Az Onlyfans médiaképe a magyar online hírportálok tükrében

Aczél, Petra [Aczél, Petra Katalin (Retorika), szerző] Moholy-Nagy Művészeti Egyetem; Sebestény, Judit [Sebestény, Judit (Kommunikáció- és ...), szerző] Szociológia és Kommunikációtudomány Doktori Iskola (BCE / CDI); Veszelszki, Ágnes [Veszelszki, Ágnes (Nyelvtudomány), szerző] Digitális Média és Kommunikáció Tanszék (NKE / NITK)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA 0209-584X 2024 (1) pp. 32-54 Paper: 3 2024
  • Filozófiai Tudományos Bizottság: A
  • Művészettörténeti Tudományos Bizottság: A
  • Politikatudományi Bizottság: A hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: A hazai
Szakterületek:
  • Internetszolgáltatások és alkalmazások
  • Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
  • Sajtó és média (világűr)
A tanulmány az OnlyFans portál médiában megjelenő képét vizsgálja a három legolvasottabb magyar online hírportál, az origo.hu, a 24.hu és az index.hu felületén 2022. január 1. és 2022. december 31. között megjelent cikkekben, a retorikai kritika módszerével. 189 cikk tematikus elemzését elvégezve öt fő témakategóriát különböztettünk meg: 1. a leggyakrabban azonosított PÉNZ kategória esetében az OnlyFans a jólét eszközeként jelenik meg; 2. a KARRIER kategória arra mutat rá, hogy az OnlyFans újfajta karrierlehetőséget biztosít; 3. a HÍRNÉV kategóriában az oldal az ismertség megteremtését vagy növelését szolgáló útként tűnik fel; 4. a MINTA kategória a OnlyFans-regisztrációt pozitív, követendő példaként, anyáról lányára vagy kollégáról kollégára terjedő sikertörténetként ábrázolja; 5. a NEGATÍV MEGÍTÉLÉS, KOCKÁZAT az egyetlen témakategória, amelyben az OnlyFans-tartalomgyártás szakmai és magánéletet érintő negatív, esetlegesen jogi következményei kapnak hangsúlyt.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2025-02-18 16:18