Differenciált oktatás kutatása az egyetemi angol nyelvű informatika alapképzésben

Lázár, Edit [Lázár, Edit (Matematika), szerző] Alkalmazott Kvantitatív Módszertan Tanszék (BGE / PSZK); Takács, Anna Mária [Takács, Anna Mária (Matematika szakmó...), szerző] Alkalmazott Kvantitatív Módszertan Tanszék (BGE / PSZK)

Magyar nyelvű Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) Tudományos
    Kutatásunkban a Bruner-i 3 reprezentációs sík összekapcsolódását vizsgáljuk. Az analízis felsőoktatása témakörében már megtettük, most a kutatást kiterjesztjük az informatika és matematika oktatása szempontjából. A 3 sík (enaktív, ikonikus és szimbolikus) azt jelenti, hogy az ember a körülötte lévő világból érkező impulzusokat, hogyan tudja befogadni, majd ezen tapasztalatait a kreatív problémamegoldásra hogyan tudja felhasználni. Ebben a tanulmányban foglalkozunk azzal, hogy ezt a gondolkodásmódot, hogyan tudjuk fejleszteni a hallgatók körében. Az eddigi tapasztalataink szerint nagyon sok hallgatónál csak két szint van kapcsolatban, emiatt nem tudják a tananyagot teljes mértékben magukévá tenni vagy alkalmazni adott helyzetben, ami elősegítheti a lemorzsolódást. Jelen cikkünkben a 2023 őszi félévében az Informatika és Világ angol nyelvű kurzusán próbaként bevezetünk egy differenciált oktatást a lemorzsolódás csökkentésére, a hallgatói élmények növelésére és a kreatív gondolkodásmód fejlesztésére. Ennek a folyamatnak a kezdeti lépésit, elsődleges tapasztalatait osztjuk meg a cikkben, továbbá Galois-gráffal vizsgáljuk az analízis oktatása során már definiált kognitív kategóriák kapcsolatát az Informatika és a világ tantárgy esetében az angol nyelvű kurzus esetében.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2024-12-09 10:16