2023
1.
KERÉKNYOMOK : 15 pp. 61-79. , 19 p. (2023)
Közlemény:34125401 Egyeztetett Forrás Folyóiratcikk (Szakcikk ) Tudományos
Ebben a tanulmányban a cselekvőképesség különböző megközelítéseit tekintem át. Az írás fő célja, hogy felvázoljon egy buddhista szemléleten alapuló cselekvőképességet. Elsőként Archer elméleti keretét mutatom be, aki a szociológiában klasszikusnak számító problémával, a cselekvés és a struktúra összefüggésének kérdésével foglalkozik. Szerinte a kettő közötti közvetítő elem az emberek belső párbeszéde, amellyel képesek távolságot képezni maguk és a fennálló társadalmi viszonyok között. Ezen alapul szerinte az emberek cselekvőképessége és reflexivitása. Burkitt szintén szociológiai szemléletet képvisel, viszont a kapcsolatalapú, relacionista kiindulópontból tárgyalja a cselekvőképesség kérdését. Az érzések szerepének (és a velük kapcsolatos reflexív megközelítés) hangsúlyozása mellett felhasználja a buddhista meditáció példáját mint az érzésekhez való alternatív megközelítési formát. Végül az írás kitér Wright evolucionista szemléletére, amelyet a szerző kifejezetten a buddhista alapelvekkel igyekszik összekötni. A különböző megközelítések összefoglalása után a befejezés további kutatási irányokat is felvet.
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[34125401] [Egyeztetett]
2.
JOURNAL OF FUTURES STUDIES 28 : 1 pp. 41-54. , 14 p. (2023)
Közlemény:33717646 Egyeztetett Forrás Idéző Folyóiratcikk (Szakcikk ) Tudományos
Nyilvános idéző összesen: 1 | Független: 1 | Függő: 0 | Nem jelölt: 0 | WoS jelölt: 1 | WoS/Scopus jelölt: 1 | DOI jelölt: 1
Recent years have brought dramatic changes in the social and economic world. This shows that futures are both unpredictable and uncertain, as well as important points of reference. This is also true for business schools. Therefore, this paper aims to understand how business schools construct the term future and what they claim to do about it in terms of their agency. Our findings are based on discourse analysis of the external communication of 100 business schools globally. Through the examination we identified 6 agency frames, namely (a) preparing, (b) shaping, (c) responsibility, (d) exploring, (e) personal futures, (f) adapting.
Szakcikk (Folyóiratcikk) | Tudományos[33717646] [Egyeztetett]
2025-05-12 07:38