@inproceedings{MTMT:34821392, title = {New opportunities for conductive education research in the light of the analysis of professional networks emerging based on the networks of authors of cerebral palsy interventions published in international journals}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34821392}, author = {Pintér, Henriett and Gál, Franciska and Molnár, Pál}, booktitle = {Presentations of the XI-XII World Congresses on Conductive Education}, unique-id = {34821392}, year = {2024}, pages = {81-104}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Gál, Franciska/0000-0002-0845-3608; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @{MTMT:34023246, title = {Kevés elemszámú, egyénfókuszú vizsgálatok a pedagógiában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34023246}, author = {Pintér, Henriett and Molnár, Pál}, booktitle = {Tudomány és Hivatás Évkönyv 2021}, unique-id = {34023246}, year = {2023}, pages = {21-38}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @{MTMT:33591559, title = {Intervenciókutatások kirajzolódó problématerületei a nemzetközi folyóiratokban publikált szisztematikus összegző tanulmányok és metaelemzések topikmodellezésével}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33591559}, author = {Pintér, Henriett and Molnár, Pál}, booktitle = {21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség}, unique-id = {33591559}, year = {2022}, pages = {474-474}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @CONFERENCE{MTMT:33587259, title = {New opportunities for conductive education research in the light of the analysis of professional networks emerging based on the networks of authors of cerebral palsy interventions published in international journals}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33587259}, author = {Pintér, Henriett and Gál, Franciska and Molnár, Pál}, booktitle = {11th World Congress on Conductive Education}, unique-id = {33587259}, year = {2022}, pages = {66-66}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Gál, Franciska/0000-0002-0845-3608; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @{MTMT:33587216, title = {Szerzői közösségek, intézményi háló és nemzetközi munkamegosztás. A cerebral paresis intervenció-kutatások mögötti szakmai hálózat a nemzetközi folyóiratokban publikált összefoglaló közlemények és metaelemzések tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33587216}, author = {Pintér, Henriett and Gál, Franciska and Molnár, Pál}, booktitle = {21. századi képességek, írásbeliség, esélyegyenlőség}, unique-id = {33587216}, year = {2022}, pages = {473-473}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Gál, Franciska/0000-0002-0845-3608; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @article{MTMT:32898238, title = {The professional network underlying cerebral palsy intervention research based on systematic reviews and meta-analyses published in international journals: authors’ communities, institutional networks, and international collaboration}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32898238}, author = {Pintér, Henriett and Gál, Franciska and Molnár, Pál}, doi = {10.1016/j.heliyon.2022.e09718}, journal-iso = {HELIYON}, journal = {HELIYON}, volume = {8}, unique-id = {32898238}, year = {2022}, eissn = {2405-8440}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Gál, Franciska/0000-0002-0845-3608; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @article{MTMT:32507819, title = {Kevés elemszámú, egyénfókuszú vizsgálatok a pedagógiában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32507819}, author = {Pintér, Henriett and Molnár, Pál}, journal-iso = {TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS}, journal = {TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS}, volume = {6}, unique-id = {32507819}, year = {2021}, eissn = {2732-0162}, pages = {21-34}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @article{MTMT:31127888, title = {A cerebralis paresis intervenció-kutatások kirajzolódó problématerületei a nemzetközi folyóiratokban publikált szisztematikus összegző tanulmányok és metaelemzések témamodellezésével}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31127888}, author = {Pintér, Henriett and Molnár, Pál}, journal-iso = {TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS}, journal = {TUDOMÁNY ÉS HIVATÁS}, volume = {4}, unique-id = {31127888}, keywords = {Cerebral Palsy/*surgery; CEREBRAL-PALSY; Cerebral Palsy/*epidemiology/*therapy; KÖZPONTI IDEGRENDSZER; Cerebral Palsy/*rehabilitation; KÖZPONTI IDEGRENDSZER BETEGSÉGEI; Cerebral palsy; központi idegrendszeri; Cerebral palsy (CP); témamodellezés; topicmodeling}, year = {2019}, eissn = {2732-0162}, pages = {11-36}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @article{MTMT:31028280, title = {Írást segítő és gátló tényezők egyetemi hallgatók körében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31028280}, author = {Pintér, Henriett and Molnár, Pál}, doi = {10.14232/ISKKULT.2019.10.35}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {29}, unique-id = {31028280}, issn = {1215-5233}, abstract = {Tanulmányunkban egyetemista diákok írásfelfogásának méréséről, illetve az írást serkentő és gátló tényezők közötti összefüggések feltárásáról számolunk be. Arra kerestük a választ, hogy a hallgatók hogyan vélekednek önmagukra tekintve írói szerepben az írást elősegítő és gátló tényezőkről: a tudásalkotásról, mások szerepéről, a produktivitásról, perfekcionizmusról, a halogatásról és az elakadásról. Vizsgálatunk kutatásalapú tanulásra tervezett kurzusokon részt vett másodéves bölcsészhallgatók (N=308) körében zajlott; feladataik közé tartozott egy rövid, tudományos szöveg (kutatási terv) létrehozása közösen vagy egyénileg szakirodalmi források felhasználásával. A hallgatói írásfelfogás mérésére nemzetközi folyóiratban publikált, standardizált és bevizsgált mérőeszközt alkalmaztunk (hat tényezőt mért ötfokú Likert skálán). A megkérdezettek körében arányaiban többen voltak azok, akik fontosnak tartják, hogy társaik véleményezzék szövegüket, és olvasóik megértsék azt. Sokan nyilatkoztak úgy, hogy nem foglalkoznak rendszeresen írással; vannak viszont, akik önmagukat produktívnak, rendszeresen írónak tekintik. A perfekcionizmus tekintetében a hallgatók mintegy fele bátran leírja gondolatait, kevésbé tartva attól, mit gondolnak mások a leírt gondolataikról. A megkérdezettek nagy része halogat saját elmondása szerint, kevesebben, akik nem halogatják az írást. Azok körében, akik az elakadás kérdéseire válaszoltak, többen vannak, akiknek nincsenek korábbi negatív írástapasztalatuk. Kicsit többen vannak azok, akiknek saját bevallásuk szerint nem okoz gondot az írásbeli önkifejezés. A szövegalkotást segítő és gátló tényezők megismerése és figyelembevétele mind a tanulók, mind az oktatók számára hasznos lehet: hozzájárulhat a tanulási-tanítási helyzet és élmény javításához, emellett a folyamatosság segítése, a halogatás és az elakadás oldása csökkentheti a lemorzsolódást is. További vizsgálatokra van azonban szükség ahhoz, hogy az egyes tényezők közötti összefüggésekről pontosabb képet kapjunk; a szövegalkotás folyamatossága mellett a szövegminőségre vonatkozó vizsgálatok is fontosak.}, keywords = {egyetemi hallgató; egyetemi hallgatók; szövegalkotás; alkotási folyamat; tudományos szövegírás; hallgatói eredményesség; tudományos szövegalkotás; Produktivitás; hallgató; jelentésalkotás; perfekcionizmus; halogatás; tökéletességre törekvés; íráskoncepció; elakadás; íráselakadás; tudásalkotás}, year = {2019}, eissn = {1588-0818}, pages = {35-65}, orcid-numbers = {Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129; Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405} } @CONFERENCE{MTMT:30930929, title = {(Dis)connectivity of Hungarian educational researchers represented in leading, local Educational journals between 1991 and 2016}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30930929}, author = {Molnár, Pál and Pintér, Henriett and Tóth, Edit}, booktitle = {Data Stories 2019 Research Visualization Exhibition at CEU}, unique-id = {30930929}, keywords = {CO-AUTHORSHIP; education; pedagógia; hálózat; Neveléstudományok; Társadalmi hálózat; hálózatelemzés; neveléstudomány; Co-author networks; skálafüggetlen hálózat; Co-authorship analysis; Co-authorship networks; Co-authorship network; neveléstudomány; skála független hálózatok; társszerzőség; hálózattudomány; hálózatkutatás}, year = {2019}, pages = {0}, orcid-numbers = {Molnár, Pál/0000-0001-6161-6405; Pintér, Henriett/0000-0002-0712-2129} }