TY - CHAP AU - Hegyi-Halmos, Nóra AU - Gulyás, Barnabás ED - Bajzáth, Angéla ED - Csányi, Kinga ED - Győri, János TI - Pályakép és szakmai identitás a kultúraközvetítés szakmai kontextusában T2 - Elkötelezettség és rugalmasság: a neveléstudomány útjai az átalakuló világban PB - ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (ELTE PPK) CY - Budapest SN - 9789634896111 PY - 2023 SP - 312 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34565987 ID - 34565987 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Gulyás, Barnabás AU - Hegyi-Halmos, Nóra TI - Investigating Professional Identity Development in Youth Work Education T2 - European Conference on Educational Research ECER 2023 PY - 2023 SP - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34565936 ID - 34565936 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hegyi-Halmos, Nóra TI - Career Socialisation and Professional Identity JF - OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS J2 - OPUS ET EDUCATIO VL - 10 PY - 2023 IS - 3 SP - 269 EP - 276 PG - 8 SN - 2064-9908 DO - 10.3311/ope.570 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34477251 ID - 34477251 AB - In society and the labour market, we have different positions and statuses, and we have to perform the tasks that go with those roles. According to traditional role theory in social psychology, "a role is a specific mode of response, an indoctrinated, habitual, automatic and mostly unconscious chain of behaviour that takes place in the context of typical social attitudes, emotions and self-identifications." (Buda, 1965 quoted in Csepeli, 2001, 102-103) The elements of behaviour required to occupy a status or position are determined by the roles that the occupant of the status must perform. These roles are associated with attitudes, values and behavioural patterns (Hidy, 2001). In the case of occupations and professions where the roles and tasks can be clearly described (doctor, teacher, architect), the set of roles required can be more easily formulated. In many cases, however, the positions (occupations) on the labour market today require a more varied set of roles from the individual, and it is more difficult to clarify the roles, since these occupations do not have rigid position descriptions, but are rather loosely defined and highly variable (Goffman, 1978). One such occupation is that of community organiser, where it is possible to function successfully in a wide range of fields, even with different attitudes and strengths. Identity formation in careers with such a complex set of roles is therefore difficult, even though a strong professional identity is an important prerequisite for success in any profession. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hegyi-Halmos, Nóra AU - Mohos, Edina AU - D., Babos Zsuzsánna ED - Juhász, Erika TI - Az élethosszig tartó tanulás szemlélete a Pest megyei közművelődési intézményekben és közösségi színtereken T2 - A művelődéskutatás 10 éve PB - Nemzeti Művelődési Intézet CY - Lakitelek SN - 9789636515515 PY - 2023 SP - 84 EP - 102 PG - 19 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34477102 ID - 34477102 N1 - Első megjelenés Kulturális Szemle 2022/1. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Kovács, Zsuzsa AU - Schiller, Emese AU - Hegyi-Halmos, Nóra TI - Exploring the integration of theory and practice in work-based learning T2 - EARLI 2023. Education as a Hope in Uncertain Times PY - 2023 SP - 382 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34190796 ID - 34190796 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hegyi-Halmos, Nóra AU - Mohos, Edina AU - Dánielné Babos, Zsuzsánna Rita TI - Az élethosszig tartó tanulás szemlélete a Pest megyei közművelődési intézményekben és közösségi színtereken JF - KULTURÁLIS SZEMLE J2 - KULT SZLE VL - 2022 PY - 2022 IS - 1 SP - 56 EP - 73 PG - 18 SN - 2416-2329 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34106450 ID - 34106450 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Hegyi-Halmos, Nóra AU - Gulyás, Barnabás ED - Steklács, János ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - Ifjúsági korosztályok bevonása közművelődési tevékenységekbe Pest megyében T2 - 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség PB - PTE BTK Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260576 PY - 2022 SP - 369 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33573804 ID - 33573804 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kovács, Zsuzsa AU - Hegyi-Halmos, Nóra AU - Schiller, Emese ED - Molnár, Gyöngyvér ED - Tóth, Edit TI - Az elmélet-gyakorlat integrációjának lehetőségei a munkaalapú tanulás keretei között T2 - Új kutatások a neveléstudományokban 2021 : A neveléstudomány válaszai a jövő kihívásaira PB - MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság CY - Szeged CY - Budapest SN - 9789633068960 PY - 2022 SP - 253 EP - 262 PG - 10 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33292486 ID - 33292486 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Kovács, Zsuzsa AU - Schiller, Emese AU - Hegyi-Halmos, Nóra ED - Steklács, János ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - Eltérő tanulási utak a szakmai fejlődésbe T2 - 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség PB - PTE BTK Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260576 PY - 2022 SP - 410 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33292441 ID - 33292441 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Hegyi-Halmos, Nóra AU - Gulyás, Barnabás TI - Realitások és lehetőségek – a Pest megyei közművelődési intézmények lifelong learning tevékenységének vizsgálata PY - 2022 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32817564 ID - 32817564 LA - Hungarian DB - MTMT ER -