A teszteredmények társadalmi egyenlőtlensége és az általános iskolai szegregáció

Hermann, Z [Hermann, Zoltán (Oktatásgazdaságtan), szerző] Közgazdaság-tudományi Intézet (HRN KRTK); Kertesi, G [Kertesi, Gábor (Munkagazdaságtan,...), szerző] Közgazdaság-tudományi Intézet (HRN KRTK); Varga, J [Varga, Júlia (Emberi erőforrás), szerző] Közgazdaság-tudományi Intézet (HRN KRTK)

Magyar nyelvű Szaktanulmány (Könyvrészlet) Tudományos
    Tanulmányunk a különböző társadalmi hátterű diákok közötti általános iskolai teljesítménykülönbségek és a szegregáció alakulását mutatja be a 2006 és 2019 közötti időszakban. Számításaink szerint az adott időszakban jelentős mértékben nőtt a különböző társadalmi helyzetű diákok iskolák közötti elkülönülése, és különösen az alacsony státusú (az alsó jövedelmi ötödbe tartozó) diákok szegregációja növekedett. Az időszak második felében növekedtek a teszteredmények társadalmi helyzet szerinti különbségei is. A szegregáció és a tanulói teljesítmények társadalmi státus szerinti egyenlőtlenségei között is összefüggést találtunk: azokban a járásokban és városokban, ahol erősebb a szegregáció, jellemzően nagyobbak a teszteredmények társadalmi egyenlőtlenségei is.
    Hivatkozás stílusok: IEEEACMAPAChicagoHarvardCSLMásolásNyomtatás
    2025-07-14 02:04