A turizmus szektor láncolatában egyedülálló pozíciót tölt be az idegenvezetői szféra,
melynek tagjai végső végrehajtóként a legnagyobb befolyással hathatnak jelenlegi és
potenciális utaskörükre. A kutatás a telepített idegenvezetői tevékenység turistákra
gyakorolt befolyását, az idegenvezetői marketinget, s annak hatásrendszerét, mint
a turizmusmarketing egy felderítetlen területét tárgyalja. A vizsgálat szekunder források
elemzésével, illetve primer kutatás segítségével vizsgálja a telepített idegenvezetők
marketingtevékenységét. A felmérés 2021 októbere és 2022 áprilisa között zajlott 7
mélyinterjúval és 2 online kérdőíves megkérdezéssel. A tanulmány választ ad arra,
hogyan definiálható az idegenvezetői marketing jelensége, miért jelent felderítetlen
területet a turizmusszektorban, s hogyan képes befolyásolni a szolgáltatást igénybe
vevő utaskört.