TY - JOUR AU - Morauszky, Tamás TI - Das Malenkij Robot und dessen soziale, kulturelle und gesellschaftliche Folgen in Gávavencsellő im Komitat Szabolcs JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 12 PY - 2024 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35080618 ID - 35080618 LA - German DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Bathó, Gábor TI - Adalékok a tárca nélküli miniszteri pozícióhoz az I. világháborúban és az azt követő időszakra JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - XI PY - 2023 IS - 1 SP - 88 EP - 92 PG - 5 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35483299 ID - 35483299 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Dér, Csaba Dezső AU - Alexandre, Árpád Szigethy TI - International festival communication. The Sziget’s example JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 11 PY - 2023 IS - 1 SP - 37 EP - 45 PG - 9 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/35078933 ID - 35078933 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Makszim Györgyné Nagy, Tímea TI - A Térségi Vállalkozási Térszerkezeti Modell elméleti bemutatása JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 11 PY - 2023 IS - 1 SP - 123 EP - 152 PG - 30 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34720496 ID - 34720496 AB - Absztrakt: Tanulmányomban a vállalkozások térszerkezeti jellemzőinek elméleti modelljét kívánom bemutatni, melynek a Térségi Vállalkozási Térszerkezeti Modell nevet adtam. Ez a modell egy területileg integrált vállalkozási térszerkezeti modell, amely egy kiválasztott térségben a vállalkozási struktúra területi fejlődésre gyakorolt hatásainak mérésére hivatott. A Térségi Vállalkozási Térszerkezeti Modell a vállalkozások kvantitatív és kvalitatív jellemzőit, azok összefüggésrendszerét veszi górcső alá, figyelembe véve, hogy a vállalkozások strukturális jellemzői mélyen beágyazódnak a makro- és mezoszintű gazdasági folyamatokba. A modellalkotás folyamatát komoly szakirodalmi áttekintés előzte meg, melyek közül részletesen foglalkoztam a Paul Krugman (2003) által képviselt Új gazdaságföldrajz elmélettel, a Michael Porter (1990) munkásságához kötődő Rombusz-modellel, Michael Storper (1997) Szentháromság-modelljével, valamint Lengyel Imre regionális versenyképességi Piramis-modelljével (Lengyel, 2000). Ezek eredményeire épül az a gondolati keret, mely révén a térszerkezet és a területi folyamatok vállalkozási szférára gyakorolt hatása empirikusan elemezhetővé válik. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Hegyesi, Lajos TI - Online politikai marketingmodell: személyes meggyőzés, politikai attitűd alapján JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 11 PY - 2023 IS - 1 SP - 54 EP - 74 PG - 21 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34580828 ID - 34580828 AB - Tanulmányunkban az Online Politikai Marketing újszerű alkalmazásának bemutatására teszünk kísérletet. A politikai pártok célja a hatalom megszerzése, megtartása, mely a szavazatok megszerzésén és birtoklásán alapul. A szavazat a politikai versengés legfontosabb kvantitatív terméke. Ez valamennyi politikai tevékenység és a politikai marketing szintézise. Minden politikai rezsimnek, a választás adja a legitimitását, mely a többségi szavazatok megszerzésén és birtoklásán alapul. Annak felmutatása a célunk, hogy a politikai választási kampányokra fordított összege, hogyan használhatók fel hatékonyabban, a választói ítéletalkotás lehetséges befolyásolására. Személyre szóló, releváns üzenetek küldését preferáljuk a választóknak (politikai mikrocélzás). A javasolt Online Politikai Marketing modell alapját az a hipotézis képezi, hogy a politikai szavazat is egy termék. A társadalom életét alapvetően meghatározó, rendkívül fontos, társadalmi termék, a társadalmi vélemény kifejezése, megnyilvánulása. Ezen analógia mentén, a politikatudományban ismert komparatív összehasonlító eljárást alkalmaztuk. Viszonyítási alapot a marketingelméletben népszerű Online Viselkedésalapú Reklámozás (Online Behavioral Advertising OBA) procedúra képezi. LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Alpár, Vera TI - Lehet-e területfejlesztési eszköz az oktatási rendszer? JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 11 PY - 2023 IS - 1 SP - 46 EP - 53 PG - 8 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34576944 ID - 34576944 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Klein, Tamás TI - Abstract. A koronavírus-járvány egyes alkotmányossági dilemmái, különös tekintettel a veszélyhelyzet alkotmányos kereteire és egyes alapjogok korlátozhatóságára című tanulmány angol nyelvű összefoglalója (absztrakt) TS - A koronavírus-járvány egyes alkotmányossági dilemmái, különös tekintettel a veszélyhelyzet alkotmányos kereteire és egyes alapjogok korlátozhatóságára című tanulmány angol nyelvű összefoglalója (absztrakt) JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 11 PY - 2023 IS - 1 SP - 10 EP - 12 PG - 3 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34562457 ID - 34562457 N1 - Az angol nyelvű absztrakt az azonos folyóirat, azonos számában megjelent, A koronavírus-járvány egyes alkotmányossági dilemmái, különös tekintettel a veszélyhelyzet alkotmányos kereteire és egyes alapjogok korlátozhatóságára című tanulmány (Kommunikáció, Média, Gazdaság 2023/1. szám) összefoglalója. LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Klein, Tamás TI - A koronavírus-járvány egyes alkotmányossági dilemmái, különös tekintettel a veszélyhelyzet alkotmányos kereteire és egyes alapjogok korlátozhatóságára JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 11 PY - 2023 IS - 1 SP - 10 EP - 27 PG - 18 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34562450 ID - 34562450 LA - Hungarian DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Csáky, Ádám TI - Interpretations of power in the EU region JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 11 PY - 2023 IS - 1 SP - 174 EP - 182 PG - 9 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/34012501 ID - 34012501 LA - English DB - MTMT ER - TY - JOUR AU - Csáky, Ádám TI - Intertwined politics in Japan JF - KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG J2 - KOMM MÉDIA GAZD VL - 11 PY - 2023 IS - 1 SP - 153 EP - 173 PG - 21 SN - 1589-9500 UR - https://m2.mtmt.hu/api/publication/31644103 ID - 31644103 LA - English DB - MTMT ER -