Kutatásunkban a Bruner-i 3 reprezentációs sík összekapcsolódását vizsgáljuk.
Az analízis
felsőoktatása témakörében már megtettük, most a kutatást kiterjesztjük az informatika
és
matematika oktatása szempontjából. A 3 sík (enaktív, ikonikus és szimbolikus)
azt jelenti, hogy
az ember a körülötte lévő világból érkező impulzusokat, hogyan tudja befogadni,
majd ezen
tapasztalatait a kreatív problémamegoldásra hogyan tudja felhasználni. Ebben a
tanulmányban foglalkozunk azzal, hogy ezt a gondolkodásmódot, hogyan tudjuk fejleszteni
a
hallgatók körében. Az eddigi tapasztalataink szerint nagyon sok hallgatónál csak
két szint van
kapcsolatban, emiatt nem tudják a tananyagot teljes mértékben magukévá tenni vagy
alkalmazni adott helyzetben, ami elősegítheti a lemorzsolódást. Jelen cikkünkben
a 2023 őszi
félévében az Informatika és Világ angol nyelvű kurzusán próbaként bevezetünk egy
differenciált oktatást a lemorzsolódás csökkentésére, a hallgatói élmények növelésére
és a
kreatív gondolkodásmód fejlesztésére. Ennek a folyamatnak a kezdeti lépésit, elsődleges
tapasztalatait osztjuk meg a cikkben, továbbá Galois-gráffal vizsgáljuk az analízis
oktatása során
már definiált kognitív kategóriák kapcsolatát az Informatika és a világ tantárgy
esetében az
angol nyelvű kurzus esetében.