Gondolatok egy új oktatáspolitika margójára

Gloviczki, Zoltán [Gloviczki, Zoltán (ókortudomány, nev...), szerző] Apor Vilmos Katolikus Főiskola; Kis, Norbert [Kis, Norbert (jogtudomány), szerző] Kormányzástani és Közpolitikai Tanszék (NKE / ÁNTK); Környezeti Fenntarthatósági Intézet (NKE)

Magyar nyelvű Hozzászólás, helyreigazítás (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: KOMMENTÁR 1787-6974 2024 (2) pp. 199-208 2024
    Szakterületek:
    • Oktatástudomány
    „Az oktatás konzervatív műfaj. Az a feladata, hogy a generációkon keresztül felhalmozott, értékes tudást átadja a következő nemzedéknek” – olvassuk Orbán Balázs e hasábokon megjelent tanulmányában. Az oktatás progresszív műfaj – az a feladata, hogy a következő nemzedék számára is élhetővé tegye az életet, ezért definíciószerűen arra használja a felhalmozott erkölcsi és szellemi kincsestárunkat, hogy a jövőt formálja. A két állítás úgy viszonyul egymáshoz, mint a múlt és a jövő fogalmai. Két idődimenzió ez, a jelenből szemlélve, értelmetlen volna egyiket a másikkal kizárni vagy a kettőt ellenpontozni egymással. A konzervatív–progresszív dichotómia térdimenziója az iskola, ahol az oktatás nem más, mint a felnőtt ember fiatalok számára szolgáló tudásátadása. Nem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy a tudásszerzés új térdimenzióija – egyre dominánsabb módon és mértékben – a digitális médiatér. Az iskola mint tudástér szerepe a fiatalok életében egyre szűkül.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2024-09-09 11:43