Online politikai marketingmodell: személyes meggyőzés, politikai attitűd alapján

Hegyesi, Lajos

Magyar nyelvű Szakcikk (Folyóiratcikk) Tudományos
Megjelent: KOMMUNIKÁCIÓ MÉDIA GAZDASÁG 1589-9500 11 (1) pp. 54-74 2023
    Szakterületek:
    • Közgazdasági és gazdálkodástudományok
    Tanulmányunkban az Online Politikai Marketing újszerű alkalmazásának bemutatására teszünk kísérletet. A politikai pártok célja a hatalom megszerzése, megtartása, mely a szavazatok megszerzésén és birtoklásán alapul. A szavazat a politikai versengés legfontosabb kvantitatív terméke. Ez valamennyi politikai tevékenység és a politikai marketing szintézise. Minden politikai rezsimnek, a választás adja a legitimitását, mely a többségi szavazatok megszerzésén és birtoklásán alapul. Annak felmutatása a célunk, hogy a politikai választási kampányokra fordított összege, hogyan használhatók fel hatékonyabban, a választói ítéletalkotás lehetséges befolyásolására. Személyre szóló, releváns üzenetek küldését preferáljuk a választóknak (politikai mikrocélzás). A javasolt Online Politikai Marketing modell alapját az a hipotézis képezi, hogy a politikai szavazat is egy termék. A társadalom életét alapvetően meghatározó, rendkívül fontos, társadalmi termék, a társadalmi vélemény kifejezése, megnyilvánulása. Ezen analógia mentén, a politikatudományban ismert komparatív összehasonlító eljárást alkalmaztuk. Viszonyítási alapot a marketingelméletben népszerű Online Viselkedésalapú Reklámozás (Online Behavioral Advertising OBA) procedúra képezi.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2025-06-15 08:27