Házhoz megy a kultúra – A kultúrafogyasztás területi aspektusai a magyar lakosság körében

Sulyok, Judit [Sulyok, Márta Judit (turizmus), author] Department of Tourism (UP / FE / ÜTI); Madarász, Eszter [Madarász, Eszter (gazdálkodástudomá...), author] Department of Tourism (UP / FE / ÜTI); Lőrincz, Katalin [Lőrincz, Katalin (földrajz, turizmus), author] Department of Tourism (UP / FE / ÜTI)

Hungarian Article (Journal Article) Scientific
Published: TURIZMUS BULLETIN 1416-9967 1587-0928 24 (4) pp. 12-24 2024
  • X. Földtudományok Osztálya: A
  • Regionális Tudományok Bizottsága: B hazai
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: D hazai
Identifiers
Napjainkban a kultúrának gazdasági és társadalmi szempontból egyaránt kiemelkedő szerepe van, egyrészt szolgálja a helyiek életminőségének javítását, másrészt az ideiglenes térhasználók, a látogatók elvárásainak is megfelel. Jelen tanulmány az alapvető szocio-demográfiai és területi jellemzők elemzésén túl turisztikai kontextusba helyezi a kultúrafogyasztást. Vizsgálja, hogy a szokásos lakó[1]és munkakörnyezetben vagy azon kívül realizálódik-e a kulturális kínálat igénybevétele, illetve, hogy az utazási tapasztalatok miként hatnak a kultúrafogyasztásra, a lakóhelyen elérhető kulturális kínálat értékelésére. A kutatási kérdésköröket kvantitatív felmérés keretében vizsgáltuk 2023 januárjában 1000 fős reprezentatív minta segítségével. A kutatási eredmények szoros összefüggést mutatnak a szocio-demográfiai és területi háttér, a kulturális javak fontossága és az azokkal való elégedettség, valamint a kulturális fogyasztás között. A tanulmány eredményei fontos következményekkel járnak a kutatók, a politikai döntéshozók, a kulturális intézmények és a kulturális fogyasztás révén a jóllétük javításában érdekelt egyének számára. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a szocio-demográfiai és a területi egyenlőtlenségekkel foglalkozni kell a szabadidős tevékenységek népszerűsítése során.
Citation styles: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLCopyPrint
2025-06-23 01:52