@article{MTMT:35080618, title = {Das Malenkij Robot und dessen soziale, kulturelle und gesellschaftliche Folgen in Gávavencsellő im Komitat Szabolcs}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35080618}, author = {Morauszky, Tamás}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {12}, unique-id = {35080618}, issn = {1589-9500}, year = {2024} } @article{MTMT:31644103, title = {Intertwined politics in Japan}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/31644103}, author = {Csáky, Ádám}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {31644103}, issn = {1589-9500}, year = {2023}, pages = {153-173} } @article{MTMT:34012501, title = {Interpretations of power in the EU region}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34012501}, author = {Csáky, Ádám}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {34012501}, issn = {1589-9500}, year = {2023}, pages = {174-182} } @article{MTMT:34562450, title = {A koronavírus-járvány egyes alkotmányossági dilemmái, különös tekintettel a veszélyhelyzet alkotmányos kereteire és egyes alapjogok korlátozhatóságára}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34562450}, author = {Klein, Tamás}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {34562450}, issn = {1589-9500}, year = {2023}, pages = {10-27} } @article{MTMT:34562457, title = {Abstract. A koronavírus-járvány egyes alkotmányossági dilemmái, különös tekintettel a veszélyhelyzet alkotmányos kereteire és egyes alapjogok korlátozhatóságára című tanulmány angol nyelvű összefoglalója (absztrakt)}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34562457}, author = {Klein, Tamás}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {34562457}, issn = {1589-9500}, year = {2023}, pages = {10-12} } @article{MTMT:34576944, title = {Lehet-e területfejlesztési eszköz az oktatási rendszer?}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34576944}, author = {Alpár, Vera}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {34576944}, issn = {1589-9500}, year = {2023}, pages = {46-53} } @article{MTMT:34580828, title = {Online politikai marketingmodell: személyes meggyőzés, politikai attitűd alapján}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34580828}, author = {Hegyesi, Lajos}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {34580828}, issn = {1589-9500}, abstract = {Tanulmányunkban az Online Politikai Marketing újszerű alkalmazásának bemutatására teszünk kísérletet. A politikai pártok célja a hatalom megszerzése, megtartása, mely a szavazatok megszerzésén és birtoklásán alapul. A szavazat a politikai versengés legfontosabb kvantitatív terméke. Ez valamennyi politikai tevékenység és a politikai marketing szintézise. Minden politikai rezsimnek, a választás adja a legitimitását, mely a többségi szavazatok megszerzésén és birtoklásán alapul. Annak felmutatása a célunk, hogy a politikai választási kampányokra fordított összege, hogyan használhatók fel hatékonyabban, a választói ítéletalkotás lehetséges befolyásolására. Személyre szóló, releváns üzenetek küldését preferáljuk a választóknak (politikai mikrocélzás). A javasolt Online Politikai Marketing modell alapját az a hipotézis képezi, hogy a politikai szavazat is egy termék. A társadalom életét alapvetően meghatározó, rendkívül fontos, társadalmi termék, a társadalmi vélemény kifejezése, megnyilvánulása. Ezen analógia mentén, a politikatudományban ismert komparatív összehasonlító eljárást alkalmaztuk. Viszonyítási alapot a marketingelméletben népszerű Online Viselkedésalapú Reklámozás (Online Behavioral Advertising OBA) procedúra képezi.}, year = {2023}, pages = {54-74} } @article{MTMT:34720496, title = {A Térségi Vállalkozási Térszerkezeti Modell elméleti bemutatása}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/34720496}, author = {Makszim Györgyné Nagy, Tímea}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {34720496}, issn = {1589-9500}, abstract = {Absztrakt: Tanulmányomban a vállalkozások térszerkezeti jellemzőinek elméleti modelljét kívánom bemutatni, melynek a Térségi Vállalkozási Térszerkezeti Modell nevet adtam. Ez a modell egy területileg integrált vállalkozási térszerkezeti modell, amely egy kiválasztott térségben a vállalkozási struktúra területi fejlődésre gyakorolt hatásainak mérésére hivatott. A Térségi Vállalkozási Térszerkezeti Modell a vállalkozások kvantitatív és kvalitatív jellemzőit, azok összefüggésrendszerét veszi górcső alá, figyelembe véve, hogy a vállalkozások strukturális jellemzői mélyen beágyazódnak a makro- és mezoszintű gazdasági folyamatokba. A modellalkotás folyamatát komoly szakirodalmi áttekintés előzte meg, melyek közül részletesen foglalkoztam a Paul Krugman (2003) által képviselt Új gazdaságföldrajz elmélettel, a Michael Porter (1990) munkásságához kötődő Rombusz-modellel, Michael Storper (1997) Szentháromság-modelljével, valamint Lengyel Imre regionális versenyképességi Piramis-modelljével (Lengyel, 2000). Ezek eredményeire épül az a gondolati keret, mely révén a térszerkezet és a területi folyamatok vállalkozási szférára gyakorolt hatása empirikusan elemezhetővé válik.}, year = {2023}, pages = {123-152} } @article{MTMT:35078933, title = {International festival communication. The Sziget’s example}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35078933}, author = {Dér, Csaba Dezső and Alexandre, Árpád Szigethy}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {35078933}, issn = {1589-9500}, year = {2023}, pages = {37-45}, orcid-numbers = {Dér, Csaba Dezső/0000-0002-2873-3586} } @article{MTMT:35483299, title = {Adalékok a tárca nélküli miniszteri pozícióhoz az I. világháborúban és az azt követő időszakra}, url = {https://m2.mtmt.hu/api/publication/35483299}, author = {Bathó, Gábor}, journal-iso = {KOMM MÉDIA GAZD}, journal = {KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG}, volume = {11}, unique-id = {35483299}, issn = {1589-9500}, year = {2023}, pages = {88-92}, orcid-numbers = {Bathó, Gábor/0000-0001-7068-2105} }