TY - JOUR AU - Szőcs, Krisztina TI - Elégedett pedagógus. Elégedett tanuló: nyelvtanári jóllét a közelmúlt kutatásai tükrében TS - Elégedett tanuló: nyelvtanári jóllét a közelmúlt kutatásai tükrében JF - DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - DANUBIUS NOSTER VL - 11 PY - 2023 IS - 3 SP - 101 EP - 108 PG - 8 SN - 2064-1060 DO - 10.55072/DN.2023.3.101 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34839363 ID - 34839363 AB - Teacher well-being is a fundamental resource that determines the effectiveness of the teacher, promotes personal fulfilment and creative thinking. The well-being of the teacher is particularly important, as the teacher is able to influence the mood and emotional well-being of the pupils. The study provides insight into the theoretical background of language teacher well-being through recent research findings, presenting a holistic view on the relationship between the professional and personal lives of the teacher, bearing in mind the critical role of the context of foreign language teaching and the individual stressors that educators face at different stages of their careers. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szőcs, Krisztina TI - The Impact of Digital Education on Different Aspects of Learner Autonomy. A Longitudinal Study T2 - Proceedings of the 4th International Conference on Education and Linguistics PB - Westminster International University in Tashkent CY - Tashkent SN - 9789910733178 PY - 2023 SP - 51 EP - 55 PG - 5 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34205038 ID - 34205038 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szőcs, Krisztina ED - Szabó, Tamás ED - Szatmári, Péter TI - Nemzetiségi oktatás Magyarországon Kitekintés a bajai Eötvös József Főiskola horvát és német nemzetiségi pedagógus képzésére T2 - Nemzetiségi Önkormányzati és Civil Akadémia PB - Homo Oecologicus Alapítvány CY - Budapest SN - 9786150163253 PY - 2023 SP - 96 EP - 111 PG - 16 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33771282 ID - 33771282 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Szőcs, Krisztina TI - Elégedett pedagógus- elégedett tanuló: nyelvtanári jóllét a közelmúlt kutatásai tükrében T2 - Magyar Tudomány ünnepe az Eötvös József Főiskolán PB - Eötvös József Főiskola (EJF) C1 - Baja PY - 2022 SP - 61 EP - 61 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33643494 ID - 33643494 LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Szőcs, Krisztina TI - The impact of emergency remote teaching on different aspects of language learners’ autonomy. A longitudinal study T2 - Fourth Psychology of Language Learning Detailed Conference Proceedings PY - 2022 SP - 39 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33636850 ID - 33636850 LA - English DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Szőcs, Krisztina TI - Nyári Akadémia Baja 2022 Program- és absztraktfüzet PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33595145 ID - 33595145 LA - Croatian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szőcs, Krisztina TI - A Covid-19 okozta digitális oktatásra átállás hatása a nyelvtanulók autonómiájára és az önálló nyelvtanulással kapcsolatos meggyőződéseikre JF - DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - DANUBIUS NOSTER VL - 10 PY - 2022 IS - 1-2 SP - 145 EP - 154 PG - 10 SN - 2064-1060 DO - 10.55072/DN.2022.1-2.145 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33258530 ID - 33258530 AB - A 21. századi pedagógiai kutatások egyik központi témája az autonóm tanulás, amely a tanulási motiváció kutatási területéből kelt önálló életre. A tanulói autonómia legkorábbi meghatározása szerint az autonóm tanuló képes irányítani saját tanulási folyamatát, a legáltalánosabban elfogadott definíció szerint az autonóm tanulás során a diákok felelősséget vállalnak saját tanulási folyamatukért. Ennek értelmében az önálló tanuló a tanulási folyamat aktív résztvevője, tisztában van az erősségeivel és a gyenge pontjaival, reflektál a saját tanulási folyamatára, tanulási stratégiákat alkalmaz, döntéseket hoz, kiegészítő eszközöket és segédanyagokat használ, megszervezi a saját, osztálytermen kívüli tanulását és a legtöbbet hozza ki az osztályteremben eltöltött időből. Az autonómia leginkább abban a térben fejlődik, ahol a képesség, a vágy és a szabadság átfedésben van. Szabadság alatt az értendő, hogy a tanulók milyen mértékben irányíthatják saját tanulási folyamatukat. Ez az átfedés szűkösnek tűnhet, de a tanárok hatással vannak ezekre a területekre, befolyásolhatják tanulóik készségeit, a nyelvtanulási motivációjukat és diákjaik szabadságának mértékét a tanulás irányítására. Mivel lehetetlen tanórai keretek közt mindent megtanítani, amit a diákoknak tudniuk kell, és mivel a tanulás nem áll meg az osztálytermen kívül, olyan készségeket kell tanítani, amelyeket a tanulók más tanulási helyzetekben is alkalmazni tudnak majd. A 21. században a tartalmi tudás egyre inkább a készségbeli, a kompetenciabeli tudásra helyeződik át, ezért korunk oktatásának problémáira és kihívásaira az autonóm tanulási kompetenciák fejlesztése lehet az egyik válasz. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szőcs, Krisztina ED - Ferit, Kılıçkaya ED - Joanna, Kic-Drgas ED - Rachel, Nahlen TI - Lessons Learned during Emergency Remote Teaching: Reflections of a Secondary School Language Teacher from Hungary T2 - The Challenges and Opportunities of Teaching English Worldwide in the COVID-19 Pandemic PB - Cambridge Scholars Publishing CY - Newcastle upon Tyne SN - 9781527580466 PY - 2022 SP - 66 EP - 71 PG - 6 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32692937 ID - 32692937 LA - English DB - MTMT ER - TY - GEN ED - Szőcs, Krisztina TI - DANUBIUS NOSTER IX. évf. 3-4.sz.. XXVIII. Nyári Akadémia 2021 TS - XXVIII. Nyári Akadémia 2021 PY - 2021 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32729741 ID - 32729741 LA - German DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szőcs, Krisztina TI - Relying on Learner Autonomy Inside and Outside the Language Class JF - DANUBIUS NOSTER: AZ EÖTVÖS JÓZSEF FŐISKOLA TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - DANUBIUS NOSTER VL - IX. PY - 2021 IS - 3-4 SP - 35 EP - 40 PG - 6 SN - 2064-1060 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32729446 ID - 32729446 LA - English DB - MTMT ER -