A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció

Hermann, Zoltán [Hermann, Zoltán (Oktatásgazdaságtan), szerző] Közgazdaság-tudományi Intézet (HRN KRTK); Közgazdaságtan Intézet (BCE); Kertesi, Gábor [Kertesi, Gábor (Munkagazdaságtan,...), szerző] Közgazdaság-tudományi Intézet (HRN KRTK); Varga, Júlia [Varga, Júlia (Emberi erőforrás), szerző] Közgazdaság-tudományi Intézet (HRN KRTK)

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: KÖZGAZDASÁGI SZEMLE 0023-4346 71 (4) pp. 353-378 2024
  • IV. Agrártudományok Osztálya: A
  • X. Földtudományok Osztálya: A
  • Demográfiai Osztályközi Állandó Bizottság: A hazai
  • Gazdaságtudományi Doktori Minősítő Bizottság: A hazai
  • Nemzetközi és Fejlődéstanulmányok Doktori Bizottság: A hazai
  • Politikatudományi Bizottság: A hazai
  • Regionális Tudományok Bizottsága: A hazai
  • Szociológiai Tudományos Bizottság: B hazai
  • Állam- és Jogtudományi Bizottság: C hazai
Azonosítók
Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok általános iskolai teljesítményében megnyilvánuló különbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelentős mértékben nőtt a különböző társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülönülése, és különösen az alacsony státuszú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja erősödött. Az időszak második felében a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is növekedtek. A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státusz szerinti egyenlőtlenségei között is összefüggést találtunk: azokban a járásokban és városokban, ahol erősebb a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei is.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: I21, I24, C19.
Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
2024-12-11 10:47