A munkaerőpiaci versenyképesség kulcsfontosságú tényező az üzleti sikerhez és a gazdasági
fejlődéshez. Az emberi erőforrás részleg nagy
szerepet játszik ezen a területen, mivel a dolgozók kiválasztása, fejlesztése és motiválása
alapvető fontosságú a cég eredményessége szempontjából. A HR azonban számos kihívással
szembesül, amikor az emberekkel kapcsolatos stratégiákat kell kidolgoznia, például
az elöregedő munkaerővel, a digitális átmenettel és az egyre növekvő versenyképességi
nyomással. A tanulmány célja az emberierőforrás-menedzsment területén az elméleti
alapok vizsgálata és azok összehasonlítása, valamint a generációk jellemzőinek áttekintése,
különös tekintettel a Z-generációra. Arra keresünk választ, hogyan lehet a munkáltatók
számára ezeket a jellemzőket kiaknázni és integrálni a vállalati kultúrába, a HR-folyamatokba.
Az eredmények fontosak lehetnek a vállalati vezetők és HR-szakemberek számára, akik
irányt szeretnének találni a jelenleg viszonylag alacsony szintű potenciállal rendelkező,
dolgozni vágyó emberi erőforrással rendelkező munkaerőpiacon.
Labour market competitiveness is a key factor for business success and economic development.
The human resources department plays a major
role in this area, as the selection, development and motivation of employees is essential
to the success of the company. However, HR faces a number of
challenges when it comes to developing people strategies, such as an ageing workforce,
the digital transition and increasing competitive pressures. The
aim of this paper is to examine and compare the theoretical foundations of human resource
management and to review the characteristics of the generations, with a special focus
on Generation Z. It seeks to answer how employers can exploit and integrate these
characteristics into corporate culture and HR processes. The findings could be of
relevance to corporate managers and HR professionals seeking to find direction in
a labour market with a relatively low potential of people who want to work.