Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom
Sajtó és média (világűr)
A tanulmány az OnlyFans portál médiában megjelenő képét vizsgálja a három legolvasottabb
magyar online hírportál, az origo.hu, a 24.hu és az index.hu felületén 2022. január
1. és 2022.
december 31. között megjelent cikkekben, a retorikai kritika módszerével. 189 cikk
tematikus
elemzését elvégezve öt fő témakategóriát különböztettünk meg: 1. a leggyakrabban azonosított
PÉNZ kategória esetében az OnlyFans a jólét eszközeként jelenik meg; 2. a KARRIER
kategória arra mutat rá, hogy az OnlyFans újfajta karrierlehetőséget biztosít; 3.
a HÍRNÉV
kategóriában az oldal az ismertség megteremtését vagy növelését szolgáló útként tűnik
fel; 4. a
MINTA kategória a OnlyFans-regisztrációt pozitív, követendő példaként, anyáról lányára
vagy
kollégáról kollégára terjedő sikertörténetként ábrázolja; 5. a NEGATÍV MEGÍTÉLÉS,
KOCKÁZAT az egyetlen témakategória, amelyben az OnlyFans-tartalomgyártás szakmai és
magánéletet érintő negatív, esetlegesen jogi következményei kapnak hangsúlyt.