@article{MTMT:34772091, title = {Felsőoktatók}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34772091}, author = {Polónyi, István}, journal-iso = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, journal = {ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE}, volume = {74 évf}, unique-id = {34772091}, issn = {1215-1807}, year = {2024}, eissn = {1788-2400}, pages = {105-125} } @article{MTMT:34697648, title = {A felsőoktatási lemorzsolódás makroelemzése}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34697648}, author = {Polónyi, István}, journal-iso = {ISKOLAKULTÚRA}, journal = {ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA}, volume = {33}, unique-id = {34697648}, issn = {1215-5233}, year = {2024}, eissn = {1588-0818}, pages = {3-22} } @article{MTMT:34741186, title = {A munka és az oktatás – jövőképek tegnap és ma}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34741186}, author = {Polónyi, István}, doi = {10.1556/2063.32.2023.4.7}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {32}, unique-id = {34741186}, issn = {1216-3384}, year = {2023}, eissn = {1419-8827}, pages = {639-654} } @article{MTMT:34470352, title = {Hol tart ma a hazai közoktatás?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34470352}, author = {Polónyi, István}, journal-iso = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, journal = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, volume = {LXX}, unique-id = {34470352}, issn = {0023-4346}, year = {2023}, pages = {872-897} } @book{MTMT:34452916, title = {Tudományértékelés - EDUCATIO tanulmányok}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34452916}, editor = {Polónyi, István}, publisher = {Akadémiai Kiadó Zrt.}, unique-id = {34452916}, year = {2023} } @article{MTMT:34452907, title = {A számok bűvöletében : Bevezetés a Tudományértékelés számhoz}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34452907}, author = {Polónyi, István}, doi = {10.1556/2063.32.2023.3.1}, journal-iso = {EDUCATIO}, journal = {EDUCATIO}, volume = {32}, unique-id = {34452907}, issn = {1216-3384}, year = {2023}, eissn = {1419-8827}, pages = {363-384} } @article{MTMT:34450531, title = {A hazai kétszintű felsőoktatási képzés néhány jellemzője}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34450531}, author = {Polónyi, István}, doi = {10.14267/RETP2023.04.05}, journal-iso = {KÖZ-GAZDASÁG}, journal = {KÖZ-GAZDASÁG}, volume = {18}, unique-id = {34450531}, issn = {1788-0696}, abstract = {A tanulmány először röviden áttekinti a hazai felsőoktatás felvételi jellemzőinek alakulását az elmúlt húsz év alatt. Majd elemzi a kétszintű képzésre történő jelentkezések tendenciáját, továbbá a kétszintű képzés részvételi jellemzőit, és a két szint közötti átlépés arányait. Továbbá vizsgálja a képzések vertikális és horizontális arányait hazai adatok alapján és nemzetközi összehasonlításban. Ezt követően a kétszintű képzés végzettjeinek néhány munkaerőpiaci jellemzőjét veszi az írás górcső alá. A hazai diplomás pályakövetési rendszer legutóbbi adatai alapján vizsgálja az alap és mesterképzés végzettjeinek kereseti helyzetét, munkanélküliségi jellemzőit és szubjektív kongruenciáját. Ezt követően az alap- és mesterképzés végzettjeinek relatív keresetarányait is górcső alá veszi hazai és nemzetközi adatok alapján, rámutatva az európai és a tengerentúli tendenciák különbségére.}, year = {2023}, pages = {53-92} } @misc{MTMT:34407319, title = {Hol tart a hazai közoktatás?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34407319}, author = {Polónyi, István}, unique-id = {34407319}, year = {2023} } @article{MTMT:34225136, title = {INTEGRÁCIÓK A HAZAI FELSŐOKTATÁSBAN AZ ELMÚLT HARMINC ÉVBEN}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34225136}, author = {Polónyi, István}, journal-iso = {TUDÁSMENEDZSMENT}, journal = {TUDÁSMENEDZSMENT}, volume = {24.évf}, unique-id = {34225136}, issn = {1586-0698}, year = {2023}, eissn = {2732-169X}, pages = {56-74} } @article{MTMT:34091996, title = {Hol tart a hazai közoktatás?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34091996}, author = {Polónyi, István}, doi = {10.18414/KSZ.2023.7-8.872}, journal-iso = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, journal = {KÖZGAZDASÁGI SZEMLE}, volume = {70}, unique-id = {34091996}, issn = {0023-4346}, abstract = {A magyar oktatási rendszer mind a nemzetközi, mind a hazai kompetenciamérések alapján romló tendenciát mutat. A tanulmány kísérletet tesz a lecsúszás okainak feltárására. Bemutatja a hazai oktatás teljesítményromlása több jellemzőjének (a PISA- és TIMSS-rangsorok, a kompetenciamérések néhány, főleg a polarizáltsággal kapcsolatos eredménye, valamint a korai lemorzsolódással fontosabb mutatók) alakulását és ezek gazdasági, társadalmi hatásait. Ezt követően az illiberális oktatáspolitika három meghatározó következményét – a finanszírozáscsökkentést, a központosítást és a pedagógusok bérezésének anomáliáit – veszi górcső alá. Az elemzés alapvetően oktatásgazdasági és politikai gazdasági szemléletű, végkövetkeztetése, hogy az illiberális oktatáspolitika az ország hosszú távú modernizációs perspektívájának elvesztéséhez vezet. Journal of Economic Literature (JEL) kód: I15, I21, I22, I28.}, year = {2023}, pages = {872-897} }