igénybevételére ható faktorok és klaszterek.}, keywords = {vásárlás; gyakoriság; használat; klaszter; kozmetikum}, year = {2021}, pages = {95-122}, orcid-numbers = {Amberg, Nóra/0000-0003-3583-9132} } @{MTMT:32068882, title = {A magyarországi kozmetikumvásárlói magatartást befolyásoló tényezők feltárása kvalitatív kutatás segítségével, különös tekintettel a téma modellfejlesztési vonatkozásaira}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32068882}, author = {Amberg, Nóra and Gyenge, Balázs and Lehota, József}, booktitle = {IX. IRI Társadalomtudományi Konferencia : Marcelová, 2021. június 10-12.}, unique-id = {32068882}, year = {2021}, pages = {12-12}, orcid-numbers = {Amberg, Nóra/0000-0003-3583-9132} } @article{MTMT:32289969, title = {„Miért olyan nehéz?” Az egészséges életmódra való áttérés akadályai és a változtatás lehetőségei - szakirodalmi feldolgozás}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32289969}, author = {Szabó, Imola and Lehota, József}, doi = {10.21637/GT.2020.2.01}, journal-iso = {GAZD TÁRS}, journal = {GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM}, volume = {13}, unique-id = {32289969}, issn = {0865-7823}, year = {2020}, pages = {5-20} } @inbook{MTMT:32074157, title = {Az élelmiszerfogyasztói információ-ellátottság, a bizalom és a fogyasztói magatartás kapcsolatrendszere}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32074157}, author = {Lehota, Zsuzsanna and Lehota, József and Komáromi, Nándor and Illés, Bálint Csaba}, booktitle = {Menedzsment válaszok a XXI. század gazdasági és társadalmi kihívásaira}, doi = {10.18515/dBEM.M2020.n01.ch14}, unique-id = {32074157}, year = {2020}, pages = {201-211}, orcid-numbers = {Illés, Bálint Csaba/0000-0001-9546-2897} }