A tanulmány a mesterséges intelligencia (MI) szállodaiparra gyakorolt átalakító hatásait
vizsgálja, különös figyelemmel azon lehetőségekre, amelyek az operatív folyamatok
finomítását, a vendégélmények jelentős javítását, és az emberi erőforrások hatékonyabb
kihasználását ígérik.A szisztematikus szakirodalmi áttekintés módszertanát alkalmazva
45 releváns forrás került feldolgozásra. A kutatásból kiderül, hogy az MI integrációja
leginkább az ügyfélélmény növelésére van hatással, habár a luxus szállodák esetében
inkább csak kiegészítő szolgáltatásként jelenik meg, ami a következő generációk (Z
és alfa) esetében, a későbbiekben változhat. A nem luxus szállodáknál más a helyzet,
itt az emberi jelenlét kevésbé fontos a vendégeknek, így az MI-eszközöket könnyebb
elfogadtatni. A kutatás továbbá kitér arra, hogy habár az MI ígéretes lehetőségeket
kínál ahatékonyság és az innováció terén, jogos aggodalmak merülnek fel a munkahelyek
biztonsága, az integrálási nehézségek és az új technológia elfogadása kapcsán.