A tehetségmenedzsment jelentősége nemcsak az üzleti szférában, hanem az egyetemek
számára is kiemelt jelentőséggel bír a versengő felsőoktatási környezetben. A felsőoktatásban
jelenlévő tehetséggondozás meghatározó szerepet tölt be az intézmények életében, hiszen
a tudományos munkához és később az akadémiai szféra utánpótlásához is hozzájárulhatnak
a felfedezett tehetségek. A tanulmány célja, hogy ismertesse a tehetségmenedzsment
jelentőségét a felsőoktatásban, valamint feltárja a magyarországi egyetemeken alkalmazott
tehetséggondozási programok sajátosságait. A HVG minden évben különböző hallgatói
és oktatói szempontok alapján összeállítja a magyarországi felsőoktatási intézmények
rangsorát. A tanulmányban a HVG Diploma 2024-es összesített intézményi rangsorának
első öt helyén szereplő egyetem tehetséggondozási gyakorlatát elemeztük az intézmények
weboldalain szereplő információk alapján. Megállapítható, hogy a vizsgált intézmények
mindegyikén megjelenik a tudományos diákköri tevékenység és a szakkollégiumok, valamint
két egyetem esetében önálló tehetséggondozó program is működik. Az öt egyetemet vizsgálva
több jó gyakorlat is beazonosítható. Ilyenek például a tehetséggondozás működéséhez
kapcsolódó szervezetek működése, szakkollégiumok együttműködését segítő közösség,
ösztöndíjak, mentor programok. Ugyanakkor fejlesztendő területek is azonosíthatók,
mint például az önálló TDK oldal hiánya miatt a TDK információk nehezebb elérése,
illetve a tehetséggondozás formáinak elérése az egyetem fő weboldaláról korlátozott.