TY - JOUR AU - T.Nagy, Judit AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Factors Influencing University Teachers’ Technological Integration JF - EDUCATION SCIENCES J2 - EDUC SCI VL - 14 PY - 2024 IS - 1 SP - 55 SN - 2227-7102 DO - 10.3390/educsci14010055 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34471620 ID - 34471620 AB - The extent and effectiveness of digitalization are influenced by a variety of factors, which are worth studying both separately and together, looking at how they affect each other. Typically, researched aspects in the context of education are institutional support, teachers’ beliefs about using digital tools, digital competence in teaching, technostress, self-efficacy, and the extent of digital tool use. The present study aims to center around the final aspect. It examines the separate influencing factors of information and communications technology (hereafter, ICT) use within a complex model, with the help of partial least squares structural equation modeling. The study was based on a survey of university lecturers (n = 116) at a university in Hungary that has six different training locations and five faculties. It was conducted by using an online questionnaire. To summarize the identified correlations, it can be concluded that digital competence in teaching, collegial support, ICT self-efficacy and ICT perception play a significant role in the use of technology. The effects detailed in the results can contribute to the effective digitalization of higher education institutions in several practical ways. LA - English DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Dringó-Horváth, Ida AU - T.Nagy, Judit ED - Lengyelné Molnár, Tünde TI - (Digitális) módszertani központok a felsőoktatásban: trendek és kihívások T2 - Agria Média 2023 ICI 17 PB - Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Digitális Technológia Intézet PY - 2023 SP - 36 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34393649 ID - 34393649 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Dringó-Horváth, Ida AU - T.Nagy, Judit TI - Oktatásinformatikai képzések a KRE-n – Trendek és összefüggések T2 - Felsőoktatáspedagógiai kutatások és fejlesztőmunka az új feltételek közöt PY - 2023 SP - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34393645 ID - 34393645 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Moodle-kurzus: Modern szakmódszertani ismeretek ea PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34393603 ID - 34393603 LA - German DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Moodle kurzus: Mesterséges intelligencia PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34393600 ID - 34393600 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Moodle kurzus: Az online tanulás módszertana, online identitás és ePortfólió PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34393599 ID - 34393599 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Moodle kurzus: Online és offline tartalomkezelés PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34393592 ID - 34393592 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Moodle-kurzus: Irodai szoftverek és alkalmazások, valamint prezentációs technikák PY - 2023 SP - - UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34393590 ID - 34393590 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - M. Pintérné Márkus, Katalin AU - Dringó-Horváth, Ida TI - Developing Dictionary Skills through Monolingual and Bilingual English Dictionaries at Tertiary-level Education in Hungary JF - LEXIKOS J2 - LEXIKOS VL - 33 PY - 2023 SP - 350 EP - 381 PG - 32 SN - 1684-4904 DO - 10.5788/33-1-1821 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34126511 ID - 34126511 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dringó-Horváth, Ida AU - T.Nagy, Judit AU - Chogyelkáné, Babócsy Ildikó TI - A technostressz csökkentésének lehetőségei a felsőoktatás eredményes digitalizációjáért JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 23 PY - 2023 IS - 4 SP - 54 EP - 74 PG - 21 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33866498 ID - 33866498 LA - Hungarian DB - MTMT ER -