Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok általános iskolai teljesítményében
megnyilvánuló különbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti
időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelentős mértékben nőtt a különböző
társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülönülése, és különösen az alacsony
státuszú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja erősödött. Az időszak
második felében a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is növekedtek.
A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státusz szerinti egyenlőtlenségei
között is összefüggést találtunk: azokban a járásokban és városokban, ahol erősebb
a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei
is.*
Journal of Economic Literature (JEL) kód: I21, I24, C19.