TY - CHAP AU - Pintér, Henriett AU - Gál, Franciska AU - Molnár, Pál ED - Földesi, Renáta ED - Kollega Tarsoly, István Dániel ED - Túri, Ibolya ED - Vissi, Tímea TI - New opportunities for conductive education research in the light of the analysis of professional networks emerging based on the networks of authors of cerebral palsy interventions published in international journals T2 - Presentations of the XI-XII World Congresses on Conductive Education PB - Semmelweis Egyetem Pető András Kar CY - Budapest SN - 9786158145169 PY - 2024 SP - 81 EP - 104 PG - 24 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34821392 ID - 34821392 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pintér, Henriett AU - Molnár, Pál ED - Földesi, Renáta ED - Kollega Tarsoly, István Dániel TI - Kevés elemszámú, egyénfókuszú vizsgálatok a pedagógiában T2 - Tudomány és Hivatás Évkönyv 2021 PB - Semmelweis Egyetem Pető András Kar CY - Budapest PY - 2023 SP - 21 EP - 38 PG - 18 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34023246 ID - 34023246 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pintér, Henriett AU - Molnár, Pál ED - Steklács, János ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - Intervenciókutatások kirajzolódó problématerületei a nemzetközi folyóiratokban publikált szisztematikus összegző tanulmányok és metaelemzések topikmodellezésével T2 - 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260576 PY - 2022 SP - 474 EP - 474 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33591559 ID - 33591559 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Pintér, Henriett AU - Gál, Franciska AU - Molnár, Pál ED - Túri, Ibolya ED - Vona, Zsófia ED - Vissi, Tímea TI - New opportunities for conductive education research in the light of the analysis of professional networks emerging based on the networks of authors of cerebral palsy interventions published in international journals T2 - 11th World Congress on Conductive Education T3 - Conductive Education Occasional Papers, Supplement, ISSN 2939-6972 ; 11.. PY - 2022 SP - 66 EP - 66 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33587259 ID - 33587259 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Pintér, Henriett AU - Gál, Franciska AU - Molnár, Pál ED - Steklács, János ED - Molnár-Kovács, Zsófia TI - Szerzői közösségek, intézményi háló és nemzetközi munkamegosztás. A cerebral paresis intervenció-kutatások mögötti szakmai hálózat a nemzetközi folyóiratokban publikált összefoglaló közlemények és metaelemzések tükrében T2 - 21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség PB - Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Neveléstudományi Intézet CY - Pécs SN - 9789636260576 PY - 2022 SP - 473 EP - 473 PG - 1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33587216 ID - 33587216 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pintér, Henriett AU - Gál, Franciska AU - Molnár, Pál TI - The professional network underlying cerebral palsy intervention research based on systematic reviews and meta-analyses published in international journals: authors’ communities, institutional networks, and international collaboration JF - HELIYON J2 - HELIYON VL - 8 PY - 2022 IS - 6 PG - 20 SN - 2405-8440 DO - 10.1016/j.heliyon.2022.e09718 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32898238 ID - 32898238 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pintér, Henriett AU - Molnár, Pál TI - Kevés elemszámú, egyénfókuszú vizsgálatok a pedagógiában JF - TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS J2 - TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS VL - 6 PY - 2021 IS - 1 SP - 21 EP - 34 PG - 14 SN - 2732-0162 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32507819 ID - 32507819 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pintér, Henriett AU - Molnár, Pál TI - A cerebralis paresis intervenció-kutatások kirajzolódó problématerületei a nemzetközi folyóiratokban publikált szisztematikus összegző tanulmányok és metaelemzések témamodellezésével JF - TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS J2 - TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS VL - 4 PY - 2019 IS - 2 SP - 11 EP - 36 PG - 26 SN - 2732-0162 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31127888 ID - 31127888 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Pintér, Henriett AU - Molnár, Pál TI - Írást segítő és gátló tényezők egyetemi hallgatók körében JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 29 PY - 2019 IS - 10 SP - 35 EP - 65 PG - 31 SN - 1215-5233 DO - 10.14232/ISKKULT.2019.10.35 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31028280 ID - 31028280 AB - Tanulmányunkban egyetemista diákok írásfelfogásának méréséről, illetve az írást serkentő és gátló tényezők közötti összefüggések feltárásáról számolunk be. Arra kerestük a választ, hogy a hallgatók hogyan vélekednek önmagukra tekintve írói szerepben az írást elősegítő és gátló tényezőkről: a tudásalkotásról, mások szerepéről, a produktivitásról, perfekcionizmusról, a halogatásról és az elakadásról. Vizsgálatunk kutatásalapú tanulásra tervezett kurzusokon részt vett másodéves bölcsészhallgatók (N=308) körében zajlott; feladataik közé tartozott egy rövid, tudományos szöveg (kutatási terv) létrehozása közösen vagy egyénileg szakirodalmi források felhasználásával. A hallgatói írásfelfogás mérésére nemzetközi folyóiratban publikált, standardizált és bevizsgált mérőeszközt alkalmaztunk (hat tényezőt mért ötfokú Likert skálán). A megkérdezettek körében arányaiban többen voltak azok, akik fontosnak tartják, hogy társaik véleményezzék szövegüket, és olvasóik megértsék azt. Sokan nyilatkoztak úgy, hogy nem foglalkoznak rendszeresen írással; vannak viszont, akik önmagukat produktívnak, rendszeresen írónak tekintik. A perfekcionizmus tekintetében a hallgatók mintegy fele bátran leírja gondolatait, kevésbé tartva attól, mit gondolnak mások a leírt gondolataikról. A megkérdezettek nagy része halogat saját elmondása szerint, kevesebben, akik nem halogatják az írást. Azok körében, akik az elakadás kérdéseire válaszoltak, többen vannak, akiknek nincsenek korábbi negatív írástapasztalatuk. Kicsit többen vannak azok, akiknek saját bevallásuk szerint nem okoz gondot az írásbeli önkifejezés. A szövegalkotást segítő és gátló tényezők megismerése és figyelembevétele mind a tanulók, mind az oktatók számára hasznos lehet: hozzájárulhat a tanulási-tanítási helyzet és élmény javításához, emellett a folyamatosság segítése, a halogatás és az elakadás oldása csökkentheti a lemorzsolódást is. További vizsgálatokra van azonban szükség ahhoz, hogy az egyes tényezők közötti összefüggésekről pontosabb képet kapjunk; a szövegalkotás folyamatossága mellett a szövegminőségre vonatkozó vizsgálatok is fontosak. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CONF AU - Molnár, Pál AU - Pintér, Henriett AU - Tóth, Edit TI - (Dis)connectivity of Hungarian educational researchers represented in leading, local Educational journals between 1991 and 2016 T2 - Data Stories 2019 Research Visualization Exhibition at CEU PY - 2019 SP - 0 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30930929 ID - 30930929 LA - English DB - MTMT ER -