TY - JOUR AU - Pusztai, Gabriella AU - Morvai, Laura AU - Bacskai, Katinka TI - Egyházi intézmények és eredményesség az ezredforduló után JF - CREDO: EVANGÉLIKUS MŰHELY J2 - CREDO VL - 28 PY - 2022 IS - 1 SP - 26 EP - 33 PG - 8 SN - 1219-6800 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34831143 ID - 34831143 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Bacskai, Katinka AU - Pusztai, Gabriella AU - Morvai, Laura TI - Religious values and educational norms among Catholic and Protestant teachers in Hungary T2 - Drifting apart or Consolidating? Religious and Secular Organizations in Political Constellations PY - 2022 SP - 21 EP - 22 PG - 2 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32806307 ID - 32806307 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pusztai, Gabriella AU - Bacskai, Katinka AU - Morvai, Laura TI - Religious Values and Educational Norms among Catholic and Protestant Teachers in Hungary JF - RELIGIONS J2 - RELIGIONS VL - 12 PY - 2021 IS - 10 SN - 2077-1444 DO - 10.3390/rel12100805 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32243526 ID - 32243526 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Polónyi, István AU - Bocsi, Veronika AU - Buda, András AU - Dusa, Ágnes Réka AU - Fényes, Hajnalka AU - Kovács, Klára AU - Sütő, Zsuzsanna AU - Morvai, Laura AU - Nagy, Zoltán AU - Polónyi, István AU - Pusztai, Gabriella AU - Revákné Markóczi, Ibolya AU - Sebestyén, Krisztina AU - Szolár, Éva AU - Tóth, Zoltán AU - Varga, Eszter TI - Oktatáskutatás módszertana tanárszakosoknak PB - Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet CY - Debrecen PY - 2020 SN - 9789634904243 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32759634 ID - 32759634 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pusztai, Gabriella AU - Morvai, Laura AU - Bacskai, Katinka AU - Hornyák, Ágnes TI - Characteristics of Teaching Community Capital - Focus on Teachers in Reformed Public Education Institutions JF - CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH J2 - CENTR EUR J EDUC RES VL - 2 PY - 2020 IS - 2 SP - 48 EP - 55 PG - 8 SN - 2677-0326 DO - 10.37441/CEJER/2020/2/2/7913 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31382105 ID - 31382105 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Morvai, Laura AU - Novák, Ildikó TI - Foreign language learning attitude of Hungarian Higher Education students JF - HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) J2 - HERJ VL - 9 PY - 2019 IS - 2 SP - 303 EP - 317 PG - 15 SN - 2062-9605 DO - 10.1556/063.9.2019.1.26 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30750658 ID - 30750658 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Morvai, Laura AU - Novák, Ildikó ED - Fehérvári, Anikó ED - Széll, Krisztián ED - Misley, Helga TI - CSAK A PAPÍR MIATT? KELET-MAGYARORSZÁGI FELSŐOKTATÁSI HALLGATÓK NYELVTANULÁSI ATTITŰDJÉNEK VIZSGÁLATA T2 - Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Absztraktkötet PB - MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság CY - Budapest SN - 9789634890515 PY - 2018 SP - 360 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30481968 ID - 30481968 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Morvai, Laura TI - Ora et labora? Egyházi középiskolások eredményessége a 2010 utáni szektorbővülést követően PB - Debreceni Egyetem PY - 2018 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/3381587 ID - 3381587 N1 - Tudományág: neveléstudományok Témavezető: Pusztai Gabriella Beadás éve: 2017 A védés időpontja: 2018-01-24 12:00 A fokozat odaítélésének dátuma: 2018-01-31 Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola Debrecen, Magyarország LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Morvai, Laura TI - The effectiveness of protestant high school students in the light of the Hungarian National Competence Measure 2014 Database JF - HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) J2 - HERJ VL - 7 PY - 2017 IS - Supplement 2 SP - 252 EP - 268 PG - 17 SN - 2062-9605 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30586195 ID - 30586195 N1 - Import hibák 2019-03-12 09:09 A besorolást az importban szereplő adat alapján nem lehetett meghatározni a következő elemhez: szakcikk A jelleget az importban szereplő adat alapján nem lehetett meghatározni a következő elemhez: Tudományos, alapártelmezett érték került beállításra. 242521 AB - The topic of effectiveness has really wide literature in case of public education both school and student levels. One of the major sectors of public education is the state-sponsored private sector, which also includes religious schools. It is understandable they attach great importance to the sector's effectiveness in countries where the denominational sector operates partly or wholly financed by public money. The apropos of our present study is the five hundredth anniversary of the Reformation. In this study we examined the effectiveness of protestant and non-protestant religious schools. We have been subject to our investigation both competence measuring results and competence measuring results controlled by cultural capital of students family. During the analysis, we consider that the Hungarian denominational sector has increased considerably since 2010 and that is the reason why the results of the students of old and new institutions are analysed separately. We considered the training profile and the impact of the school environment to be important. Our results showed that there are significant differences between the old and the new Protestant and non-Protestant grammar schools can be observed in the competence measuring results controlled by the cultural capital of the family, especially if we consider school environments as well. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Novák, Ildikó AU - Morvai, Laura TI - Fiatalok nyelvtanulásának életkori és társadalmi összefüggései JF - PEDACTA J2 - PEDACTA VL - 7 PY - 2017 IS - 1 SP - 47 EP - 58 PG - 12 SN - 2248-3527 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30586194 ID - 30586194 AB - Tanulmányunkban azt vizsgáltuk, hogy a mai fiatalok milyen nyelvtudással, milyen nyelvtanulási háttérrel rendelkeznek. Kik a sikeresek, mely csoport tudja nyelvtudását nyelvvizsgára váltani és milyen tényezők húzódhatnak meg a sikerek hátterében. Elemzésünk során a Kutatópont által készített Magyar Ifjúság 2012 adatbázis azon változóit használtuk, melyekből a nyelvtudásra, nyelvtanulásra, nyelvvizsga meglétére és mindezek hasznosítására tudtunk következtetni. Mivel elsősorban az életkor és a tanulói státus hatását vizsgáltuk, három korcsoportra osztottuk a mintát, melyek közül az első a nagyrészt még a közoktatásban résztvevő 15-19 éves korosztály, a második a döntően felsőoktatásban tanuló 20-24 éves korosztály és a harmadik a döntően már munkavállaló 25-29 éves korosztály. A nyelvtanulás több dimenzióját vizsgáltuk: 1) a nyelvi készségek szubjektív percepciója (2) idegennyelv-tudás objektív indikátora (nyelvvizsgával való rendelkezés és annak szintje), (3) a formális és non-formális nyelvtanulási színtér (4) jövőbeli nyelvtanulási szándék. Elemzésünk során a három csoport nyelvtanulása és nyelvtudása között fellelhető különbségeket és azonosságokat keresve megvizsgáltuk, hogy a szülői iskolai végzettség alakulása milyen összefüggést mutat a nyelvtanulás jellemzőivel. Először általánosságban az idegennyelvhez, majd kifejezetten az angol nyelvtudás-nyelvtanulás tekintetében vizsgáltuk a válaszadók tapasztalatait és hozzáállását, s azonos továbbgondolásra méltó összefüggésre bukkantunk. A családi háttér erős hatását a korcsoportokhoz tartozás jelentősen árnyalja. LA - Hungarian DB - MTMT ER -