@book{MTMT:34728837, title = {Példatár a pénzügyi számvitelhez}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34728837}, isbn = {9786155249990}, author = {Veress, Attila and Siklósi, Ágnes and Sisa, Krisztina Andrea and Kardos, Barbara and Szijártó, Boglárka and Török, Martina Zsófia}, editor = {Siklósi, Ágnes}, publisher = {Penta Unió Oktatási Centrum}, unique-id = {34728837}, abstract = {A Példatár a gazdasági felsőoktatás Pénzügyi számvitel tantárgyának/tantárgyainak és a Vállalkozási mérlegképes könyvelő képzés Pénzügyi számvitel követelmény moduljának gyakorlati szintű feldolgozását célozta meg. A Példatár jól átgondolt, tematikához illesztett fejezeteinek feladatait a szerzők két csoportba rendezték: Tanórai megoldásra felkínált feladatok, amelyeknek a megoldásai nincsenek közölve a példatárban. Teljeskörűen kidolgozott (megoldott) gyakorló feladatok, amelyek az önálló, „otthoni” gyakorlást segítik majd. A Példatárban minden tanórai példának van egy párja a megoldott gyakorló feladatok között. Ez nagy segítség azoknak a hallgatóknak, képzésben résztvevők, akik a tanórákon nem ebből a példatárból tanulnak. A megoldott gyakorló feladatok alapján a nem megoldott tanórai megoldásra felkínált feladatokat is ki tudják dolgozni. A szerzők mindannyian a Budapesti Gazdasági Egyetem Pénzügyi és Számviteli Karának Számvitel Tanszékének főállású oktatói. A példatár az ő több éves oktatói és gyakorlati tapasztalataik alapján készült el. A Példatárat ajánljuk a vállalkozási mérlegképes könyvelő képzéshez, a közgazdasági technikumok tanulóinak és a gazdasági felsőoktatás hallgatóinak. A PENTA UNIÓ Zrt. távoktatásos vállalkozási mérlegképes könyvelő képzésein résztvevők a kiadványt elektronikus formában a pénzügyi-számvitel modul tananyagának részeként kapják meg. A papíralapú kiadványt 25% kedvezménnyel rendelhetik meg (a kedvezményt utólag tudjuk jóváírni, ezért ez esetben ne válassza a bankkártyás fizetést! Megrendeléskor a jegyzeteknél kérjük feltüntetni a képzési csoport azonosítóját).}, year = {2024} } @inproceedings{MTMT:34835093, title = {Is There a Place for Regular Mid-Semester Assessments in Higher Education?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34835093}, author = {Frányó, Zsófia and Tasi, Péter and Szijártó, Boglárka and Kardos, Barbara}, booktitle = {NEW PERSPECTIVES IN SCIENCE EDUCATION 13th Edition}, unique-id = {34835093}, year = {2024}, pages = {185-192} } @article{MTMT:35610674, title = {Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35610674}, author = {Szijártó, Boglárka and Frányó, Zsófia and Estók, Ágnes}, doi = {10.14267/VEZTUD.2024.KSZ.05}, journal-iso = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, journal = {VEZETÉSTUDOMÁNY}, volume = {55}, unique-id = {35610674}, issn = {0133-0179}, abstract = {A felsőoktatás feladata a jövő munkavállalójának tanulás iránti elköteleződését megalapozni. Napjaink egyetemi hallgatóinak (COVID-diák-generáció) a világjárvány alapvetően meghatározta tanulmányait: a pandémia nem kedvezett a tanulás hatékonyságának és a tanulók motivációjának. A számviteloktatás kontextusában több kutatás kiemelte a motiválás oktatói feladatait és az oktatók hatását a hallgatói teljesítményre. Jelen kutatás három hipotézise a hallgatók előképzettségével, az alapszak választásával, érdeklődésének változásával (látens módon az oktatók hatásával), illetve a hallgatók első évben elért eredményeivel kapcsolatos. Az adatgyűjtés kérdőívvel zajlott 2022 és 2023 őszén, a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak körében. Az eredmények alapján a hallgatók előképzettsége bár meghatározza az alapszakválasztást (H1), de nem hozható összefüggésbe már az első éves eredményekkel sem (H2). A megkérdezett hallgatók többségének kezdeti, számvitel iránti érdeklődése pozitív irányba változott, amely változásban az oktatók előadásmódjának kiemelt szerepe van, és amely változás pozitív összefüggésbe hozható a tanulmányi eredményekkel (H3). A szerzők következtetése, hogy a hallgatók szakmai érdeklődésének felkeltése lehetséges és kiemelten fontos oktatói feladat.}, year = {2024}, pages = {53-66}, orcid-numbers = {Estók, Ágnes/0009-0003-7187-4231} } @book{MTMT:34145369, title = {Példatár a számvitel alapjaihoz. Könyvviteli ismeretek}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34145369}, isbn = {9786155249945}, author = {Balázsiné Farkas, Katalin Éva and Frányó, Zsófia and Kardos, Barbara and Siklósi, Ágnes and Simon, Szilvia and Sisa, Krisztina Andrea and Szijártó, Boglárka and Török, Martina Zsófia and Veress, Attila}, publisher = {Penta Unió Oktatási Centrum}, unique-id = {34145369}, abstract = {A Példatár a gazdasági felsőoktatás Számvitel alapjai tantárgyának és a Vállalkozási mérlegképes könyvelő képzés Könyvviteli ismeretek követelménymoduljának gyakorlati szintű feldolgozását célozta meg. Ajánljuk a mérlegképes könyvelő- és a pénzügyi-számviteli ügyintézői képzésekhez, a közgazdasági technikumoknak, a gazdasági felsőoktatás hallgatónak és mindenkinek, aki először próbál eligazodni a számvitel szövevényes útvesztőjében.}, year = {2023} } @inproceedings{MTMT:34164480, title = {Számvitel és controlling. oktatási kihívások és megoldások}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34164480}, author = {Frányó, Zsófia and Szijártó, Boglárka and Török, Martina Zsófia}, booktitle = {A számvitel és a controlling elmélete, gyakorlata}, unique-id = {34164480}, abstract = {Századunkban a lemorzsolódás csökkentése, illetve a minőség fejlesztése mellett alapvető feladat segíteni a hallgatókat abban, hogy magabiztosan boldoguljanak egy komplex, bizonytalan világban. Ennek megfelelően megindult az intézmények expliciten értékközpontú stratégiai fejlesztése, melynek elengedhetetlen része annak vizsgálata, hogy hogyan konceptualizálják céljaikat és az őket érő kihívásokat az oktatási folyamat fő ágensei, az oktatók. Az empirikus kutatás célja feltérképezni a BGE PSZK Számvitel tanszéki oktatóinak gondolkodását. A kutatás során a tanszék 17 oktatójával készült interjú került elemzésre. A két kódoló által végzett tematikus szövegelemzés induktív logikát követett, amelyből kialakult a célok, kihívások és lehetséges megoldások rendszere. Az elemzés alapján az oktatók által képviselt célok sokrétűek, elsősorban kognitív, praktikus és stratégiai jellegűek. A kihívások a hallgatói sokféleség, a külső adottságok és az oktatók személyes dilemmáinak témáit vetik fel, míg a megoldások az oktatásmódszertan és a kapcsolatépítés kérdéskörébe vezetnek. Az interjú utolsó témája az oktatók küldetése volt, ahol affektív és szociális tényezők kerültek előtérbe.}, year = {2023}, pages = {40-53} } @article{MTMT:34509323, title = {The Challenges of Cost Accounting of Hungarian Higher Education – especially Competitiveness Aspect}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34509323}, author = {Szijártó, Boglárka and Lentner, Csaba and Tóth, Róbert}, journal-iso = {ACTA POLYTECH HUNG}, journal = {ACTA POLYTECHNICA HUNGARICA}, volume = {20}, unique-id = {34509323}, issn = {1785-8860}, abstract = {A knowledge-based society is a major contribution to increasing competitiveness. Higher education institutions play a crucial role in the life of a national economy. Higher education in Hungary has undergone several transformations over the past two decades. In order to address the challenges of competition in the higher education sector, it is necessary to provide adequate financial information and to know the costs of activities and training. To improve their sustainability, universities need to develop the right tools to determine the total cost of their training. In our research, we focused on the factors that play a role in the costing of economics courses in Hungary. The research has statistically confirmed that the more prestigious and well-known higher education institutions set their tuition fees at the upper end of the differentiated normative range for a given field of study. Institutions adjust the amounts of the fees they charge to market conditions, to the cost price and to the normative envelope.}, keywords = {Higher education; Cost accounting; Financing; Hungary; managerial accounting}, year = {2023}, eissn = {1785-8860}, pages = {251-268}, orcid-numbers = {Lentner, Csaba/0000-0003-2241-782X} } @{MTMT:34414347, title = {Refining part-time education. Methodological innovations and best practices in the online era}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34414347}, author = {Tasi, Péter and Kardos, Barbara and Szijártó, Boglárka and Osipovskaya, Elizaveta}, booktitle = {ICERI2023 Proceedings 16th International Conference of Education, Research and Innovation}, doi = {10.21125/iceri.2023.1681}, unique-id = {34414347}, abstract = {The rapid transition to online education in response to the COVID-19 pandemic has brought about significant methodological innovations and best practices, particularly in the realm of part-time education. Over the past six semesters, the necessity-driven solutions and subsequent refinements have paved the way for enhanced learning experiences and improved efficiency. In this study, we explore the ongoing process of refining applied solutions based on repeated student feedback in the context of part-time education. Part-time education necessitates meticulous preparation and organisation by instructors, as the limited number of contact hours compared to full-time education poses challenges in delivering knowledge through face-to-face interactions. Since the spring of 2020, we have fully transitioned part-time education to an online format, encompassing both real-time courses and self-paced learning through videos and e-learning materials. The modifications implemented thus far, informed by student feedback, have played a crucial role in optimising the learning environment. Notable adjustments include the elimination of introductory attendance classes, allowing students to delve directly into substantive content. In addition to the organisational aspects, our study acknowledges the mutual interest of instructors and students in maximising the efficiency of part-time training and fostering a rewarding learning experience. We emphasise the significance of addressing these areas within the framework of limited opportunities inherent to part-time education. By highlighting the advancements made thus far and outlining the future steps based on recently received feedback, we aim to contribute to the ongoing discourse on optimising part-time education and shaping its future trajectory. Through this research, we seek to shed light on the trans-formative potential of the COVID-19-induced online education paradigm, specifically within the context of part-time education. By sharing our experiences and insights, we hope to inspire educators and institutions to embrace and further refine the applied solutions, ultimately fostering an environment that promotes efficient learning and meaningful educational experiences for part-time students.}, keywords = {online education; COVID-19; Online learning environment; Part-time education}, year = {2023}, pages = {6727-6735} } @article{MTMT:34105928, title = {Környezeti számvitel a logisztika tükrében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34105928}, author = {Török, László and Sisa, Krisztina Andrea and Szijártó, Boglárka}, doi = {10.21405/logtrend.2023.9.1.18}, journal-iso = {LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK}, journal = {LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK}, volume = {9}, unique-id = {34105928}, issn = {2416-0555}, abstract = {Napjainkban a természeti erőforrások kiaknázása -mind ütemét, mind pedig módját illetően- fenntarthatatlan. Számos kutatás bizonyította már, hogy a globális szabályozási rendszeren túl, a vásárlók is egyre több "gyelmet fordítanak a fenntarthatóság kérdésére. Előszeretettel vesznek igénybe, illetve vásárolnak olyan szolgáltatást vagy terméket, melynek előállítás a környezetre gyakorolt káros hatások minimalizálása mellett történt. Ezen igény kielégítését szolgálja egyrészt a „zöld logisztika” melynek elsődleges célkitűzése, hogy csökkentse a hulladéktermelés, valamint szén-dioxid kibocsátás mértékét. A fentiek tükrében jelen tanulmányunk elsődleges célja, annak bemutatása, hogy a környezeti számvitel milyen szerepet tölt(het) be a gazdálkodók környezetvédelmi tevékenységében, különös tekintettel a logisztika területére. Ennek megfelelően ismertetésre kerülnek a környezeti számvitel főbb fejlődési irányai, kapcsolata a „hagyományos” számvitel rendszerével, valamint a legjelentősebb környezeti költségeket és hasznokat mérő modellek áttekintése. Today, the exploitation of natural resources is unsustainable, both in terms of the pace and the way it is carried out. Numerous studies have already shown that, beyond the global regulatory system, consumers are also becoming increasingly aware of environmental and sustainability issues. $ey prefer to use or buy services/products that have been produced with minimal environmental impact. To meet this demand, „green logistics” has the primary objective of reducing waste and carbon dioxide emissions. The primary objective of this paper is to demonstrate the role of environmental accounting in the environmental activities of farmers, with particular reference to the area of logistics. Accordingly, the main developments in environmental accounting, its relationship with ‚traditional’ accounting systems and an overview of the most relevant models for measuring environmental costs and bene"ts are presented.}, year = {2023}, pages = {18-24} } @inbook{MTMT:33074965, title = {A HAZAI ÜZLETI FELSŐOKTATÁSI KÉPZÉSEK KÖLTSÉGTÉRÍTÉSÉNEK MEGHATÁROZÁSÁT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK VIZSGÁLATA}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33074965}, author = {Szijártó, Boglárka}, booktitle = {A számvitel és a controlling elmélete, gyakorlata}, unique-id = {33074965}, year = {2022}, pages = {189-201} } @article{MTMT:33450005, title = {A pénzügyi kockázatok mérséklésének szerepe és lehetséges módszerei a tervezési munkában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33450005}, author = {Túróczi, Imre and Sisa, Krisztina Andrea and Szijártó, Boglárka and Pónusz, Mónika and Tóth, Róbert}, doi = {10.21405/logtrend.2022.8.2.28}, journal-iso = {LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK}, journal = {LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK}, volume = {8}, unique-id = {33450005}, issn = {2416-0555}, year = {2022}, pages = {28-33} } @book{MTMT:32530713, title = {Könyvvezetési ismeretek}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32530713}, author = {Frányó, Zsófia and Kardos, Barbara and Siklósi, Ágnes and Szijártó, Boglárka and Török, Martina Zsófia and Veress, Attila and Zatykó, Zsuzsanna}, publisher = {Saldo Zrt.}, unique-id = {32530713}, year = {2021} } @book{MTMT:32531225, title = {Vezetői számvitel. Feladatgyűjtemény}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32531225}, author = {Sisa, Krisztina Andrea and Veress, Attila and Szijártó, Boglárka and Frányó, Zsófia}, publisher = {Saldo Zrt.}, unique-id = {32531225}, year = {2021} } @mastersthesis{MTMT:32092864, title = {Az üzleti képzések költségtérítésének és önköltségének meghatározását befolyásoló tényezők vizsgálata a hazai felsőoktatásban}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32092864}, author = {Szijártó, Boglárka}, doi = {10.54598/001000}, unique-id = {32092864}, year = {2021} } @book{MTMT:32530286, title = {Pénzügyi számvitel. példatár}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/32530286}, author = {Veress, Attila and Siklósi, Ágnes and Kardos, Barbara and Sisa, Krisztina Andrea and Szijártó, Boglárka and Török, Martina Zsófia}, publisher = {Perfekt Gazdasági Tanácsadó Oktató és Kiadó Rt.}, unique-id = {32530286}, year = {2021} } @book{MTMT:31847488, title = {A számvitel alapjai példatár}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31847488}, isbn = {9789633948712}, author = {Balázsiné Farkas, Katalin Éva and Frányó, Zsófia and Kardos, Barbara and Siklósi, Ágnes and Simon, Szilvia and Sisa, Krisztina Andrea and Szijártó, Boglárka and Török, Martina Zsófia and Veress, Attila}, publisher = {SALDO Zrt}, unique-id = {31847488}, year = {2020} } @article{MTMT:31785342, title = {Competitive business models from the perspective of profitability}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31785342}, author = {Gyurcsik, Petronella and Tóth, Róbert and Karabassov, Rassul and Túróczi, Imre and Szijártó, Boglárka}, journal-iso = {ECON WORK CAPITAL}, journal = {ECONOMICS & WORKING CAPITAL}, volume = {2020}, unique-id = {31785342}, issn = {2398-9491}, year = {2020}, pages = {7-11} } @article{MTMT:31434082, title = {The effects of education and qualified workforce on improving corporate competitiveness}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31434082}, author = {Tóth, Róbert and Karabassov, Rassul and Sisa, Krisztina Andrea and Szijártó, Boglárka}, journal-iso = {ECON WORK CAPITAL}, journal = {ECONOMICS & WORKING CAPITAL}, volume = {3-4}, unique-id = {31434082}, issn = {2398-9491}, year = {2020}, pages = {42-52} } @inbook{MTMT:31257800, title = {The spread of lean management and its connection with the financial and accounting information system}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31257800}, author = {Tóth, Róbert and Gyurcsik, Petronella and Sisa, Krisztina Andrea and Kozma, Tímea and Szijártó, Boglárka}, booktitle = {Security Management of the 21st century: National and Geopolitical Aspects: Issue 2.}, unique-id = {31257800}, year = {2020}, pages = {148-162} } @article{MTMT:30704164, title = {A kereskedelmi ágazat és vállalkozásainak közgazdasági és társadalmi jelentősége a vidéki térségek fejlődésében}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/30704164}, author = {Gyurcsik, Petronella and Tóth, Róbert and Pónusz, Mónika and Szijártó, Boglárka}, journal-iso = {A FALU}, journal = {A FALU}, volume = {34}, unique-id = {30704164}, issn = {0237-4323}, year = {2019}, pages = {45-51} } @article{MTMT:31275564, title = {The Role of Modern Day Education and Qualifed Workforce in Improving Corporate and National Economic Competitiveness}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31275564}, author = {Tóth, Róbert and Krisztina, Szük and Szijártó, Boglárka and Sisa, Krisztina Andrea}, doi = {10.24307/psz.2020.0210}, journal-iso = {POLGÁRI SZEMLE}, journal = {POLGÁRI SZEMLE: GAZDASÁGI ÉS TÁRSADALMI FOLYÓIRAT}, volume = {15}, unique-id = {31275564}, issn = {1786-6553}, year = {2019}, eissn = {1786-8823}, pages = {185-203} }