@misc{MTMT:35717715, title = {Hungarológiai Évkönyv 2024. XXV. évfolyam 1. szám: Köszöntő kötet Nádor Orsolya tiszteletére}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35717715}, editor = {Dóla, Mónika and Schmidt, Ildikó and Szűcs, Tibor}, unique-id = {35717715}, year = {2024}, orcid-numbers = {Szűcs, Tibor/0000-0002-0755-997X} } @article{MTMT:35601548, title = {A reaktív kommunikáció jelensége}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35601548}, author = {Schmidt, Ildikó}, journal-iso = {HUNG ÉVK}, journal = {HUNGAROLÓGIAI ÉVKÖNYV}, volume = {25}, unique-id = {35601548}, issn = {1585-9673}, year = {2024}, eissn = {2063-7543}, pages = {167-173} } @article{MTMT:35439241, title = {Heterogén nyelvi hátterű diákok tudásmérése és értékelése a felső tagozaton és a középiskolában}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35439241}, author = {Schmidt, Ildikó}, doi = {10.21030/anyp.2024.3.1}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {17}, unique-id = {35439241}, abstract = {A magyar köznevelésben egyre nagyobb számban tanulnak heterogén nyelvi hátterű diákok, akik a középiskolát befejezve a felsőoktatásban folytatják tanulmányaikat. A nyelvi erőforrásaikat illetően a magyar nyelv mellett több nyelv vagy beszédmód párhuzamosan jelenik meg. A nyelvhasználatukra jellemző, hogy míg a szóbeli kommunikáció során a magyar elsőnyelvi beszélőkre hasonlító jegyeket mutatnak, addig az írásbeli produkcióikban már megfigyelhetők eltérések. Ha pedig a különféle tudományterületekhez kapcsolódó szaknyelvekről van szó, még a szóbeli kommunikáció is gondot okoz nekik, nem beszélve az írásbeli sajátosságokról. Jelen tanulmány tanári és tanulói páros empirikus adatokon keresztül mutatja be, hogy milyen nyelvhasználói csoportokba rendeződnek a heterogén nyelvi hátterű diákok a tanulással kapcsolatos írásbeli és szóbeli kommunikációjuk jellegzetességei alapján, valamint kitér arra, hogy a tanári értékelés miként kapcsolódik össze a nyelvhasználati sajátosságokkal.}, year = {2024}, eissn = {2060-0623}, pages = {1-12} } @{MTMT:33828667, title = {Ukrajnából Magyarországra érkező gyermekek iskolai inklúziója 2.. Narratív elemzés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33828667}, author = {Márku, Anita and Schmidt, Ildikó}, booktitle = {Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája}, unique-id = {33828667}, year = {2023}, pages = {92-93} } @{MTMT:33828662, title = {Ukrajnából Magyarországra érkező gyerekek iskolai inklúziója 1.. Részvételiség: kutatási célok és eljárások}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33828662}, author = {Márku, Anita and Schmidt, Ildikó}, booktitle = {Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája}, unique-id = {33828662}, year = {2023}, pages = {90-91} } @article{MTMT:35717606, title = {Előszó}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35717606}, author = {Schmidt, Ildikó}, doi = {10.51139/monye.2023.3-4.7.8}, journal-iso = {MODERN NYELVOKTATÁS}, journal = {MODERN NYELVOKTATÁS}, volume = {29}, unique-id = {35717606}, issn = {1219-638X}, year = {2023}, eissn = {3058-0757}, pages = {7} } @article{MTMT:35717585, title = {Két iskola, két jógyakorlat}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35717585}, author = {Schmidt, Ildikó and Balogh, Lili and Ottucsák, Melinda}, doi = {10.51139/monye.2023.3-4.147.161}, journal-iso = {MODERN NYELVOKTATÁS}, journal = {MODERN NYELVOKTATÁS}, volume = {29}, unique-id = {35717585}, issn = {1219-638X}, year = {2023}, eissn = {3058-0757}, pages = {147}, orcid-numbers = {Schmidt, Ildikó/0000-0002-7873-9767; Balogh, Lili/0009-0000-7407-6858; Ottucsák, Melinda/0009-0000-2381-2106} } @article{MTMT:34160427, title = {Betekintés a nyelvfejlődés különféle szegmenseibe. Bóna Judit – Murányi Sarolta szerk.: A nyelvfejlődés folyamata koragyermekkortól kamaszkorig. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest. 2022. 195 oldal}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34160427}, author = {Schmidt, Ildikó}, doi = {10.21030/anyp.2023.2.6}, journal-iso = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, journal = {ANYANYELV-PEDAGÓGIA}, volume = {16}, unique-id = {34160427}, year = {2023}, eissn = {2060-0623}, pages = {82-85} } @inproceedings{MTMT:33787674, title = {Ukrajnából Magyarországra érkező gyermekek iskolai inklúziója 2. Narratív elemzés}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33787674}, author = {Schmidt, Ildikó}, booktitle = {Pelikon 2023. A nyelv megújuló szerepe az oktatásban. A Peli III. oktatásnyelvészeti konferenciája}, unique-id = {33787674}, year = {2023}, pages = {1} } @book{MTMT:33787623, title = {A sikeres iskolai inklúzió tényezői}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/33787623}, isbn = {9789634149699}, author = {Schmidt, Ildikó}, publisher = {L'Harmattan (Budapest); L'Harmattan Publishing}, unique-id = {33787623}, year = {2023} }