A hallgatói visszajelzések értékmérő szereppel bírnak a felsőoktatási rendszerben.
Útmutatást adnak arról, hogy az intézmények megfelelő
módon szolgálják-e a hallgatói igényeket, megfelelő-e az oktatás minősége, megfelelő-e
az oktatáson túl, az egyetemeken működő, a hallgató tanulmányait segítő szervezetek
hozzáállása, működése. Kutatásunk célja, hogy feltárja, mennyire elégedettek a Dunaújvárosi
Egyetemmel (DUE) a nemzetközi hallgatók. Bővebben, a tárgyi eszközökkel, az oktatói
kompetenciákkal, a közreműködő szervezeti egységek hozzáállásával és a többi, nem
az egyetemhez tartozó tényezők összességével. A DUE azt kommunikálja, hogy a „hallgató
több, mint Neptun-kód”, azaz az intézmény számára kiemelt fontosságú, hogy a tanulók
szükségletei ki legyenek elégítve, tartalmasan teljen a felsőoktatási intézményben
eltöltött időszak, amely összességében hozzájárul a hallgatók elégedettségéhez. Ennek
vizsgálata pilot study szemlélettel történt 2023. áprilisában, egy online kérdőíves
felmérés segítségével, amelyben a meghatározott nemzetközi hallgatók 32%-a válaszolt
kérdéseinkre.
Student feedback plays a valuable role in the higher education system. They provide
guidance on whether the institutions adequately serve
the students’ needs, whether the quality of the education is appropriate, and whether
the attitude and operation of the organizations that support the students’ studies
are corresponding. The purpose of our research is to reveal how satisfied international
students are with the University of Dunaújváros
(UOD). In more detail, with the tangible assets, the teaching competencies, the attitude
of the participating organizational units and the other factors
beyond the university. UOD communicates that „the student is more than a Neptun code”,
i.e. it is of utmost importance for the institution that the
needs of the students are met, that the period spent at the higher education institution
is meaningful, which contributes to the satisfaction of the students as a whole. This
was analysed with a pilot study approach in April 2023, with the help of an online
questionnaire, in which 32% of their international students answered our questions.