mtmt
Magyar Tudományos Művek Tára
XML
JSON
Átlépés a keresőbe
In English
Runtime Performance Analysis of a MILP-Based Real-Time Railway Traffic Management Algorithm
Aradi, Szilárd [Aradi, Szilárd (Közlekedési), szerző] Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék (BME / KJK)
;
Lindenmaier, László [Lindenmaier, László, szerző] Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék (BME / KJK)
;
Lövétei, István Ferenc [Lövétei, István Ferenc (közlekedéstudomány), szerző] Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék (BME / KJK)
Angol nyelvű Konferenciaközlemény (Könyvrészlet) Tudományos
Megjelent:
Szakál Anikó. IEEE 21st International Symposium on Intelligent Systems and Informatics (SISY 2023). (2023) ISBN:9798350343366
pp. 000265-000270
Azonosítók
MTMT: 34568718
DOI:
10.1109/SISY60376.2023.10417744
Scopus:
85185845445
Egyéb URL:
https://ieeexplore.ieee.org/document/10417744/
Támogatások:
ARNL(RRF-2.3.1-21-2022-00002) Támogató: NKFIH
The real-Time railway traffic management problem occurs when the trains get off schedule due to different traffic perturbations. In this case, they must be rerouted, reordered, and rescheduled to resolve the possible conflicts. Nowadays, this problem is usually handled by human dispatchers. There are lots of algorithms aiming to support human dispatchers in making an optimal decision that minimizes delays. However, due to the real-Time nature of the problem, the response time of these algorithms is crucial. In this paper, the runtime performance of a state-of-The-Art mixed-integer linear programming model is analyzed in different solvers. The analysis is performed via Monte Carlo simulation, generating various realistic scenarios in an infrastructure model of a Hungarian railway control area. © 2023 IEEE.
Idézett közlemények (2)
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
CSL
Másolás
Nyomtatás
2025-04-26 08:19
×
Lista exportálása irodalomjegyzékként
Hivatkozás stílusok:
IEEE
ACM
APA
Chicago
Harvard
Nyomtatás
Másolás