Tanulmányunkban az Online Politikai Marketing újszerű alkalmazásának bemutatására
teszünk kísérletet. A politikai pártok célja a hatalom megszerzése, megtartása, mely
a szavazatok megszerzésén és birtoklásán alapul. A szavazat a politikai versengés
legfontosabb kvantitatív terméke. Ez valamennyi politikai tevékenység és a politikai
marketing szintézise. Minden politikai rezsimnek, a választás adja a legitimitását,
mely a többségi szavazatok megszerzésén és birtoklásán alapul. Annak felmutatása a
célunk, hogy a politikai választási kampányokra fordított összege, hogyan használhatók
fel hatékonyabban, a választói ítéletalkotás lehetséges befolyásolására. Személyre
szóló, releváns üzenetek küldését preferáljuk a választóknak (politikai mikrocélzás).
A javasolt Online Politikai Marketing modell alapját az a hipotézis képezi, hogy a
politikai szavazat is egy termék. A társadalom életét alapvetően meghatározó, rendkívül
fontos, társadalmi termék, a társadalmi vélemény kifejezése, megnyilvánulása. Ezen
analógia mentén, a politikatudományban ismert komparatív összehasonlító eljárást alkalmaztuk.
Viszonyítási alapot a marketingelméletben népszerű Online Viselkedésalapú Reklámozás
(Online Behavioral Advertising OBA) procedúra képezi.