TY - BOOK AU - Veress, Attila AU - Siklósi, Ágnes AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Kardos, Barbara AU - Szijártó, Boglárka AU - Török, Martina Zsófia ED - Siklósi, Ágnes TI - Példatár a pénzügyi számvitelhez PB - Penta Unió Oktatási Centrum CY - Budapest PY - 2024 SP - 524 SN - 9786155249990 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34728837 ID - 34728837 AB - A Példatár a gazdasági felsőoktatás Pénzügyi számvitel tantárgyának/tantárgyainak és a Vállalkozási mérlegképes könyvelő képzés Pénzügyi számvitel követelmény moduljának gyakorlati szintű feldolgozását célozta meg. A Példatár jól átgondolt, tematikához illesztett fejezeteinek feladatait a szerzők két csoportba rendezték: Tanórai megoldásra felkínált feladatok, amelyeknek a megoldásai nincsenek közölve a példatárban. Teljeskörűen kidolgozott (megoldott) gyakorló feladatok, amelyek az önálló, „otthoni” gyakorlást segítik majd. A Példatárban minden tanórai példának van egy párja a megoldott gyakorló feladatok között. Ez nagy segítség azoknak a hallgatóknak, képzésben résztvevők, akik a tanórákon nem ebből a példatárból tanulnak. A megoldott gyakorló feladatok alapján a nem megoldott tanórai megoldásra felkínált feladatokat is ki tudják dolgozni. A szerzők mindannyian a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karának Számvitel Tanszékének főállású oktatói. A példatár az ő több éves oktatói és gyakorlati tapasztalataik alapján készült el. A Példatárat ajánljuk a vállalkozási mérlegképes könyvelő képzéshez, a közgazdasági technikumok tanulóinak és a gazdasági felsőoktatás hallgatóinak. A PENTA UNIÓ Zrt. távoktatásos vállalkozási mérlegképes könyvelő képzésein résztvevők a kiadványt elektronikus formában a pénzügyi-számvitel modul tananyagának részeként kapják meg. A papíralapú kiadványt 25% kedvezménnyel rendelhetik meg (a kedvezményt utólag tudjuk jóváírni, ezért ez esetben ne válassza a bankkártyás fizetést! Megrendeléskor a jegyzeteknél kérjük feltüntetni a képzési csoport azonosítóját). LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Frányó, Zsófia AU - Tasi, Péter AU - Szijártó, Boglárka AU - Kardos, Barbara TI - Is There a Place for Regular Mid-Semester Assessments in Higher Education? T2 - NEW PERSPECTIVES IN SCIENCE EDUCATION 13th Edition PB - Filodiritto editore CY - Bologna SN - 9791280225580 PY - 2024 SP - 185 EP - 192 PG - 8 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835093 ID - 34835093 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szijártó, Boglárka AU - Frányó, Zsófia AU - Estók, Ágnes TI - Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében JF - VEZETÉSTUDOMÁNY J2 - VEZETÉSTUDOMÁNY VL - 55 PY - 2024 IS - KSZ SP - 53 EP - 66 PG - 14 SN - 0133-0179 DO - 10.14267/VEZTUD.2024.KSZ.05 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35610674 ID - 35610674 AB - A felsőoktatás feladata a jövő munkavállalójának tanulás iránti elköteleződését megalapozni. Napjaink egyetemi hallgatóinak (COVID-diák-generáció) a világjárvány alapvetően meghatározta tanulmányait: a pandémia nem kedvezett a tanulás hatékonyságának és a tanulók motivációjának. A számviteloktatás kontextusában több kutatás kiemelte a motiválás oktatói feladatait és az oktatók hatását a hallgatói teljesítményre. Jelen kutatás három hipotézise a hallgatók előképzettségével, az alapszak választásával, érdeklődésének változásával (látens módon az oktatók hatásával), illetve a hallgatók első évben elért eredményeivel kapcsolatos. Az adatgyűjtés kérdőívvel zajlott 2022 és 2023 őszén, a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak körében. Az eredmények alapján a hallgatók előképzettsége bár meghatározza az alapszakválasztást (H1), de nem hozható összefüggésbe már az első éves eredményekkel sem (H2). A megkérdezett hallgatók többségének kezdeti, számvitel iránti érdeklődése pozitív irányba változott, amely változásban az oktatók előadásmódjának kiemelt szerepe van, és amely változás pozitív összefüggésbe hozható a tanulmányi eredményekkel (H3). A szerzők következtetése, hogy a hallgatók szakmai érdeklődésének felkeltése lehetséges és kiemelten fontos oktatói feladat. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Balázsiné Farkas, Katalin Éva AU - Frányó, Zsófia AU - Kardos, Barbara AU - Siklósi, Ágnes AU - Simon, Szilvia AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Szijártó, Boglárka AU - Török, Martina Zsófia AU - Veress, Attila TI - Példatár a számvitel alapjaihoz. Könyvviteli ismeretek TS - Könyvviteli ismeretek PB - Penta Unió Oktatási Centrum CY - Budapest PY - 2023 SP - 260 SN - 9786155249945 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34145369 ID - 34145369 AB - A Példatár a gazdasági felsőoktatás Számvitel alapjai tantárgyának és a Vállalkozási mérlegképes könyvelő képzés Könyvviteli ismeretek követelménymoduljának gyakorlati szintű feldolgozását célozta meg. Ajánljuk a mérlegképes könyvelő- és a pénzügyi-számviteli ügyintézői képzésekhez, a közgazdasági technikumoknak, a gazdasági felsőoktatás hallgatónak és mindenkinek, aki először próbál eligazodni a számvitel szövevényes útvesztőjében. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Frányó, Zsófia AU - Szijártó, Boglárka AU - Török, Martina Zsófia ED - Denich, Ervin TI - Számvitel és controlling. oktatási kihívások és megoldások TS - oktatási kihívások és megoldások T2 - A számvitel és a controlling elmélete, gyakorlata PB - Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) CY - Budapest SN - 9786156342737 PY - 2023 SP - 40 EP - 53 PG - 14 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34164480 ID - 34164480 AB - Századunkban a lemorzsolódás csökkentése, illetve a minőség fejlesztése mellett alapvető feladat segíteni a hallgatókat abban, hogy magabiztosan boldoguljanak egy komplex, bizonytalan világban. Ennek megfelelően megindult az intézmények expliciten értékközpontú stratégiai fejlesztése, melynek elengedhetetlen része annak vizsgálata, hogy hogyan konceptualizálják céljaikat és az őket érő kihívásokat az oktatási folyamat fő ágensei, az oktatók. Az empirikus kutatás célja feltérképezni a BGE PSZK Számvitel tanszéki oktatóinak gondolkodását. A kutatás során a tanszék 17 oktatójával készült interjú került elemzésre. A két kódoló által végzett tematikus szövegelemzés induktív logikát követett, amelyből kialakult a célok, kihívások és lehetséges megoldások rendszere. Az elemzés alapján az oktatók által képviselt célok sokrétűek, elsősorban kognitív, praktikus és stratégiai jellegűek. A kihívások a hallgatói sokféleség, a külső adottságok és az oktatók személyes dilemmáinak témáit vetik fel, míg a megoldások az oktatásmódszertan és a kapcsolatépítés kérdéskörébe vezetnek. Az interjú utolsó témája az oktatók küldetése volt, ahol affektív és szociális tényezők kerültek előtérbe. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Szijártó, Boglárka AU - Lentner, Csaba AU - Tóth, Róbert TI - The Challenges of Cost Accounting of Hungarian Higher Education – especially Competitiveness Aspect JF - ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA J2 - ACTA POLYTECH HUNG VL - 20 PY - 2023 IS - 3 SP - 251 EP - 268 PG - 18 SN - 1785-8860 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34509323 ID - 34509323 AB - A knowledge-based society is a major contribution to increasing competitiveness. Higher education institutions play a crucial role in the life of a national economy. Higher education in Hungary has undergone several transformations over the past two decades. In order to address the challenges of competition in the higher education sector, it is necessary to provide adequate financial information and to know the costs of activities and training. To improve their sustainability, universities need to develop the right tools to determine the total cost of their training. In our research, we focused on the factors that play a role in the costing of economics courses in Hungary. The research has statistically confirmed that the more prestigious and well-known higher education institutions set their tuition fees at the upper end of the differentiated normative range for a given field of study. Institutions adjust the amounts of the fees they charge to market conditions, to the cost price and to the normative envelope. LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Tasi, Péter AU - Kardos, Barbara AU - Szijártó, Boglárka AU - Osipovskaya, Elizaveta TI - Refining part-time education. Methodological innovations and best practices in the online era TS - Methodological innovations and best practices in the online era T2 - ICERI2023 Proceedings 16th International Conference of Education, Research and Innovation PB - International Academy of Technology, Education and Development (IATED) CY - Sevilla SN - 9788409559428 T3 - ICERI Conference, ISSN 2340-1095 PY - 2023 SP - 6727 EP - 6735 PG - 9 DO - 10.21125/iceri.2023.1681 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34414347 ID - 34414347 AB - The rapid transition to online education in response to the COVID-19 pandemic has brought about significant methodological innovations and best practices, particularly in the realm of part-time education. Over the past six semesters, the necessity-driven solutions and subsequent refinements have paved the way for enhanced learning experiences and improved efficiency. In this study, we explore the ongoing process of refining applied solutions based on repeated student feedback in the context of part-time education. Part-time education necessitates meticulous preparation and organisation by instructors, as the limited number of contact hours compared to full-time education poses challenges in delivering knowledge through face-to-face interactions. Since the spring of 2020, we have fully transitioned part-time education to an online format, encompassing both real-time courses and self-paced learning through videos and e-learning materials. The modifications implemented thus far, informed by student feedback, have played a crucial role in optimising the learning environment. Notable adjustments include the elimination of introductory attendance classes, allowing students to delve directly into substantive content. In addition to the organisational aspects, our study acknowledges the mutual interest of instructors and students in maximising the efficiency of part-time training and fostering a rewarding learning experience. We emphasise the significance of addressing these areas within the framework of limited opportunities inherent to part-time education. By highlighting the advancements made thus far and outlining the future steps based on recently received feedback, we aim to contribute to the ongoing discourse on optimising part-time education and shaping its future trajectory. Through this research, we seek to shed light on the trans-formative potential of the COVID-19-induced online education paradigm, specifically within the context of part-time education. By sharing our experiences and insights, we hope to inspire educators and institutions to embrace and further refine the applied solutions, ultimately fostering an environment that promotes efficient learning and meaningful educational experiences for part-time students. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Török, László AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Szijártó, Boglárka TI - Környezeti számvitel a logisztika tükrében JF - LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK J2 - LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK VL - 9 PY - 2023 IS - 1 SP - 18 EP - 24 PG - 7 SN - 2416-0555 DO - 10.21405/logtrend.2023.9.1.18 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34105928 ID - 34105928 AB - Napjainkban a természeti erőforrások kiaknázása -mind ütemét, mind pedig módját illetően- fenntarthatatlan. Számos kutatás bizonyította már, hogy a globális szabályozási rendszeren túl, a vásárlók is egyre több "gyelmet fordítanak a fenntarthatóság kérdésére. Előszeretettel vesznek igénybe, illetve vásárolnak olyan szolgáltatást vagy terméket, melynek előállítás a környezetre gyakorolt káros hatások minimalizálása mellett történt. Ezen igény kielégítését szolgálja egyrészt a „zöld logisztika” melynek elsődleges célkitűzése, hogy csökkentse a hulladéktermelés, valamint szén-dioxid kibocsátás mértékét. A fentiek tükrében jelen tanulmányunk elsődleges célja, annak bemutatása, hogy a környezeti számvitel milyen szerepet tölt(het) be a gazdálkodók környezetvédelmi tevékenységében, különös tekintettel a logisztika területére. Ennek megfelelően ismertetésre kerülnek a környezeti számvitel főbb fejlődési irányai, kapcsolata a „hagyományos” számvitel rendszerével, valamint a legjelentősebb környezeti költségeket és hasznokat mérő modellek áttekintése. Today, the exploitation of natural resources is unsustainable, both in terms of the pace and the way it is carried out. Numerous studies have already shown that, beyond the global regulatory system, consumers are also becoming increasingly aware of environmental and sustainability issues. $ey prefer to use or buy services/products that have been produced with minimal environmental impact. To meet this demand, „green logistics” has the primary objective of reducing waste and carbon dioxide emissions. The primary objective of this paper is to demonstrate the role of environmental accounting in the environmental activities of farmers, with particular reference to the area of logistics. Accordingly, the main developments in environmental accounting, its relationship with ‚traditional’ accounting systems and an overview of the most relevant models for measuring environmental costs and bene"ts are presented. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Szijártó, Boglárka ED - Kresalek, Péter TI - A HAZAI ÜZLETI FELSŐOKTATÁSI KÉPZÉSEK KÖLTSÉGTÉRÍTÉSÉNEK MEGHATÁROZÁSÁT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK VIZSGÁLATA T2 - A számvitel és a controlling elmélete, gyakorlata PB - Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) CY - Budapest SN - 9786156342362 PY - 2022 SP - 189 EP - 201 PG - 13 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33074965 ID - 33074965 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Túróczi, Imre AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Szijártó, Boglárka AU - Pónusz, Mónika AU - Tóth, Róbert TI - A pénzügyi kockázatok mérséklésének szerepe és lehetséges módszerei a tervezési munkában JF - LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK J2 - LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK VL - 8 PY - 2022 IS - 1 SP - 28 EP - 33 PG - 6 SN - 2416-0555 DO - 10.21405/logtrend.2022.8.2.28 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/33450005 ID - 33450005 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Frányó, Zsófia AU - Kardos, Barbara AU - Siklósi, Ágnes AU - Szijártó, Boglárka AU - Török, Martina Zsófia AU - Veress, Attila AU - Zatykó, Zsuzsanna TI - Könyvvezetési ismeretek PB - Saldo Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Zrt. CY - Budapest PY - 2021 SP - 276 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32530713 ID - 32530713 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Veress, Attila AU - Szijártó, Boglárka AU - Frányó, Zsófia TI - Vezetői számvitel. Feladatgyűjtemény TS - Feladatgyűjtemény ET - 2 PB - Saldo Pénzügyi Tanácsadó és Informatikai Zrt. CY - Budapest PY - 2021 SP - 96 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32531225 ID - 32531225 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - THES AU - Szijártó, Boglárka TI - Az üzleti képzések költségtérítésének és önköltségének meghatározását befolyásoló tényezők vizsgálata a hazai felsőoktatásban PY - 2021 SP - 135 DO - 10.54598/001000 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32092864 ID - 32092864 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Veress, Attila AU - Siklósi, Ágnes AU - Kardos, Barbara AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Szijártó, Boglárka AU - Török, Martina Zsófia TI - Pénzügyi számvitel. példatár TS - példatár PB - Perfekt Zrt CY - Budapest PY - 2021 SP - 504 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/32530286 ID - 32530286 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - BOOK AU - Balázsiné Farkas, Katalin Éva AU - Frányó, Zsófia AU - Kardos, Barbara AU - Siklósi, Ágnes AU - Simon, Szilvia AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Szijártó, Boglárka AU - Török, Martina Zsófia AU - Veress, Attila TI - A számvitel alapjai példatár PB - SALDO Kiadó CY - Budapest PY - 2020 SP - 236 SN - 9789633948712 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31847488 ID - 31847488 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gyurcsik, Petronella AU - Tóth, Róbert AU - Karabassov, Rassul AU - Túróczi, Imre AU - Szijártó, Boglárka TI - Competitive business models from the perspective of profitability JF - ECONOMICS & WORKING CAPITAL J2 - ECON WORK CAPITAL VL - 2020 PY - 2020 IS - Special Issue SP - 7 EP - 11 PG - 5 SN - 2398-9491 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31785342 ID - 31785342 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tóth, Róbert AU - Karabassov, Rassul AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Szijártó, Boglárka TI - The effects of education and qualified workforce on improving corporate competitiveness JF - ECONOMICS & WORKING CAPITAL J2 - ECON WORK CAPITAL VL - 3-4 PY - 2020 IS - Special Issue SP - 42 EP - 52 PG - 11 SN - 2398-9491 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31434082 ID - 31434082 LA - English DB - MTMT ER - TY - CHAP AU - Tóth, Róbert AU - Gyurcsik, Petronella AU - Sisa, Krisztina Andrea AU - Kozma, Tímea AU - Szijártó, Boglárka ED - I, Markina TI - The spread of lean management and its connection with the financial and accounting information system T2 - Security Management of the 21st century: National and Geopolitical Aspects: Issue 2. PB - Nemoros CY - Prague SN - 9786110118149 PY - 2020 SP - 148 EP - 162 PG - 15 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31257800 ID - 31257800 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Gyurcsik, Petronella AU - Tóth, Róbert AU - Pónusz, Mónika AU - Szijártó, Boglárka TI - A kereskedelmi ágazat és vállalkozásainak közgazdasági és társadalmi jelentősége a vidéki térségek fejlődésében JF - A FALU J2 - A FALU VL - 34 PY - 2019 IS - 2 SP - 45 EP - 51 PG - 7 SN - 0237-4323 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/30704164 ID - 30704164 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Tóth, Róbert AU - Krisztina, Szük AU - Szijártó, Boglárka AU - Sisa, Krisztina Andrea TI - The Role of Modern Day Education and Qualifed Workforce in Improving Corporate and National Economic Competitiveness JF - POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT J2 - POLGÁRI SZEMLE VL - 15 PY - 2019 IS - Special Issue SP - 185 EP - 203 PG - 19 SN - 1786-6553 DO - 10.24307/psz.2020.0210 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31275564 ID - 31275564 LA - English DB - MTMT ER -