A turizmus a globális gazdaság egyik meghatározó ágazata volt a covid járványt megelőzően,
és nem kérdéses, hogy az lesz a krízist követően újra. A városlátogató turisták számának
újbóli növekedése azt vetíti előre, hogy a városi turizmus az elsők között tér magához
a járvány okozta sokkból. Mivel a turisztikai attrakciók és szolgáltatások, és éppen
ezért a turisták is a városokban koncentrálódnak, megállapítható, hogy a turizmus
jellemzői kiemelten érvényesülnek a városi-nagyvárosi terekben. A városok továbbá
az innováció fő színterei is, ami a turizmus szolgáltatási kínálatában is érvényesül.
Jó példái ennek a kreatív turizmus kínálati elemei, valamint maga a szolgáltatói kreativitás
is. Magyarország turizmusában Budapest szerepe meghatározó, és fővárosunk egyben a
kreatív turizmus központja is. Ezért kutatásunkban Budapestre fókuszálunk. Célunk
volt annak feltárása, hogy a pandémiát követően a főváros kreatív szolgáltatási kínálatán
belül a szabadulószobák kínálata milyen jellemzőket mutat, valamint, hogy a szabadulószobák
üzemeltetői hogyan jutottak túl a járvány időszakán. Az eredményeink azt mutatják,
hogy a lassuló ütemű kínálatbővülés mellett érzékelhető egyfajta piaci átrendeződés
és nyitás új szolgáltatások irányába, valamint megfigyelhető, hogy a szolgáltatói
kreativitás a kínálat bővítése mellett a negyedik generációs játékok terjedésében
is tetten érhető.