TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - Felsőoktatók JF - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE J2 - ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE VL - 74 évf PY - 2024 IS - 01-02 SP - 105 EP - 125 PG - 21 SN - 1215-1807 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772091 ID - 34772091 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - A felsőoktatási lemorzsolódás makroelemzése JF - ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA J2 - ISKOLAKULTÚRA VL - 33 PY - 2024 IS - 12 SP - 3 EP - 22 PG - 20 SN - 1215-5233 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34697648 ID - 34697648 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - A munka és az oktatás – jövőképek tegnap és ma JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 32 PY - 2023 IS - 4 SP - 639 EP - 654 PG - 16 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.32.2023.4.7 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34741186 ID - 34741186 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - Hol tart ma a hazai közoktatás? JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - LXX PY - 2023 IS - 7-8 SP - 872 EP - 897 PG - 26 SN - 0023-4346 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34470352 ID - 34470352 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK ED - Polónyi, István TI - Tudományértékelés - EDUCATIO tanulmányok PB - Akadémiai Kiadó CY - Budapest PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34452916 ID - 34452916 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - A számok bűvöletében : Bevezetés a Tudományértékelés számhoz JF - EDUCATIO J2 - EDUCATIO VL - 32 PY - 2023 IS - 3 SP - 363 EP - 384 PG - 22 SN - 1216-3384 DO - 10.1556/2063.32.2023.3.1 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34452907 ID - 34452907 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - A hazai kétszintű felsőoktatási képzés néhány jellemzője JF - KÖZ-GAZDASÁG J2 - KÖZ-GAZDASÁG VL - 18 PY - 2023 IS - 4 SP - 53 EP - 92 PG - 40 SN - 1788-0696 DO - 10.14267/RETP2023.04.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34450531 ID - 34450531 AB - A tanulmány először röviden áttekinti a hazai felsőoktatás felvételi jellemzőinek alakulását az elmúlt húsz év alatt. Majd elemzi a kétszintű képzésre történő jelentkezések tendenciáját, továbbá a kétszintű képzés részvételi jellemzőit, és a két szint közötti átlépés arányait. Továbbá vizsgálja a képzések vertikális és horizontális arányait hazai adatok alapján és nemzetközi összehasonlításban. Ezt követően a kétszintű képzés végzettjeinek néhány munkaerőpiaci jellemzőjét veszi az írás górcső alá. A hazai diplomás pályakövetési rendszer legutóbbi adatai alapján vizsgálja az alap és mesterképzés végzettjeinek kereseti helyzetét, munkanélküliségi jellemzőit és szubjektív kongruenciáját. Ezt követően az alap- és mesterképzés végzettjeinek relatív keresetarányait is górcső alá veszi hazai és nemzetközi adatok alapján, rámutatva az európai és a tengerentúli tendenciák különbségére. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - GEN AU - Polónyi, István TI - Hol tart a hazai közoktatás? CY - WJLF PY - 2023 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34407319 ID - 34407319 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - INTEGRÁCIÓK A HAZAI FELSŐOKTATÁSBAN AZ ELMÚLT HARMINC ÉVBEN JF - TUDÁSMENEDZSMENT J2 - TUDÁSMENEDZSMENT VL - 24.évf PY - 2023 IS - 3. különszám SP - 56 EP - 74 PG - 19 SN - 1586-0698 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34225136 ID - 34225136 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Polónyi, István TI - Hol tart a hazai közoktatás? JF - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE J2 - KÖZGAZDASÁGI SZEMLE VL - 70 PY - 2023 IS - 7-8 SP - 872 EP - 897 PG - 26 SN - 0023-4346 DO - 10.18414/KSZ.2023.7-8.872 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34091996 ID - 34091996 AB - A magyar oktatási rendszer mind a nemzetközi, mind a hazai kompetenciamérések alapján romló tendenciát mutat. A tanulmány kísérletet tesz a lecsúszás okainak feltárására. Bemutatja a hazai oktatás teljesítményromlása több jellemzőjének (a PISA- és TIMSS-rangsorok, a kompetenciamérések néhány, főleg a polarizáltsággal kapcsolatos eredménye, valamint a korai lemorzsolódással fontosabb mutatók) alakulását és ezek gazdasági, társadalmi hatásait. Ezt követően az illiberális oktatáspolitika három meghatározó következményét – a finanszírozáscsökkentést, a központosítást és a pedagógusok bérezésének anomáliáit – veszi górcső alá. Az elemzés alapvetően oktatásgazdasági és politikai gazdasági szemléletű, végkövetkeztetése, hogy az illiberális oktatáspolitika az ország hosszú távú modernizációs perspektívájának elvesztéséhez vezet. Journal of Economic Literature (JEL) kód: I15, I21, I22, I28. LA - Hungarian DB - MTMT ER -