TY - JOUR AU - Csapó, János AU - Végi, Szabina TI - Navigating the nexus of innovation and insight. an umbrella review and thematic clustering of smart tourism evolution TS - an umbrella review and thematic clustering of smart tourism evolution JF - CURRENT ISSUES IN TOURISM J2 - CURR ISSUES TOUR PY - 2025 PG - 19 SN - 1368-3500 DO - 10.1080/13683500.2025.2462973 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35760887 ID - 35760887 N1 - Funding Agency and Grant Number: Nemzeti Kutatsi, Fejlesztsi s Innovacis Alap [142571]; Ministry of Innovation and Technology; National Research Development and Innovation Fund under the "OTKA Funding text: The No. 142571 project was funded by the Ministry of Innovation and Technology with support from the National Research Development and Innovation Fund under the "OTKA" K_22 call programme. AB - Over the past decade, the smart tourism field has expanded rapidly due toevolving traveller behaviour and technological advancements. Thisgrowth has resulted in a substantial and diverse body of scholarlyliterature covering topics such as digital transformation, sustainabletourism, AI, and IoT. However, the vastness and complexity of thisliterature have make it challenging to synthesise existing research,identify patterns, and determine future directions. To address thischallenge, the study employs the umbrella review method, providing asystematic approach to compiling and analysing reviews and meta-analyses in smart tourism research. Using a structured PICOS researchstrategy – population (P), intervention (I), comparison (C), outcome (O),and study (S) – the authors identified key reviews across various smarttourism contexts. The paper not only maps the extensive landscape ofsmart tourism through a high-level synthesis but also creates thematicclusters, offering a comprehensive framework for future research anddevelopment in the field. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Csapó, János AU - Végi, Szabina ED - Csóka, László ED - Csapó, János TI - Seasonality researches in the context of smart tourism – evidence for an empirical research gap T2 - A turizmus korszakváltása – Okos desztinációk és okos magatartás válságok idején = A new era in tourism - Smart destinations and smart behaviour in times of crises PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK) CY - Pécs SN - 9789636261153 PY - 2023 SP - 135 EP - 135 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33786880 ID - 33786880 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Végi, Szabina ED - Csóka, László ED - Csapó, János TI - Az új koronavírus (COVID-19) megjelenésének hatása a magyar lakosság turisztikai fogyasztói szokásaira: klaszterelemzés = The impact of new coronavirus (COVID-19) on the tourism consumption patterns of the Hungarian population: a cluster analysis T2 - A turizmus korszakváltása – Okos desztinációk és okos magatartás válságok idején = A new era in tourism - Smart destinations and smart behaviour in times of crises PB - Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK) CY - Pécs SN - 9789636261153 PY - 2023 SP - 83 EP - 84 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33787289 ID - 33787289 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Végi, Szabina AU - Csapó, János TI - TOWARDS A BETTER UNDERSTANDING OF THE DYNAMICS AND IMPACTS OF CONSUMER BEHAVIOUR AND TRAVEL DECISIONS IN RESPONSE TO CRISES – AN SLR BASED ANALYSIS JF - ACTA TURISTICA J2 - ACTA TURISTICA VL - 35 PY - 2023 IS - 1 SP - 79 EP - 111 PG - 33 SN - 0353-4316 DO - 10.22598/at/2022.35.1.79 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34036482 ID - 34036482 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Csapó, János AU - Csóka, László AU - Gonda, Tibor AU - Végi, Szabina ED - Sanja, Sever Mališ ED - Ivana, Načinović Braje ED - Fran, Galetić TI - TOURISTS’ ATTITUDES TOWARDS DIGITALISATION BEFORE AND AFTER COVID-19 PANDEMIC – A HUNGARIAN PERSPECTIVE T2 - Proceedings of FEB Zagreb 14th International Odyssey Conference on Economics and Business PB - University of Zagreb, Faculty of Economics and Business CY - Zagreb T3 - Proceedings of FEB Zagreb International Odyssey Conference on Economics and Business, ISSN 2671-132X ; 5. PY - 2023 SP - 134 EP - 146 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34043493 ID - 34043493 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Csapó, János AU - Végi, Szabina TI - Seasonality Research in the Context of Smart Tourism – Evidence for an Empirical Research Gap JF - MODERN GEOGRÁFIA J2 - MODERN GEOGRÁFIA VL - 18 PY - 2023 IS - 3 SP - 105 EP - 112 PG - 8 SN - 2062-1655 DO - 10.15170/MG.2023.18.03.07 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34062155 ID - 34062155 N1 - Funding Agency and Grant Number: Ministry of Innovation and Technology; National Research Development and Innovation Fund Funding text: The No. 142571 project was funded by the Ministry of Innovation and Technology with support from the National Research Development and Innovation Fund under the 'OTKA' K_22 call programme. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Csapó, János AU - Csóka, László AU - Gonda, Tibor AU - Végi, Szabina TI - A digitalizációhoz köthető recens hazai turisztikai fogyasztói szokások elemzése JF - MARKETING ÉS MENEDZSMENT J2 - MARKETING ÉS MENEDZSMENT VL - 57 PY - 2023 IS - 3 SP - 68 EP - 78 PG - 11 SN - 1219-0349 DO - 10.15170/MM.2023.57.03.07 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34448102 ID - 34448102 AB - A TANULMÁNY CÉLJA A digitális technológia megjelenése és alkalmazása a turizmus rendszerének egészében a modern turisztikai folyamatok egyre fontosabb formálója. Erre a jelenségre alapozva kutatásunk középpontjában a turisztikai fogyasztási szokásokban tapasztalható digitalizációval kapcsolatos hazai fogyasztói attitűdök vizsgálata áll. Tanulmányunk célja, hogy felfedje a Covid-19 járvány által jelentősen érintett turizmus szektorban a pandémia előtt, alatt és után tapasztalható digitalizációval kapcsolatos fogyasztói attitűdöket. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN Egy komplex kutatási projekt részeként a Covid-19 járvány idején és azt követően online kérdőíves megkérdezések és strukturált mélyinterjúk segítségével mértük fel a turisztikai fogyasztói magatartás digitalizációval kapcsolatos attitűdjeit. A kérdőív eredményeinek kiértékeléséhez leíró statisztikákat, míg a strukturált mélyinterjúk elemzéséhez kvalitatív tartalomelemzést alkalmaztunk. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Összességében a világjárvány jelentősen megváltoztatta a turisztikai fogyasztói magatartást, és egyre fontosabbá tette a digitális lehetőségek használatát az utazók számára világszerte. Az eredmények (a felmérés nagymintás, de nem reprezentatív mivolta) alapján azonban az valószínűsíthető, hogy a magyar lakosság még mindig korlátozott és viszonylag kevés információval és tapasztalattal rendelkezik a digitalizációhoz köthető turisztikai szolgáltatásokkal és megoldásokkal kapcsolatban. A lakosság ezirányú igényei egyelőre csekélynek tekinthetők, ami a pandémia alatt ugyan érdemben megváltozni látszott, azonban a pandémia utáni fogyasztói attitűdök egyértelműen a fizikai, klasszikus utazás irányának visszaerősödése felé mutatnak. GYAKORLATI JAVASLATOK Fontos hozzáadott értékkel bír a tanulmányozott jelenségek kutatásának és a turisztikai fogyasztók reakcióinak folyamatos nyomon követése, annak érdekében, hogy jobban megértsük a hazai turisztikai fogyasztók digitalizációjával kapcsolatos, folyamatosan változó attitűdjeit. Ezáltal felismerhetővé válhat majd a fordulópont, amikor a digitális megoldások iránti igény a világ más tájain tapasztalhatóhoz elkezd felzárkózni. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Nagy, Dávid AU - Csapó, János AU - Végi, Szabina TI - A jövő turizmusa, a turizmus jövője – vállalkozói prognózis kutatás a Dél-dunántúli turisztikai vállalkozók szemszögéből JF - TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULMÁNYOK J2 - TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULM VL - 6 PY - 2021 IS - 2 SP - 72 EP - 85 PG - 14 SN - 2677-0431 DO - 10.15170/TVT.2021.06.02.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32120732 ID - 32120732 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Csapó, János AU - Végi, Szabina AU - Törőcsik, Mária ED - Szalai, Katalin ED - Rátz, Tamara ED - Michalkó, Gábor TI - Az új koronavírus (Covid-19) megjelenésének hatása a magyar lakosság turisztikai fogyasztói szokásaira - egy online megkérdezés eredményei T2 - VIII. Magyar Turizmusföldrajzi Szimpózium 2021 PB - Magyar Földrajzi Társaság CY - Székesfehérvár CY - Budapest SN - 9786155075629 PY - 2021 SP - 19 EP - 21 PG - 3 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32461512 ID - 32461512 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Végi, Szabina TI - Magyarország járási szintű turisztikai centrumtérségeinek lehatárolása és hazánk kiemelt turisztikai térségeivel történő összevetése térökonometriai módszerekkel JF - TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULMÁNYOK J2 - TURISZTIKAI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI TANULM VL - 6 PY - 2021 IS - 3 SP - 44 EP - 58 PG - 15 SN - 2677-0431 DO - 10.15170/TVT.2021.06.03.03 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32464253 ID - 32464253 LA - Hungarian DB - MTMT ER -