TY - JOUR AU - Hannoun, Omar TI - The Effect of Transformational Leadership Style on Organizational Performance: Case of Moroccan Judo Associations JF - SEA: PRACTICAL APPLICATION OF SCIENCE J2 - SEA: PRACT APPL SCI VL - 12 PY - 2024 IS - 34 SP - 23 EP - 30 PG - 8 SN - 2360-2554 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34834678 ID - 34834678 AB - Transformational leadership has gained significant scholarly attention for its potential to impact organizational performance. This study looked at the function of transformational leadership and its elements, which include intellectual stimulation, idealized influence, inspirational motivation, and individual consideration, in 20 Judo associations in Morocco. Out of 200 surveys distributed, a multiple regression analysis with a significance threshold of p< 0.05 could be performed on 158 of them. Findings indicate that transformational leadership, along with idealized influence and individual consideration, significantly and positively affect organizational performance. However, inspirational motivation and intellectual stimulation do not have a significant impact. It implies that in order to improve organizational performance, leaders should concentrate on idealized influence and individual consideration. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pethő, Ákos AU - Pfau, Christa TI - FOGYASZTÓI MAGATARTÁS VIZSGÁLATA A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN A KÉZILABDA TERÜLETÉN JF - ECONOMICA (SZOLNOK) J2 - ECONOMICA (SZOLNOK) PY - 2024 SN - 1585-6216 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826596 ID - 34826596 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Müller, Anetta ED - Mező, Katalin ED - Mező, Ferenc TI - AUTIZMUS SPEKTRUMZAVARRAL ÉLŐ GYEREKEK MOZGÁSFEJLESZTÉSÉNEK MÓDSZEREI T2 - Absztraktkötet – IX. „Különleges Bánásmód” Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia / Abstract Volume – 9th ’Special Treatment’ International Interdisciplinary Conference PB - Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar CY - Debrecen SN - 9789634906155 PY - 2024 SP - 127 EP - 130 PG - 4 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826413 ID - 34826413 AB - Az autizmus spektrumzavar (ASD) egy összetett neurológiai és fejlődési állapot, amely jelentősen befolyásolja az egyén szociális interakcióját, kommunikációját és viselkedését. Az ASD-vel élő gyerekek gyakran mutatnak eltéréseket a motoros készségek területén is, beleértve a nagy- és finommotorikát, koordinációt, és egyensúlyt. Az előadás a mozgásfejlesztés különböző módszerei közül az akadálypáyás mozgásfejlesztést mutatja be, amelyek célja az ASD-vel élő gyerekek fizikai képességeinek támogatása és fejlesztése. A mozgásfejlesztés fontos része az ASD-vel élő gyerekek komplex terápiájának, mivel segíti őket abban, hogy javítsák motoros képességeiket, önbizalmukat, és szociális interakciós készségeiket. A mozgásfejlesztési módszerek között szerepel a szenzomotoros tréning, a strukturált fizikai aktivitás, a játékalapú terápia, és a viselkedéses intervenciók, amelyek mind hozzájárulnak az ASD-vel élő gyerekek általános jólétéhez. A szenzomotoros tréning kiemelten fontos, mivel az ASD-vel élő gyerekek gyakran küzdenek a szenzoros feldolgozással. Ez a módszer kombinálja a szenzoros stimulációt (pl. tapintás, látás, hallás) a mozgásfejlesztéssel, hogy segítse a gyerekeket abban, hogy jobban szabályozzák érzékelésüket és javítsák mozgásuk koordinációját. Példák erre a labdás játékok, egyensúlyozó pályák használata, vagy akár a zenei ritmushoz való mozgás. A játékalapú terápia, különösen a szerepjátékok és az interaktív társasjátékok, segítik az ASD-vel élő gyerekeket abban, hogy javítsák kommunikációs készségeiket, problémamegoldó képességeiket, és finommotorikájukat. Ezek a játékok szórakoztató módon ösztönzik a gyerekeket a mozgásra, miközben segítenek a társas interakciók és a sorban állás gyakorlásában is. Az akadálypályás mozgásfejlesztés egyre népszerűbb módszer az autizmus spektrumzavarral (ASD) élő gyerekek körében, amelynek célja a fizikai és szociális készségek együttes fejlesztése. Ez a dinamikus és interaktív módszer kiválóan alkalmazkodik az ASD-s gyerekek változatos igényeihez és képességeihez, miközben játékos és motiváló környezetet biztosít számukra. Az akadálypályák tervezésekor figyelembe veszik a különböző szenzoros ingereket és mozgásformákat, így IX- támogatva a gyerekek fejlődését számos területen. Fizikai fejlesztés: Az akadálypályák fizikai kihívásokat jelentenek, amelyek javítják a gyerekek nagy- és finommotoros készségeit, egyensúlyérzékét, koordinációját és állóképességét. A különböző állomások – mint például mászókák, egyensúlyozó deszkák és labda-medencék – változatos mozgásformákat igényelnek, ami segíti a gyerekeket abban, hogy fejlesszék izomerejüket, mozgáskoordinációjukat és mozgásterjedelmüket. Szenzoros integráció: ASD-vel élő gyerekek gyakran küzdenek a szenzoros információk feldolgozásával. Az akadálypályás mozgásfejlesztés lehetőséget ad a szenzoros integráció elősegítésére, mivel a gyerekek különböző textúrákkal, hangokkal és látványelemekkel találkozhatnak a pálya során. Ez a sokszínű szenzoros expozíció segít nekik abban, hogy jobban szabályozzák szenzoros érzékelésüket és reakcióikat. Szociális készségek és kommunikáció: Bár az akadálypályát gyakran egyéni tevékenységként képzelik el, szociális interakcióra és kommunikációra is sor kerülhet a pályán. Csoportos beállításban a gyerekek megtanulhatják, hogyan működjenek együtt, segítsenek egymásnak a feladatokban, és osztozzanak a sikerélményen. Ez javítja a csapatmunka készségeket, a sorban állást és a verbális valamint non-verbális kommunikációt. Önbizalom és sikerélmény: Az akadálypályán való részvétel önbizalmat építhet, amikor a gyerekek sikeresen teljesítenek egy állomást vagy az egész pályát. Minden kis siker értékes visszajelzés, amely erősíti az önértékelést és motiválja őket a további kihívások megpróbálására. Ez a sikerélmény különösen fontos az ASD-vel élő gyerekek számára, akiknek esetében az új kihívásokkal való szembenézés gyakran stresszel jár. Személyre szabás és adaptáció: Az akadálypályás mozgásfejlesztés nagy előnye, hogy teljes mértékben személyre szabható és adaptálható a résztvevők képességeihez. Ez biztosítja, hogy minden gyerek, függetlenül fizikai vagy szenzoros kihívásaitól, teljes mértékben részt vehessen és profitálhasson a programból. Az akadálypályás mozgásfejlesztés egy sokoldalú és hatékony módszer az ASD-vel élő gyerekek támogatására. Azáltal, hogy ötvözi a fizikai, szenzoros és szociális fejlesztést egy játékos és ösztönző környezetben, hozzájárul a gyerekek átfogó fejlődéséhez. A sikerélmények és az önbizalom növekedése mellett ez a módszer elősegíti a szenzoros integrációt és a szociális készségek fejlődését is, így alapvető eszközévé válik az ASD-vel élő gyerekek komplex támogatásának. Összességében a mozgásfejlesztés az ASD-vel élő gyerekek számára egy integrált megközelítést igényel, amely figyelembe veszi az egyéni különbségeket és szükségleteket. A cél nem csupán a fizikai képességek javítása, hanem az önbizalom, szociális készségek és általános jólét elősegítése is. A sikeres mozgásfejlesztési programok adaptívak, személyre szabottak, és multidiszciplináris megközelítést alkalmaznak, amelyek ötvözik a terápiás, oktatási és családi erő- feszítéseket, biztosítva ezzel a legjobb lehetséges támogatást az ASD-vel élő gyerekek számára. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Müller, Anetta ED - Mező, Katalin ED - Mező, Ferenc TI - A GERINCDEFEORMITÁSOK MEGJELENÉSE ÉS MEGELŐZÉSÉNEK MÓDSZEREI T2 - Absztraktkötet – IX. „Különleges Bánásmód” Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia / Abstract Volume – 9th ’Special Treatment’ International Interdisciplinary Conference PB - Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar CY - Debrecen SN - 9789634906155 PY - 2024 SP - 124 EP - 126 PG - 3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826388 ID - 34826388 AB - A helyes testtartás fontossága a gyerekeknél különösen kiemelt, mert az egészséges fejlődésüket és jólétüket biztosítja. A gyermekkor az, amikor a csontok gyorsan növekednek és fejlődnek. Egy megfelelő testtartás biztosítja, hogy a csontváz egészségesen alakuljon ki, elkerülve a későbbi életkorban jelentkező gerincferdülést és egyéb vázrendszeri rendellenességeket. A helyes testtartás elősegíti a tüdők teljes kapacitásának kihasználását, lehetővé téve a megfelelő oxigénellátást, ami elengedhetetlen a gyerekek energia szintjének és koncentrációs képességének fenntartásához. A megfelelő testtartás támogatja az izmok egyensúlyban való fejlődését, elkerülve az izomgyengeséget és -feszültséget, ami kiegyensúlyozottabb mozgást és kevesebb sérülést eredményez. A helyes testtartás csökkenti a gerinc, ízületek és izmok felesleges terhelését, így elősegítve a mozgásszervi problémák, például a hátfájás és ízületi fájdalmak megelőzését. Javítja a koncentrációt és a tanulási képességet, mivel a test helyes pozícióban van, ami lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy hosszabb időn keresztül összpontosítsanak feladataikra anélkül, hogy fájdalmat vagy kényelmetlenséget éreznének. A helyes testtartás önbizalmat sugároz, ami pozitívan befolyásolhatja a gyermek önértékelését és társas kapcsolatait, elősegítve a pozitív személyes kisugárzást és sikereket a szociális interakciókban. A gyermekkori helyes testtartás fejlesztése tehát hosszú távú befektetés a gyermek fizikai és mentális egészségébe, ami elősegíti az egészséges fejlődést és a kiegyensúlyozott, aktív életvitelt. A különböző tartási rendellenességek megjelennek az általános és középiskolás korosztályban, aminek a prevenciójára hangsúlyt kell fektetni. A megelőzésére számos prevenciós lehetőség létezik, melyek középpontjában az egészséges életmód, a rendszeres testmozgás, és a megfelelő testtartás áll. Ismertetek néhány kulcsfontosságú megelőzési stratégiát: Testmozgás és sport: Rendszeres, kiegyensúlyozott testmozgás, különösen azok a típusok, amelyek erősítik a hát és a törzs izmait, mint például úszás, jóga, Pilates, és core erősítő gyakorlatok. Ergonomikus környezet: A helyes ülő- és állótesttartás kialakítása munkahelyen és iskolában egyaránt, ergonomikus bútorok és eszközök használata, rendszeres szünetek beiktatása a hosszantartó ülés vagy állás során. Tudatosság és testtartás: Aktív figyelem a mindennapi tevékenységek során kialakított testtartásra, például a telefon vagy számítógép használata közben, valamint a nehéz tárgyak helyes megemelése. Súlykontroll: Az egészséges testsúly megőrzése, ami csökkenti a gerincre nehezedő terhelést. Korai felismerés: Rendszeres orvosi ellenőrzések és szűrések, különösen gyermekés serdülőkorban, hogy időben felismerjük a potenciális problémákat. Megfelelő táplálkozás: A csontok és izmok egészségének támogatása érdekében fontos a kalciumban és D-vitaminban gazdag étrend. Pozitív pszichológiai környezet: A stressz csökkentése és a mentális jólét elősegítése, mivel a stressz negatívan befolyásolhatja a testtartást és hozzájárulhat a fizikai problémákhoz. Az említett stratégiák összessége hozzájárulhat a gerinc egészségének megőrzéséhez és a deformitások kialakulásának megelőzéséhez. APPEARANCE OF SPINAL DEFORMITIES AND METHODS OF PREVENTION The importance of proper posture in children is particularly highlighted because it ensures their healthy development and well-being. Childhood is a period when bones grow and develop rapidly. Proper posture ensures that the skeleton develops healthily, avoiding spinal deformities and other skeletal abnormalities that could arise later in life. Proper posture aids in the full utilization of lung capacity, enabling adequate oxygen supply, which is essential for maintaining children's energy levels and concentration abilities. Proper posture supports the balanced development of muscles, avoiding muscle weakness and tension, which results in more balanced movement and fewer injuries. It reduces the unnecessary strain on the spine, joints, and muscles, thereby helping to prevent musculoskeletal issues, such as back pain and joint pains. It improves concentration and learning ability, as the body is in the correct position, allowing children to focus on their tasks for longer periods without feeling pain or discomfort. Proper posture exudes confidence, which can positively influence a child's self-esteem and social relationships, promoting a positive personal presence and success in social interactions. Thus, developing proper posture in childhood is a long-term investment in a child's physical and mental health, promoting healthy development and a balanced, active lifestyle. Postural abnormalities appear in the general and middle school age group, which requires emphasis on prevention. There are numerous preventive measures available, centered around a healthy lifestyle, regular exercise, and proper posture. Here are some key prevention strategies: Exercise and sports: Regular, balanced exercise, especially types that strengthen the back and core muscles, such as swimming, yoga, Pilates, and core strengthening exercises. Ergonomic environment: Developing correct sitting and standing postures at work and school, using ergonomic furniture and tools, and taking regular breaks during prolonged sitting or standing. Awareness and posture: Active attention to posture during daily activities, such as using a phone or computer, and lifting heavy objects correctly. Weight control: Maintaining a healthy weight to reduce the load on the spine. Early detection: Regular medical check-ups and screenings, especially in childhood and adolescence, to timely recognize potential problems. Proper nutrition: Supporting the health of bones and muscles with a diet rich in calcium and vitamin D. Positive psychological environment: Reducing stress and promoting mental wellbeing, as stress can negatively affect posture and contribute to physical problems. The collective implementation of these strategies can contribute to preserving spine health and preventing the development of deformities. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pálinkás, Réka AU - Müller, Anetta ED - Mező, Katalin ED - Mező, Ferenc TI - A TERÁPIÁS KUTYÁK SZEREPE T2 - Absztraktkötet – IX. „Különleges Bánásmód” Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia / Abstract Volume – 9th ’Special Treatment’ International Interdisciplinary Conference PB - Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar CY - Debrecen SN - 9789634906155 PY - 2024 SP - 139 EP - 141 PG - 3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34826360 ID - 34826360 AB - A terápiás kutyák különleges segítőtársak azok számára, akik fizikai, érzelmi vagy szociális kihívásokkal néznek szembe. Ezek a rendkívül képzett állatok különböző területeken képesek javítani életminőséget, támogatva ezzel a fogyatékkal élőket és azokat, akik kiemelt figyelmet igényelnek. A terápiás kutyák szerepe sokrétű, a fizikai rehabilitációtól kezdve az érzelmi támogatásig terjed, pozitív hatást gyakorolva a gondozottak mindennapjaira. Érzelmi támogatás és stresszcsökkentés: a terápiás kutyák képesek csökkenteni a stresszt, az anxietyt és a depressziót. Jelenlétükkel és érintésükkel elősegítik a nyugalom és a jólét érzését. Az állatokkal való interakció serkenti az oxitocin, az úgynevezett "szeretethormon" termelődését, ami ellazuláshoz és stresszcsökkentéshez vezet. Ez különösen hasznos lehet olyan kiemelt figyelmet igénylő csoportok számára, mint például a PTSD-vel (poszttraumatikus stressz zavar) élő személyek. Szociális készségek fejlesztése: a terápiás kutyák elősegíthetik a szociális készségek fejlődését is. A kutyák iránti természetes érdeklődés lehetőséget teremt a szociális interakciókra, segítve ezzel a kommunikációs készségek és az önbizalom növekedését. A terápiás kutyák jelenléte különösen előnyös lehet az autizmussal élő gyerekek számára, akik gyakran küzdenek a szociális interakciókkal. Fizikai rehabilitáció: a terápiás kutyák bevonása a fizikai rehabilitációs programokba motiváló lehet, és javíthatja a betegek együttműködését a terápiás gyakorlatokban. A kutyák segíthetnek a mozgásra ösztönzésben, javíthatják a motoros készségeket és segíthetnek az egyensúly és a koordináció fejlesztésében. Például egy labdát dobni egy kutyának vagy sétálni vele, kiváló gyakorlatok lehetnek a mozgássérült páciensek számára, segítve őket a fizikai erőnlét és az önállóság javításában.Tanulási készségek fejlesztése: a terápiás kutyák hasznos eszközök lehetnek az oktatásban is, segítve a tanulási folyamatot és a kognitív készségek fejlesztését. A kutya jelenléte csökkentheti a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek szorongását, így könnyebbé téve számukra az olvasást, írást és egyéb tanulmányi feladatokat. Az olvasás egy kutyának például egyre népszerűbb módszer, amely segít a gyerekeknek fejleszteni az olvasási készségeiket anélkül, hogy félnének a kritikától vagy a kudarctól. Összefoglalva, a terápiás kutyák fontos szerepet töltenek be a fogyatékkal élők és a kiemelt figyelmet igénylő személyek életében. Széles körű előnyeik révén javítják az életminőséget, támogatva a fizikai, érzelmi és szociális fejlődést. A terápiás kutyák nem csupán kedvtelésből tartott állatok; ők komoly segítőtársak, akik képesek áthidalni az emberek közötti kommunikációs és érzelmi réseket, elősegítve a gyógyulást és a fejlődést minden érintett számára. THE ROLE OF THERAPY DOGS Therapy dogs are a special companion for those facing physical, emotional or social challenges. These highly trained animals can improve quality of life in a variety of areas, supporting people with disabilities and those who need special attention. The role of therapy dogs is multi-faceted, ranging from physical rehabilitation to emotional support, making a positive impact on the daily lives of the people they care for. Emotional support and stress reduction: Therapy dogs can reduce stress, anxiety and depression. They can promote a sense of calm and well-being through their presence and touch. Interaction with the animals stimulates the production of oxytocin, the so-called "love hormone", which leads to relaxation and stress reduction. This can be particularly useful for groups that need special attention, such as people with PTSD (post-traumatic stress disorder). Social skills development: Therapy dogs can also help to develop social skills. A natural interest in dogs creates opportunities for social interaction, helping to develop communication skills and confidence. The presence of therapy dogs can be particularly beneficial for children with autism who often struggle with social interactions. Physical rehabilitation: The inclusion of therapy dogs in physical rehabilitation programmes can be motivating and can improve patient cooperation in therapeutic exercises. Dogs can help encourage movement, improve motor skills and help improve balance and coordination. For example, throwing a ball to a dog or walking with it can be excellent exercises for patients with mobility impairments, helping them to improve physical strength and independence. Developing learning skills:Therapy dogs can also be a useful tool in education, helping the learning process and the development of cognitive skills. The presence of a dog can reduce the anxiety of children with learning difficulties, making reading, writing and other academic tasks easier for them. Reading to a dog, for example, is an increasingly popular way to help children develop their reading skills without fear of criticism or failure. In summary, therapy dogs play an important role in the lives of people with disabilities and those with special needs. They provide a wide range of benefits to improve quality of life, supporting physical, emotional and social development. Therapy dogs are not just pets; they are serious companions who can bridge communication and emotional gaps between people, promoting healing and development for all concerned. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Židek, Péter AU - Müller, Anetta TI - THE NUMBER AND SITUATION OF DISADVANTAGED CHILDREN IN SLOVAKIA, AND THE FACTORS INFLUENCING THEIR PARTICIPATION IN SPORTS ACTIVITIES JF - STADIUM - HUNGARIAN JOURNAL OF SPORT SCIENCES J2 - STADIUM - HUNG J SPORT SCI VL - 7 PY - 2024 IS - 1 SN - 2676-9506 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34824093 ID - 34824093 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Molnár, Anikó AU - Müller, Anetta TI - A Gamifikáció alkalmazása a toborzás és kiválasztás területén JF - GRADUS J2 - GRADUS VL - 11 PY - 2024 IS - 1 SP - 1 EP - 9 PG - 9 SN - 2064-8014 DO - 10.47833/2024.1.ART.005 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34774612 ID - 34774612 AB - Összefoglalás A gamifikáció az emberi erőforrások területén, különösen a toborzás és kiválasztás terén, kulcsfontosságú a részvétel fokozása, a készségek értékelése és az igazságosság szempontjából. A játékelemek beillesztésével valósághű játékélményt teremt, lehetővé téve a munkakör valós modellezését. A szabványosított játékok az objektív értékelés mellett, csökkentik a felmérések során előforduló elfogultságot. A gamifikáció növeli a jelentkezők motivációját és elkötelezettségét, átalakítja az emberi erőforrások gyakorlatát, dinamikussá, vonzóvá és hatékonynyá téve a toborzási folyamatot. Jelentősége abban rejlik, hogy az alkalmazkodó tehetségeket azonosítja, miközben a folyamatos tanulás kultúráját támogatja. A cikk röviden felvázolja a gamifikáció használatát és koncepcióit, valamint a játékelméletek alkalmazását az emberi erőforrások területén, szekunder kutatások alapján. Abstract Gamification in Human Resources, particularly in recruitment and selection, is pivotal for enhancing engagement, assessing skills, and promoting fairness. By incorporating game elements, it creates an immersive candidate experience, offering a realistic job preview. Standardized games mitigate biases, ensuring objective evaluations. Gamification boosts candidate motivation and commitment, standing out as an employer of choice. Its significance lies in identifying adaptable talents while fostering a culture of continuous learning. Overall, gamification transforms HR practices, making the hiring process dynamic, engaging, and effective. The article briefly delineates the usage and concepts of gamification, as well as the application of game theories in the field of Human Resources, based on secondary research. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Kanyó, Krisztina Zsófia AU - Pfau, Christa TI - VILÁGJÁRVÁNY HATÁSA A FELNŐTTEK TÁRSAS KAPCSOLATAIRA ÉS EGÉSZSÉGÉRE JF - KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD J2 - KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD VL - 10 PY - 2024 IS - 1 SP - 51 SN - 2498-5368 DO - 10.18458/KB.2024.1.51 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34769086 ID - 34769086 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Balogh, Renátó AU - Bácsné Bába, Éva TI - Motivációs különbségek a magyar futballklubok szurkolói között JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - 71 PY - 2024 IS - 3 SP - 325 EP - 343 PG - 19 SN - 0023-4346 DO - 10.18414/KSZ.2024.3.325 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34767834 ID - 34767834 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Müller, Anetta AU - Židek, Péter AU - Lengyel, Attila TI - Az akadálypályás mozgásfejlesztés szerepe és jelentősége az autizmus spektrum zavarral élő gyermekek esetében JF - KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD J2 - KŰLÖNLEGES BÁNÁSMÓD VL - 10 PY - 2024 IS - 1 SP - 63 EP - 74 PG - 12 SN - 2498-5368 DO - 10.18458/KB.2024.1.63 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34763880 ID - 34763880 AB - Aim: In this study, we set out to describe the motor development deficits of children with autism spectrum disorder (ASD) based on existing research and to provide a methodologically based recommendation for the use of obstacle courses as a motor development tool and opportunity for children with ASD. Methods: a primary research study was conducted to present the results of semi-structured in-depth interviews with parents of children diagnosed with autism spectrum disorder (N=25). The aim of the study was to provide a comprehensive summary of the experiences of a group of 25 interview participants whose children with autism spectrum disorder participated in an obstacle course movement development programme. The interviews explored the impact of obstacle course movement development on the children's various skills (motor, social, communication and emotional/behavioural). Results: the parents' experiences confirmed that the obstacle course physical activity programme, which was provided for at least six months, was not only effective in developing children's gross motor and fine motor skills, but also led to positive changes in social relationships, social skills, communication skills and emotional behaviour. LA - Hungarian DB - MTMT ER -